لوپن: اظهارات مکرون گامی به سوی جنگ جهانی است

لوپن: اظهارات مکرون گامی به سوی جنگ جهانی است

مارین لوپن، رئیس حزب اجتماع ملی در پارلمان فرانسه اظهارات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور درباره حملات هوایی اوکراین به خاک روسیه را گامی به سوی جنگ جهانی توصیف کرد.

براساس گزارش آر تی، لوپن در مصاحبه با رادیو فرانس اینفو گفت: مکرون می‌خواهد فرانسه وارد جنگ شود و این بیانیه گامی اضافی به سوی آن است و من معتقدم که اظهارات او خطر بزرگی برای امنیت کشور و شهروندان ما ایجاد می‌کند.

لوپن افزود: من هم مانند آمریکا و آلمان با اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از سلاح‌های ارائه شده توسط غرب برای حمله به اهدافی در خاک روسیه مخالفم. فرانسه در خط مقدم است.

به گفته لوپن، بازگشت به مذاکرات ضروری است، در حالی که مکرون تلاش می‌کند تا جامعه را برای اعلام اعزام نیرو به اوکراین آماده کند. وی افزود: باید راهی برای گفت‌وگو پیدا کرد. همه می‌دانند که هیچ پیروزی نظامی حاصل نخواهد شد و تنها راه برون رفت از بحران یافتن راهی برای مذاکره است. ما باید بدون اعزام نیرو به اوکراین کمک نظامی کنیم. اعزام ارتش به اوکراین گامی نگران کننده است.

روز سه شنبه، مکرون گفت که اوکراین باید اجازه داشته باشد به اهدافی در خاک روسیه حمله کند. به نظر او، ارائه تسلیحات دوربرد به اوکراین که قادر به حمله به اهداف نظامی روسیه هستند، تشدید درگیری نیست. مکرون همچنین گفت که در سفر هفته آینده زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به فرانسه، کمک‌های اضافی به کی‌یف از جمله امکان اعزام مستشاران نظامی فرانسوی را اعلام خواهد کرد.

مقامات روسی در توضیح اظهارات غرب در مورد حمله به خاک روسیه، این اظهارات را بی پروا توصیف کرده و گفتند که این اظهارات باعث ایجاد درگیری نظامی مستقیم با مسکو خواهد شد.

مترجم: مینا عظیمی

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل