IOTA و Eviden راه حل گذرنامه محصولات دیجیتال را راه اندازی کردند

IOTA و Eviden راه حل گذرنامه محصولات دیجیتال را راه اندازی کردند

IOTA به تازگی با Eviden همکاری کرد تا راه حل گذرنامه دیجیتال Eviden (EDPS) را معرفی کند.

این پاسپورت محصول دیجیتال مبتنی بر DLT (DPP) داده‌های جامعی را در مورد چرخه عمر محصول ارائه می‌دهد و شفافیت و قابلیت ردیابی را از تولید تا دفع افزایش می‌دهد.

این پاسپورت منابع و موارد استفاده از محصول را پوشش می‌دهد، به این امید که از مرحله ظهور محصول تا دور ریختن، پاسخگویی را تضمین کند. هدف EDPS با فناوری IOTA ساده‌سازی انطباق با مقررات و ارتقای پایداری است. 

راه‌حل پاسپورت فرآیند انطباق با استانداردها و مقررات زیست‌محیطی اتحادیه اروپا، مانند مقررات باتری اتحادیه اروپا و مقررات طراحی زیست‌محیطی برای محصولات پایدار را ساده‌تر می‌کند. 

EDPS یک هدف اقتصاد دایره ای و با مدیریت کارآمد داده ها و کاهش مصرف داده، زنجیره های تامین را تقویت می کند.

دو جزء EDPS

راه حل شامل دو جزء است: ایجاد کننده پاسپورت و توزیع کننده پاسپورت. Passport Creator که به یک گره بلاک چین مجهز است، در ابتدا داده های ضروری را ضبط می کند. توزیع کننده پاسپورت دسترسی به EDPS را برای شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs) از طریق پلت فرم های وب و اپلیکیشن تسهیل می کند. 

در ابتدا تمرکز بر روی خودروهای الکتریکی (EV) باتری، EDPS قصد دارد در بخش‌های دیگر، از جمله تولید، مد، و غذا گسترش یابد.

مزایا

EDPS چندین مزیت از جمله کمک به تصمیم گیری های آگاهانه، ردیابی چرخه عمر محصول و استفاده از داده ها را ارائه می دهد. DLT چرخه عمر کامل یک محصول را نظارت می کند و مقرون به صرفه بودن و قابلیت ردیابی را تضمین می کند. با استفاده از داده های تولید شده در طول چرخه عمر محصول، EDPS امیدوار است موارد استفاده بیشتری را اضافه کند.

فناوری Tangle IOTA که به دلیل مقیاس‌پذیری و کارایی آن شناخته شده است، زیربنای EDPS است و ضبط تراکنش ایمن و غیرقابل تغییر را تضمین می‌کند. 

انتظار می‌رود این همکاری منجر به نوآوری و کشف کاربردهای اضافی فناوری IOTA در تجارت دیجیتال جهانی و کسب درآمد از داده ها.

Dominik Schiener، یکی از بنیانگذاران و رئیس بنیاد IOTA، گفت: “این مشارکت از مزایای مشترک منحصر به فرد ما استفاده می کند و ترکیبی قوی از قابلیت ها ایجاد می کند.” Udo Littke، رئیس Eviden Central Europe، Atos Group، افزود: “این فناوری غیرمتمرکز و فسادناپذیر زیرساختی باز، منصفانه و امن ایجاد می کند که اعتماد ایجاد می کند و انتخاب های آگاهانه را ارتقا می دهد.”

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل