آب آشامیدنی بخش محمدیه ۱۲۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت

آب آشامیدنی بخش محمدیه ۱۲۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در پی کاهش شدید آبدهی چاه‌های بخش محمدیه شهرستان البرز، شهر‌های محمدیه، مهرگان و بیدستان در حوزه این شهرستان دچار کم آبی قابل ملاحظه شدند که با حفر و تجهیز اضطراری سه حلقه چاه با ظرفیت ۱۲۰ لیتر بر ثانیه از بروز بحران جلوگیری شد.

بیرنوندی افزود: کمبود واقعی آب آشامیدنی در این حوزه به میزان ۳۰۰ لیتر بر ثانیه بوده و بنابراین لازم است مردم به طور جدی مصرف آب خود را مدیریت کنند تا آب به همه برسد.

وی اضافه کرد: سه حلقه چاه مورد اشاره با نام‌های سهای ۷، ۸ و ۹ حفر و خط انتقال لازم نیز به طول ۲۷۰۰ متر با اقطار مختلف اجرا و مورد بهره برداری گرفت.

بیرنوندی در خصوص اعتبار‌های هزینه شده برای پروژه فوق نیز از صرف اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان برای حفر و تجهیز چاه ها، خرید لوله و اتصالات و عملیات اجرایی خط انتقال با اعتباری معادل ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و بالاخره برق رسانی به چاه‌های مذکور شامل حق انشعاب، خرید تجهیزات و عملیات اجرایی با اعتبار ۸ میلیارد تومانی خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: اقدام‌های صورت گرفته به صورت اضطراری و کوتاه مدت است و تامین بلند مدت آب مورد نیاز مردم از طریق انتقال از سد طالقان صورت خواهد گرفت که پروژه مربوط به آن نیز در حال پیگیری و اجرا است.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل