صرافی رمزارز Payeer به دلیل نادیده گرفتن تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه با 10 میلیون دلار جریمه روبرو می شود

صرافی رمزارز Payeer به دلیل نادیده گرفتن تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه با 10 میلیون دلار جریمه روبرو می شود

سرویس تحقیقات جرایم مالی لتونی (FNTT) به دلیل نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، 10 میلیون دلار جریمه بی سابقه را برای ارائه دهنده خدمات پرداخت ارز دیجیتال Payeer اعمال کرده است.

طبق یک هدف رسمی بیانیه از طرف FNTT، Payeer دسترسی به خدمات کیف پول رمزنگاری خود را برای افراد و شرکت‌ها در روسیه تسهیل کرد و این امر برخلاف تحریم‌های اتحادیه اروپا بود.

این شرکت به مشتریان روسی اجازه داد تا با استفاده از حواله‌های بانکی و روبل، ارزهای دیجیتال را خریداری کنند و وجوه را از طریق بانک‌هایی که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا بودند هدایت کنند. این فعالیت‌ها در یک دوره طولانی یک سال و نیم رخ دادند که نشان‌دهنده عدم انطباق مداوم است.

Payeer که در 20 اکتبر 2022 به عنوان یک شرکت در لیتوانی ثبت شد، به طور رسمی فعالیت خود را در 17 ژانویه 2023 آغاز کرد. با این حال، FNTT فاش کرد که این شرکت سابقه قبلی در استونی داشته است، جایی که مجوز فعالیت های تبادل ارزهای دیجیتال در آن انجام شده است. لغو شد.

به نظر می‌رسد ثبت نام لیتوانی تلاشی برای ادامه عملیات ناسازگار با تحریم‌های بین‌المللی است.

علاوه بر جریمه سنگین 10 میلیون دلاری برای نقض تحریم‌ها، Payeer به دلیل نقض پروتکل‌های مبارزه با پولشویی (AML) و مبارزه با تامین مالی تروریسم لتونی با یک جریمه جداگانه 1.15 میلیون دلاری محکوم شده است.

FNTT Payeer را متهم کرد که عمداً از بررسی‌های شناسایی کافی روی مشتریان برای حفظ جریان درآمد خود غفلت کرده است و مشکلات حقوقی آن را بیشتر می‌کند.

سرکوب گسترده‌تر اتحادیه اروپا

آخرین پیشرفت در بحبوحه سرکوب گسترده تر اتحادیه اروپا علیه شرکت های رمزنگاری که به دور زدن تحریم ها کمک می کنند، رخ می دهد.

در اکتبر 2022، اتحادیه اروپا کیف پول های رمزنگاری شده توسط نهادهای اروپایی را از ارائه خدمات به روس ها به عنوان بخشی از هشتمین بسته تحریمی خود منع کرد.

اقدامات بعدی، از جمله دوازدهمین و چهاردهمین بسته تحریم، محدودیت‌های دسترسی روسیه به خدمات رمزنگاری را تشدید کرده‌اند.

موضع اتحادیه اروپا بسیاری از ارائه‌دهندگان ارزهای دیجیتال اروپایی را مجبور کرده است تا حساب‌های بانکی روسیه را مسدود کنند، با هدف قطع پیوندهای مالی حمایت‌کننده از اقدامات نظامی روسیه در اوکراین. این تحریم‌ها بخشی از یک تلاش هماهنگ برای هدف قرار دادن بخش‌های با ارزش اقتصاد روسیه، از جمله انرژی، مالی و تجارت است.

تحقیقات اخیر همچنین نقض قابل توجه را در میان شرکت های رمزنگاری کشف کرده است. در استونی و لتونی، با اتهامات مربوط به طرح های کلاهبرداری، پولشویی، فرار از تحریم ها، و تامین مالی سازمان های روسی، مانند Wagner PMC.

صرافی‌های رمزنگاری استونی، از جمله Coinsbit، در این فعالیت‌ها دخیل بوده‌اند، که احتمالاً بیش از ۱ میلیارد یورو از طریق این پلتفرم‌ها شسته می‌شود.

سرکوب Payeer توسط اتحادیه اروپا نشان دهنده عزم فزاینده برای اعمال انطباق در صنعت کریپتو است. این به دنبال توافقنامه شورای اروپا و پارلمان در مورد مقررات سختگیرانه تر است. برای شرکت های رمزنگاری برای تقویت اقدامات AML.

از ماه ژانویه، شرکت‌های رمزنگاری ملزم به بررسی دقیق‌تر مشتریان خود هستند، به‌ویژه برای تراکنش‌های بیش از 1000 یورو. هدف آن جلوگیری از استفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های غیرقانونی یا فرار از تحریم‌ها است.

<h4><span style=”color: #0000ff;”>مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.</span></h4>

خروج از نسخه موبایل