حاشیه

بانوی ایرانی نفر اول فستیوال آشپزی باربیکیو قزاقستان شد 

بانوی ایرانی نفر اول فستیوال آشپزی باربیکیو قزاقستان شد 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نبرد آشپزی در شهر آلماتی، پایتخت فرهنگی قزاقستان برگزار شد. شرکت‌کنندگان این مسابقه باید با مواد اولیه‌ درون «جعبه سیاه» آشپزی می‌کردند؛ جعبه سیاه اصطلاحی است در مسابقات آشپزی، که آشپز نمیداند چه مواد اولیه‌ای را در اختیار دارد و در لحظه بلافاصله بعد از باز کردن جعبه باید بتواند تصمیم بگیرد که چه غذایی را خلق و طبخ کند. 
این مسابقه را پنج نفر هیئت ژوری، داوری می‌کردند که دو نفر از آنها سرآشپز دارنده ستاره میشلن بودند و سه نفر دیگر سرآشپزان و روزنامه‌نگار مجله غذای مشهور اهل قزاقستان بودند. 
شرکت‌کنندگان باید در پنج بخش امتیازهای این نبرد را از آن خود می‌کردند که امتیاز در: تکنیک پخت، طعم غذا، خلاقیت، الهام بخشی و نظافت میز کار را شامل می‌شد. 
فاطمه علیزاده توانست بالاترین امتیاز را کسب کند. علیزاده در این نبرد با سرآشپزان قدری از ازبکستان، روسیه، بلاروس، چین، تاجیکستان و … رقابت کرد. 

بانوی ایرانی نفر اول فستیوال آشپزی باربیکیو قزاقستان شد 

این سرآشپز ایرانی سال‌هاست که به‌طور  تخصصی معرفی غذای ایرانی را در فهرست کار خود قرار داده‌ است و پیش از این، با دغدغه معرفی فرهنگ ایرانی به جهانیان، شب‌های شام و موسیقی ایرانی را تحت عنوان «نوش» در کشورهای دیگر برگزار کرده است.

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا