حاشیه

مروری بر زندگی چریک انقلاب

مروری بر زندگی چریک انقلاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساواک که ۱۵ سال در جستجوی اندرزگو بود سرانجام در ۱۹ رمضان برابر با ۲ شهریور سال ۱۳۵۷ توانست او را در خیابانی محاصره و به شهادت برساند.

براساس گزارش شبکه رادیویی ایران،«شهید اندرزگو» عضو جمعیت هیئت‌های موتلفه اسلامی و از روحانیون مبارز و مسلح علیه رژیم پهلوی در ترور حسنعلی منصور نقش بسزای داشت.

«اندرزگو» دروس حوزوی را در تهران و در مسجد محل نزد استادانی، چون حجة الاسلام بروجردی و میرزا علی‌اصغر مرندی تلمذ کرد. از اساتید دیگر وی در دوره تحصیل می‌توان به آیت الله مشکینی و آیت الله مکارم شیرازی و میرزا یدالله دوزدوزانی اشاره کرد.

او در نوجوانی در بازار تهران به کار اشتغال داشت و با ورود به شاخه نظامی هیئت‌های مؤتلفه از شغل خود دست کشید و تا پایان عمر، مهم‌ترین اشتغال او مبارزه و فعالیت برای سرنگونی رژیم ستم‌شاهی بود و به همین علت با نام مستعار و به صورت مخفیانه زندگی می‌کرد و با سفر به شهرهای مختلف و جابه‌جایی منزل از دست نیروهای ساواک فرار می‌کرد. 

مروری بر زندگی چریک انقلاب

ساواک که ۱۵ سال در جستجوی اندرزگو بود سرانجام در ۱۹ رمضان برابر با ۲ شهریور سال ۱۳۵۷ توانست او را در خیابانی محاصره و به شهادت برساند.

مستند «شهید اندرزگو» جمعه دوم شهریور،  ساعت ۱۶:۳۵ مروری بر بخشی از فعالیت های این شهید مبارز دارد.

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا