کشف بیش از ۱۰۸ هزار قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرری

کشف بیش از ۱۰۸ هزار قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرری

۱۴:۴۹ ۲۱ تير ۱۴۰۳

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای پزشکی در جنوب تهران شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای قاچاق خارجی در انباری در شهرری تخلیه و دپو شده است که این کالا‌های خارجی توسط خودرو‌های شوتی از شهر‌های جنوبی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این مکان منتقل و سپس به بازار ارسال می‌شوند.

 سرهنگ افشاری بیان کرد: مامورین این پلیس، محل موصوف را بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالا‌ها در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت نشده و مقادیر انبوهی کالا‌های پزشکی از نوع پانسمان مخصوص زخم‌های مزمن در محل دپو شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مربوط به سال‌های گذشته است و مطابقتی با کالا‌های مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی هستند.

این مقام انتظامی افزود: کالا‌ها شامل تعداد ۱۰۸.۳۶۷ قلم پانسمان مخصوص زخم‌های مزمن ساخت ایتالیا که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۵ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: مصرف‌کنندگان دارو‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به دلیل انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم بودن، معمولا به انواع بیماری‌ها و امراض دچار می‌شوند، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

منبع: تسنیم

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل