افزایش ظرفیت تولید پولت تخم‌گذار در سامان

افزایش ظرفیت تولید پولت تخم‌گذار در سامان

حجت‌الله رئیسی اظهار داشت: مرغ‌های تخم‌گذار به‌طور کلی دو مرحله را سپری می‌کنند و تبدیل به مرغ تخم‌گذار می‌شوند که نخستین مرحله زندگی آنها را پولت می‌نامند. با پرورش جوجه‌ها و تبدیل آنها به نیمچه در سن ۹۰ تا ۱۱۰ روزگی تولید می‌شود.

وی افزود: براساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه‌های مدون، جوجه‌ریزی در حوزه مرغ تخم‌گذار با قوت و جدیت در شهرستان سامان با نظارت شبکه دامپزشکی در حال انجام است و از ۱۲۰ هزار قطعه به ۱۶۰ هزار قطعه افزایش یافت.

رئیسی اضافه کرد: پرورش پولت تخم‌گذار یک واحد تولیدی کشاورزی است که در آن جوجه‌های یک‌روزه تخم‌گذار تا سن سه ماهگی نگهداری و پرورش داده می‌شود.

وی گفت: مرغ‌های یاد شده سپس به سالن‌های پرورش تخم‌گذار انتقال می‌یابند و پس از گذشت ۲ تا ۲.۵ ماه شروع به تخم‌گذاری می‌کنند.


بیشتر بخوانید


رئیسی یادآور شد: مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان به‌علت قابلیت خطر احتمالی سرایت آن به انسان و همچنین خسارت‌های گسترده در صنعت طیور و مرغداری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: با تلاش کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان سامان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مورد خاصی از این بیماری تاکنون مشاهده نشده است.

رئیسی گفت: در سطح استان ۲۱۸ واحد پرورش مرغ گوشتی وجود دارد که از این شمار ۲۱۰ واحد فعال است.

وی بیان داشت: پارسال نیز با انجام ۱۴میلیون و ۳۹۶هزار و ۴۲۳ قطعه جوجه‌ریزی ۳۱هزار و ۶۷۲ تن گوشت مرغ در این استان تولید شد و پارسال با تمهیدات اندیشیده شده ۶۰ هزار و ۸۳۸ تن نهاده دامی در بین مرغ‌داران چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

رئیسی ادامه داد: ظرفیت جوجه‌ریزی در هر دوره در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری پنج میلیون و ۱۶۹ هزار و ۴۲۰ قطعه اعلام شده است که از این میزان چهار میلیون و ۹۵۲ هزار و ۳۰۰ قطعه فعال است.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل