ثبت ملی ۶ درخت کهنسال و یک غار در فارس

ثبت ملی ۶ درخت کهنسال و یک غار در فارس

۱۲:۳۰ ۲۳ تير ۱۴۰۳

 محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز ۲۳ تیرماه با اشاره به قرار گرفتن ۷ پرونده میراث طبیعی این استان در فهرست ملی، اظهار کرد: درخت کهنسال مشکان در شهرستان نی ریز به شماره ۱۲۷۲، درختان کهنسال امامزاده سید نورالدین علوی (ع) در شهرستان سپیدان به شماره ۱۲۶۹ در فهرست ملی میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.

او افزود: درخت ارس سه وول با قدمت حدود هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۶۰۰ سال هم در شهرستان استهبان به شماره ۱۲۶۵ در فهرست ملی جای گرفت همچنین درختان بنه کهنسال دولت آباد به شماره ۱۲۶۷ شهرستان ارسنجان و درخت کهنسال در شهرستان سپیدان و درخت بنه کوهنار با قدمت ۹۰۰ تا هزار سال در شهرستان فیروزآباد به شماره ۱۲۷۱ در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شدند.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: غار طبیعی انگره مینو مربوط به دوران سوم و چهارم زمین شناسی است که در شهرستان سپیدان واقع شده و هم اکنون به شماره ۱۲۷۰ در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

 او تأکید کرد: این آثار ضمن رعایت حقوق مالکانه تحت نظارت حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفتند و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این آثار به عهده این وزارتخانه است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که به تخریب یا تغییر اصالت اثر منجر شود، ممنوع است.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل