قیمت بیت کوین در حال شکست دادن ETF های دارای اهرم ریسکی مانند BITX و BITU است

قیمت بیت کوین در حال شکست دادن ETF های دارای اهرم ریسکی مانند BITX و BITU است

قیمت

بیت کوین بهتر است ETF های اهرمی محبوب، که به طور فزاینده ای در بین سرمایه گذاران محبوب شده اند.

جریان ETF بیت کوین اهرمی در حال افزایش است

ETFهای بیت کوین اهرمی مانند ETF استراتژی بیت کوین 2x (BITX) و ProShares Ultra Bitcoin ETF (BITU) امسال شاهد جریان ورودی هستند. داده‌ها براساس ETF.com نشان می‌دهد که ETF BITX در تمام ماه‌های امسال دارایی‌هایی را اضافه کرده است. در نتیجه، کل دارایی های تحت مدیریت آن به بیش از 1.39 میلیارد دلار افزایش یافته است. 

BITU که در ماه آوریل راه اندازی شد، تاکنون 266 میلیون دلار دارایی اضافه کرده است که نشان دهنده تقاضای قوی در بین سرمایه گذاران است. این هفته، T-REX 2X Bitcoin Daily ETF نیز راه اندازی شد.

هدف این وجوه دستیابی به بازده بهتر با ایجاد نتیجه ای است که معادل دو برابر بازده بیت کوین در روز است. به عنوان مثال، اگر بیت کوین در یک روز 1٪ افزایش یابد، سهام صندوق 2٪ افزایش می یابد.

از لحاظ تاریخی، وجوه دارای اهرم در صورت افزایش قیمت، عملکرد بهتری نسبت به دارایی پایه دارند. به عنوان مثال، ProShares UltraPro QQQ ETF (TQQQ)، که بازده روزانه دو برابر شاخص Nasdaq 100 را ایجاد می کند، در دهه گذشته 2300 درصد افزایش یافته است. شاخص نزدک 100 در مدت مشابه 420 درصد افزایش یافته است.

بنابراین، BITX و BITU قصد دارند این عملکرد را تکرار کنند زیرا بیت کوین از زمان آغاز به کار در بازار صعودی بلندمدت بوده است.

بیت کوین BITX و BITU را شکست می دهد

قیمت بیت کوین در حال شکست دادن ETF های دارای اهرم ریسکی مانند BITX و BITU است 2

BTC در مقابل BITU در مقابل BITU

داده‌ها نشان می‌دهند که بیت‌کوین امسال عملکرد بهتری از BITX و BITU دارد. 27٪ افزایش یافته است در حالی که BITX ETF 25.8٪ افزایش یافته است. به طور مشابه، در ماه گذشته، بیت کوین 17٪ کاهش یافته است، در حالی که BITX و BITU به ترتیب 32٪ و 29٪ کاهش یافته اند.

ETF های اهرمی با خطرات قابل توجهی همراه هستند. اولاً، داشتن آنها ممکن است گران باشد. BITX دارای نسبت هزینه 1.9٪ است در حالی که BITU 0.95٪ هزینه دارد. بنابراین، 10000 دلار سرمایه گذاری شده در صندوق BITX، کارمزد سالانه 190 دلار را جذب می کند، که قابل توجه است و می تواند به هزاران دلار برای سرمایه گذاران بلندمدت تبدیل شود.

دوم، بیت کوین دوره های رونق و رکود را پشت سر می گذارد. به عنوان مثال، در سال 2017 به 19906 دلار رسید، سپس به 3245 دلار در سال 2019 سقوط کرد و قبل از بازگشت دوباره به بازار رسید. سپس در سال 2021 به 68987 دلار رسید و در دسامبر 2022 به 15590 دلار کاهش یافت.

در حالی که چنین کاهش هایی برای دارندگان بیت کوین دردناک است، اما برای دارندگان بیت کوین اهرمی بدتر است. به عنوان مثال، TQQQ ETF در سال 2022 با افت 80 درصدی مواجه شد، زمانی که شاخص نزدک 100 تا 32 درصد سقوط کرد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل