بوشهر بهترین وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران را در کشور دارد

بوشهر بهترین وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران را در کشور دارد

علی باستین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فصل برداشت گندم در استان بوشهر از نیمه فروردین آغاز شده و بخش عمده خرید گندم مازاد کشاورزان زحمتکش، تا پایان اردیبهشت انجام شده است.

وی افزود: امسال برای رفاه حال کشاورزان ۱۳ مرکز خرید از جمله مراکز ملکی اداره کل غله، کارخانه‌های آرد و انبار‌های تعاونی روستایی مسئولیت خرید گندم مازاد کشاورزان را به عهده داشتند. 

باستین خاطر نشان کرد: امسال تقریباً ۴۵ هزار تن گندم خریداری شده که ضمن قدردانی از زحمات گندمکاران، باید از تلاش همکاران محترم ادارات غله و خدمات بازرگانی، تعاون روستایی، جهاد کشاورزی، پخش فراورده‌های نفتی و پلیس راهور برای اجرای مطلوب برنامه‌ها در طول فصل برداشت و خرید گندم، تشکر کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه گندم ذخیره شده، یک سوم نیاز سالانه استان است ابراز داشت: پراکنش نامناسب بارندگی‌ها در سال زراعی جاری، موجب شد کل گندم دیم استان از بین برود، اما هماهنگی‌های لازم انجام شده و گندم مورد نیاز استان از محل واردات یا تولیدات سایر استان‌ها تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یادآور شد: بر اساس گزارش وزارت کشور، با واریز ۶۲۵ میلیارد تومان از ۷۸۰ میلیارد تومان هزینه گندم خریداری شده، معادل ۸۰ درصد هزینه‌ها به کشاورزان پرداخت شده و از این حیث در کشور بهترین عملکرد را داریم و پیگیر هستیم تا مابقی طلب گندمکاران نیز پرداخت شود.

وی در انتها ورود کشتی‌های حامل گندم و سایر نهاده‌های دامی وارداتی به بندر بوشهر را از برنامه‌های کوتاه مدت استان برای ذخیره‌سازی مایحتاج مردم در استان عنوان کرد.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل