۱۸ هزار و ۸۰۰ مودی در ایلام از پرداخت مالیات معاف شدند

۱۸ هزار و ۸۰۰ مودی در ایلام از پرداخت مالیات معاف شدند

۱۲:۳۹ ۲۳ تير ۱۴۰۳

عزیرالله عباسپور اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل استان ایلام بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط مالیات را وصول می‌کنند و درآمدهای دریافتی صرف آبادانی و توسعه استان و کشور می‌شود.

وی افزود: طی سال گذشته ۹۸ درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی این اداره کل در استان زیر ۲۰۰ میلیون ریال و کمتر از یک درصد اظهارنامه‌های مالیاتی نیز بالای ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام یادآور شد: کمتر از هفت درصد درآمدهای استان از محل درآمد مشاغل تامین شده است.

عباسپور با تاکید بر استفاده حداکثری مودیان مالیاتی از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸۰ میلیارد ریال باشد و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، می‌توانند از مزایای این تبصره استفاده کنند.

وی اضافه کرد: این تبصره به صاحبان مشاغلی که در سال ۱۴۰۲ حداکثر تا ۱۵۰ برابر سقف معافیت مالیاتی (۱۸۰ میلیارد ریال) فروش کالا یا ارائه خدمات داشته و هیچ‌گونه فعالیت خارج از شمول این قانون نداشته باشند، اجازه می‌دهد تا از ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات به صورت علی‌الحساب معاف شوند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل ۱۵ مردادماه است، گفت: این مدت با توجه به اختیارات اخذ شده از مراجع قانونی ذی‌ربط، تعیین شده است.

عباسپور تاکید کرد: فرم های موضوع تعیین مالیات مقطوع و اظهارنامه های تعاملی پیش فرض گروه های دوم و سوم صاحبان مشاغل برای عملکرد سال ۱۴۰۲ از ابتدای تیرماه سال جاری به تدریج در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir بارگذاری شده است.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل