حاشیه

معرفی فیلم بدون قرار قبلی

معرفی فیلم بدون قرار قبلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معرفی فیلم بدون قرار قبلی

نام فیلم: فیلم بدون قرار قبلی

ژانر: درام

کارگردان: بهروز شعیبی

تهیه کننده: محمود بابایی

نویسنده: فرهای توحیدی- مهدی تراب بیگی

سال انتشار:1400 (فجر)- 1401 (اکران عمومی)

محصول کشور: ایران

با نگاهی به یکی از داستان های مصطفی مستور

 

 

بازیگران:

پگاه آهنگرانی

مصطفی زمانی

الهام کردا

صابر ابر

حامی ترابی

رضا صابری

امین میری

محمد کیانی

عرفان ابراهیمی

 

 

 

خلاصه فیلم

 داستان فیلم در مورد دختری به نام یاسمن است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش از آلمان به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته‌است باعث تعجب او می‌شود…

 

الهام کردا در فیلم بدون قرار قبلی

 

 

 

درباره فیلم

بدون قرار قبلی فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی محمود بابایی محصول ۱۴۰۰ ایران است. بدون قرار قبلی ششمین فیلم بلند شعیبی در مقام کارگردان است که فیلم‌نامهٔ آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌است. گروه بازیگران آن شامل پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا، حامی ترابی، رضا صابری، امین میری، محمد کیانی، عرفان ابراهیمی و صابر ابر می‌شود.

بدون قرار قبلی ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در آن‌جا برندهٔ دو جایزه شد. این فیلم ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در سینماهای ایران اکران شده‌است.

 

بهروز شعیبی در خرداد ۱۴۰۱ با انتشار پست اینستاگرامی اعلام کرد ویدئو سلام احمد مهدوی دامغانی در ابتدای برنامه تلویزیونی شوکران بسیار الهام بخش برای ساخت این فیلم بوده‌است. اشاره شعیبی به تنها مصاحبه احمد مهدوی دامغانی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در برنامه شوکران شبکه چهار بود که با حالت گریان و دلتنگی از ایران و خراسان یاد کرد و به علی بن موسی الرضا سلام فرستاد.

 

 

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا