رفتار خصمانه کانادا باعث تقویت سپاه است

رفتار خصمانه کانادا باعث تقویت سپاه است

حجت‌الاسلام ذاکر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح مجلس برای الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش، نیرو‌های مسلح و امنیتی وابسته به دولت کانادا گفت: کانادا در حقیقت حافظ منافع اسکتبار جهانی و اسرائیل است و در طول این چند سال سعی کرده بین ایران، اروپا و کشورهای دیگر چالش درست کند و امروز هم به این موضوع دامن زده و سپاه پاسداران که برای مردم جنبه خدماتی دارد را به‌عنوان تروریست مطرح کرده است.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد سپاه پاسداران ما تروریست خطاب شود باید کل نیروهای مسلح دنیا هم تروریست خطاب شوند چون ماهیتشان یکی است، اما تفاوت نیروهای مسلح ما این است که ما طرفدار مظلوم هستیم، اما در ماهیت آنها نه‌تنها خدماتی دیده نمی‌شود بلکه طرفدار ظالم هم هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ‌مجلس بیان کرد: آنها از اقداماتشان علیه ایران هیچ‌وقت نتیجه نگرفتند و روزبه‌روز مضمحل‌تر و در بین مسلمانان و آزادی‌خواهان منفورتر شدند. 

ذاکر تصریح کرد: رفتار خصمانه کانادا باعث تقویت سپاه است و نه تضعیف آن و باعث شناسایی جایگاه سپاه و نیروهای مسلح ایران در دنیا است لذا از یک طرف از آنها تشکر می‌کنیم که جایگاه ایران را به دنیا می‌شناسانند، اما از یک طرف هم این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: دولت‌هایی که برای حقوق بین‌الملل ارزش قائل نیستند به سایر حقوق هم متعهد نخواهند بود. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس بیان کرد: ایران به‌غیر از اسرائیل غاصب و کودک‌کش با هر کشور براساس عزت و حکمت می‌تواند ارتباط داشته باشد، اما آنها که فقط منافع خود را در نظر دارند و نه انسان و سرزمین دیگران را دست به اقدامات خصمانه می‌زنند در حالی که خود را مدعی صلح، دموکراسی و اصول لیبرالیست و مدرنیسم می‌دانند، اما جای تعجب است که چرا می‌خواهند رابطه با ایران را یکطرفه به هم بزنند.

ذاکر گفت: دشمنان فقط به فکر منافع خود هستند و هیچ‌وقت نمی‌خواهند که حقوق دیگران احیا و تامین شود البته کشورهایی که با ما نباشند ما از اول با آنها نیستیم چون رفتارهای آنها با ما یک نوع خشونت حقوقی است. 

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل