نیجریه با برنامه ریزی برای استقرار مراکز تحقیقاتی بر روی بلاک چین و فناوری های نوظهور تمرکز می کند 

نیجریه با برنامه ریزی برای استقرار مراکز تحقیقاتی بر روی بلاک چین و فناوری های نوظهور تمرکز می کند 

آژانس ملی توسعه فناوری اطلاعات (NITDA) در نیجریه به دنبال استقرار مراکز تحقیقاتی برای فناوری های نوظهور مانند بلاک چین است.

این ابتکار اعلام شد توسط مدیر کل NITDA، Kashifu Inuw، در کنفرانس اینترنت اشیا غرب آفریقا در لاگوس. 

به گفته مدیرکل، مراکز تحقیقاتی بر روی فناوری‌های کلیدی مانند هوش مصنوعی (AI)، اینترنت اشیا (IoT)، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV)، تولید مواد افزودنی، و روباتیک در کنار فناوری بلاک چین.

طبق گفته Inuwa، نهادها در “شش منطقه ژئوپلیتیک نیجریه” مستقر خواهند شد.

علاوه بر ایجاد این واحدهای تحقیقاتی، دولت همچنین به استارت‌آپ‌های نیجریه در توسعه محصول با استفاده از این فناوری‌ها کمک خواهد کرد. در این راستا، جعبه‌های شنی نوآوری برای توسعه موارد استفاده و در نهایت معرفی این محصولات به بازار استفاده می‌شوند.

در میان این پس‌زمینه، NITDA از طریق 3 میلیون استعداد فنی خود ( 3MTT) برنامه. تا سال 2027، دولت قصد دارد سه میلیون نیجریه ای را به مهارت های لازم برای تقویت طرح های فعلی خود مجهز کند.

به عنوان یک مفهوم گسترده تر، Inuwa انتظار دارد که حواله های ارزی افزایش یابد زیرا افرادی که از طریق این طرح ها آموزش می بینند کشور را ترک می کنند.

Shitij Taneja، مدیر عامل Vertex Next، سازمان دهندگان کنفرانس اینترنت اشیا غرب آفریقا، نیجریه را “سیلیکون ولی بعدی آفریقا” نامید. او معتقد است که جمعیت بزرگ جوانان نیجریه و اکوسیستم استارت‌آپ پویا آن را به عنوان یک نیروی پیشرو معرفی می‌کند.

“دلیل میزبانی اینترنت اشیا غرب آفریقا، که با مرکز داده آفریقا و Cloud Expo Africa واقع شده است، این است که ما پتانسیل زیادی در بازار و تعداد فزاینده جوانانی که در جهت توسعه تلاش می کنند، می بینیم. از فناوری.”

تانجا اضافه کرد که این کنفرانس همچنین به دنبال جذب سرمایه گذاران به سمت استارت آپ های نیجریه است.

تمرکز رو به رشد نیجریه بر فناوری های نوظهور در ماه های گذشته کاملاً مشهود بوده است. در ماه مه، NITDA تجدید ساختار کمیته راهبری سیاست ملی بلاک چین (NBPSC) در اقدامی برای تسهیل اجرای بهتر سیاست ملی بلاک چین.

ملت همچنین به همکاری بالقوه با ایالات متحده آمریکا برای کشف پتانسیل هوش مصنوعی و سایر فناوری های نوظهور. این به رغم تنش های حقوقی اخیر این کشور است. /a> با نیروگاه اقتصادی که یکی از مدیران بازداشت شده صرافی ارز دیجیتال Binance را درگیر می کند.

طبق کمیته هماهنگی صنعت بلاکچین نیجریه (BICCoN)، یک گروه حامی بلاک چین، این توسعه می تواند منجر به روابط پراکنده با شرکای جهانی.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل