وقت رقابت‌ها گذشته و وقت همکاری‌ها رسیده است

وقت رقابت‌ها گذشته و وقت همکاری‌ها رسیده است

۰۷:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۳

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت:در انتخابات کسی انتخاب میشود که بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند. فرض بر این است که نامزد‌هایی که از این فیلتر عبور میکنند صلاحیت لازم را برای ریاست جمهوری دارا هستند. حضور گسترده مردم در انتخابات دشمنان را ناامید میکند از اینکه بتوانند علیه نظام توطئه کنند. نا امیدی شان باعث میشود دست از فتنه گری بردارند حتی اگر دشمنانی شان هم تداوم داشته باشد.

مقام معظم رهبری میخواند مردم خودشان فکر کنند و رای دهند زیرا این باعث رشد مردم میشود.

وی ادامه داد: ضد انقلاب خارج از کشور همواره در تلاش بوده است تا برای جلب حمایت دولت‌های خارجی نظام را سست و رو به سقوط نشان دهد و از همین رو با مشاهده مشارکت مردم منزوی خواهند شد. کمااینکه اکنون شده اند و این انتخابات ثابت میکند که نظام جمهوری اسلامی ایران سرنوگون پذیر نیست. دولت‌ها وقتی از ضربه زدن به ما نا امید میشوند در تلاش برمی آیند تا به جای تلاش برای سرنگونی نظام از روبط با کشور سود ببرند البته هرکس به دنبال سود خود است.  همواره در انتخابات‌های کشورمان اکثریت از پیروزی خوشحالند، زیرا نامزدشان پیروز شده است و این نشاطی را برای اکثر شرکت کننده‌ها ایجاد میکند. اقتدار دولت هم در سطح داخل و خارج بیشتر میشود. مشارکت مردم هم برای پیشبرد اهداف دولت بیشتر میشود.

این فعال سیاسی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مشارکت تاکید کرد: مقام معظم رهبری نمیخواهند افراد در انتخابات به خاطر نظر رهبری رای دهند بلکه میخواهند مردم خودشان فکر کنند و رای دهند و در نهایت پیروز شوند و یا شکست بخورند، زیرا این باعث رشد مردم میشود. مردم باید این مراحل را طی کنند گاهی در انتخاب اشتباه کنند و گاه درست عمل کنند و از اشتباه خود پند بگیرند. این باعث رشد مردم میشود  و این نکته مثبتی است.

برگزاری انتخابات در این فرصت کوتاه پس از شهادت بالاترین مقام اجرایی نشان داد که نظام در هر شرایطی پایدار است

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری انتخابات در این فرصت کوتاه پس از شهادت بالاترین مقام اجرایی نشان داد که نظام در هر شرایطی پایدار است و امور در هر شرایطی انجام میشود. این را در شهادت شهید رجایی هم دیدیم که انتخابات به خوبی برگزار شد و جریان امور نایستاد یکی از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی این است که حتی در شرایط بحرانی امور به راحتی انجام میشود و خللی در امور ایجاد نمیشود و نظام ما پایدار است. ما هم انفجار ۷ تیر و هم شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر را داشتیم جنگ ۸ ساله ترور‌ها و تحریم‌های شدید را شاهد بودیم، اما با این حال نظام پایدار مانده و باعث تعجب دنیا شده است.

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: اکنون ایام انتخابات گذشته است و همه جناح‌ها باید کمک کنند که امور به درستی انجام شود الان آقای پزشکیان مانند خلبان هواپیمایی است که همه ما در آن هستیم و همه باید به پرواز درست این هواپیما کمک کنیم. وقت رقابت‌ها گذشته و وقت همکاری‌ها رسیده است. دولت هم باید تلاش کند که از همه توانایی‌های کشور از جمله توانایی رقبایش برای پیشبرد امور کشور استفاده کند.  

 

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل