حاشیه

خانه تکانی بزرگ فیلم های اونجرز؛ بازگشت رابرت داونی جونیور تا اخبار و نظریه‌ها

خانه تکانی بزرگ فیلم های اونجرز؛ بازگشت رابرت داونی جونیور تا اخبار و نظریه‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : خانه تکانی بزرگ فیلم های اونجرز؛ بازگشت رابرت داونی جونیور تا اخبار و نظریه‌ها

زومیت: مارول استودیو در کامیک کان سن دیگو ۲۰۲۴ با اخبار جذابش حسابی طرفداران را غافلگیر کرد و حالا با زومجی همراه باشید تا ببینیم در این پنل چه اتفاقاتی رخ داده است.

مارول استودیو حتی پیش از برگزاری پنل خود در کامیک کان سن دیگو ۲۰۲۴ انتظارات زیادی را برای طرفدارانش ایجاد کرده بود. اخباری که گفته می‌شد طرفداران را حسابی غافلگیر خواهد کرد و همه را دعوت به تماشا این پنل کرده بودند. بالاخره بامداد یکشنبه این هفته پنل مارول در کامیک کان سن دیگو برگزار شد و مارول استودیو به وعده خود با انتشار اخبار متعدد عمل کرد. در اینجا قرار است در ابتدا به تمامی اتفاقات و اخبار این پنل بپردازیم و سپس ببینیم این اخبار چه تاثیری روی آینده MCU و دو قسمت آینده فیلم Avengers خواهند گذاشت. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

مهم‌ترین اخبار پنل مارول استودیو در کامیک کان سن دیگو

اول از همه به سراغ مهم‌ترین اخبار و نکات پنل مارول استودیو در کامیک کان سن دیگو می‌رویم. اول از همه به سراغ فیلم Captain America: Brave New World می‌رویم که در آن تصاویر جدیدی از فیلم برای افراد حاضر در سالن نمایش داده شد. کوین فایگی، رئیس مارول استودیو مدعی شد که این فیلم قرار است به ویژگی‌های فیلم The Winter Soldier بازگردد که پیش از این هم چنین موضوعی وعده داده شده بود.

اما مشخص شد که جیانکارلو اسپوزیتو نقش شخصیت سایدوایندر را در فیلم کاپیتان آمریکا ۴ بازی کرده است که او رهبر گروه Serpent Society محسوب می‌شود که درکنار شخصیت لیدر، یکی از شخصیت‌های شرور فیلم است. همچنین به‌طور رسمی ورود فلز آدامانتیوم در دنیای سینمایی مارول تایید شد که درواقع سلستیال‌ها باعث ورود آن شده‌اند و مواد استخراجی از آن‌ها از این فلز گران‌بها است که ظاهرا دولت‌های دنیا به‌دنبال استفاده و استخراج این فلز هستند.

رابرت داونی جونیور و برادران روسو به دنیای سینمایی مارول بزرگ‌ترین اتفاق پنل مارول در کامیک کان بود

درواقع تیغه‌های شخصیت ولورین از فلز آدامانتیوم تشکیل شده است. همچنین هریسون فورد ضمن اینکه از حضورش در MCU خوشحال است و به آن افتخار می‌کند تایید کرد که موشن کپچر شخصیت رد هالک را انجام داده است و حتی کلیپی نمایش داده شد که در آن رد هالک جلوی کاخ سفید سخنرانی می‌کند. پیش از این در تریلر فیلم Captain America: Brave New World مشخص شده بود که رد هالک قرار است با کاپیتان آمریکا در کاخ سفید مبارزه کند.

در ادامه نوبت به اولین تریلر فیلم Thunderbolts رسید که تمرکز آن روی فرستادن گروهی از شخصیت‌ها به ماموریتی خطرناک است تا به کار گروهی افراد مجرم خاتمه دهند. در طول تریلر شخصیت گوست با لباس جدیدی حضور داشت و یلنا و رد گاردین اکنون در یک آپارتمان با یکدیگر زندگی می‌کنند. در هر حال تریلر اطلاعات خیلی زیادی از داستان را فاش نمی‌کند، اما توانست نظر افراد حاضر در پنل را جلب کند. بااین‌حال متاسفانه این تریلر هنوز به شکل آنلاین منتشر نشده است.

سپس نوبت به ریبوت فیلم Fantastic Four رسید که مشخص شد قرار است The Fantastic Four: First Steps نام داشته باشد. این فیلم قرار نیست یک داستان منشا را روایت کند و اتفاقات آن در یک دنیای دیگر و در دهه ۶۰ میلادی جریان دارد. در طول ویدیویی که از فیلم نمایش داده شد، اعضای چهار شگفت‌انگیز راهی ماموریتی در فضا می‌شوند و در بخش کوتاهی از ویدیو گالاکتوس نمایش داده شد که شباهت زیادی به نسخه کمیک آن دارد و فیلم در نسبت ۴ در ۳ فیلم‌برداری خواهد شد.

این ویدیو همچنین برج این گروه تا مواردی مثل اختراعات و وسایل پیشرفته آن‌ها را نشان داد که نشان می‌دهد حداقل در ظاهر قرار است اقتباسی وفادارانه به کمیک‌های کلاسیک این گروه باشد و طرفداران می‌توانند منتظر ماشین Fantasticar در فیلم نیز باشند. همچنین مایکل جاکینو که همکاری زیادی با مارول برای ساخت موسیقی متن فیلم دکتر استرنج تا سه‌گانه مرد عنکبوتی داشته است، وظیفه ساخت موسیقی متن فیلم The Fantastic Four را بر عهده گرفته است. همچنین اعضای گروه چهار شگفت‌انگیز قرار است در دو قسمت آینده فیلم اونجرز حضور داشته باشند.

اما به مهم‌ترین بخش پنل که معرفی دو قسمت جدید فیلم Avengers است، می‌رسیم. مارول استودیو در طول پنل تایید کرد که قسمت پنجم انتقام‌جویان قرار است Avengers: Doomsday نام داشته باشد و قسمت ششم همچنان Avengers: Secret Wars نام خواهد داشت تا پایانی بر خط داستانی مولتی‌ورس در ‌MCU باشد. بازگشت جو و آنتونی روسو ملقب به برادران روسو، کارگردان فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers: Endgame برای کارگردانی فیلم Avengers: Doomsday و فیلم Avengers: Secret Wars تایید شد.

همچنین استیون مک‌فیلی، نویسنده سه‌گانه فیلم کاپیتان آمریکا، فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers: Endgame برای نوشتن فیلمنامه فیلم Avengers 5 و فیلم Avengers 6 بازگشته است. درواقع مارول به سراغ تیم برنده سابق خود بازگشت تا نشان دهد می‌خواهد از نتیجه کارهای آینده خود اطمینان بیشتری داشته باشد. ازطرفی به‌نظر می‌رسد که آلن سیلوستری باری دیگر برای ساخت موسیقی متن فیلم‌های اونجرز باز خواهد گشت.
طبق نظریه منتشر شده، رابرت داونی جونیور نقش نسخه آنتونی استارک شخصیت دکتر دووم را بازی خواهد کرد

اما خبر غافلگیر کننده پنل بدون شک معرفی بازیگر نقش دکتر دووم است که این انتخاب تقریبا غیر منتظره بوده است. در طول پنل رسما تایید شد که رابرت داونی جونیور برای نقش دکتر دووم به دنیای سینمایی مارول باز خواهد گشت که باعث غافلگیری بسیاری شد. اگرچه سوالات زیادی اکنون مطرح است، اما دکتر دووم رسما جایگزین کانگ فاتح به‌عنوان شخصیت شرور و منفی اصلی فیلم Avengers: Doomsday و فیلم Avengers: Secret Wars شده است و پیش از آن این شخصیت در فیلم The Fantastic Four: First Steps معرفی خواهد شد.

اگرچه اکنون مشخص نیست نقش دکتر دووم در فیلم چهار شگفت‌انگیز چقدر پر رنگ خواهد بود، اما انتظار می‌رود در پایان فیلم معرفی شود یا اینکه در بخش‌هایی از فیلم حضور کوتاهی هم داشته باشد. در هر حال مت شکمن از حضور داونی جونیور در MCU خبر داشته است و این می‌تواند نشان دهد می‌توانیم منتظر حضور داونی جونیور بیشتر از یک صحنه کوتاه پس از پایان فیلم باشیم. اگرچه شایعه حضور داونی جونیور حدود یک ماه قبل از برگزاری پنل لیک شده بود، اما بسیاری در مورد هویت این شخصیت شک دارند که مارول درنهایت اعلام کرد ویکتور ون دووم نسخه دکتر دووم در اینجا خواهد بود.

پس از اعلام بازگشت رابرت داونی جونیور برای یک نقش شرور به MCU، گمانه‌زنی‌های بسیاری شکل گرفت. با اینکه برادران روسو در پنل اعلام کردند داونی جونیور قرار است نقش ویکتور ون دووم را در فیلم Avengers: Doomsday و فیلم Avengers: Secret Wars بازی کند، اما طرفداران مارول خیلی قانع نشدند و از آن زمان نظریاتی شکل گرفت که او قرار است برای نقش نسخه متغیر تونی استارک بازگردد که در دنیایی دیگر تبدیل به دکتر دووم شده است. از آنجایی‌که او از همان دنیای فیلم چهار شگفت‌انگیز است، این نظریه می‌تواند جالب و قابل بررسی باشد.

گروهی از طرفداران اعتقاد دارند که رابرت داونی جونیور برای نقش متغیر تونی استارک که آنتونی استارک نام دارد، بازگشته است. این نظریه زمانی قدرتمندتر می‌شود که آنتونی استارک در Earth-11029 درواقع به دکتر دووم تبدیل شده است و می‌تواند باعث تقویت این نظریه شود. البته مارول بعدا به شکل رسمی اعلام کرد که RDJ قرار است نقش ویکتور ون دووم را بازی کند و فعلا نظریه مطرح شده طرفداران را رد می‌کند، اما آن‌ها ناامید و تسلیم نشده‌اند.

آن‌ها اعتقاد دارند که بعید است مارول استودیو بخواهد همیشه دکتر دووم را با ماسک نمایش دهد و از آنجایی‌که دکتر دووم در دنیای کمیک صورت خود را نشان نمی‌دهد، بازگشت رابرت داونی جونیور را می‌تواند کمی عجیب کند. همچنین او قرار است حقوق نجومی را دریافت کند و این می‌تواند عدم نمایش صورت او در طول فیلم را کمی توجیه ناپذیر کند. البته مارول بارها نشان داده است که می‌تواند مواردی را تغییر دهد و این موضوع می‌تواند باعث تغییر کوچکی در ریشه ویکتور ون دووم شود.

البته طرفداران این نظریه می‌گویند که از آنجایی‌که نسخه اصلی سیلور سرفر را قرار نیست در طول فیلم مشاهده کنیم یا حداقل فعلا بازیگر آن انتخاب نشده است، این موضوع می‌تواند در مورد دکتر دووم هم صدق کند. ازطرفی این گروه می‌گویند مارول از این طریق می‌تواند فرصتی را ایجاد کند که به‌طور مثال واکنش دکتر استرنج و مرد عنکبوتی از دیدن نسخه شیطانی تونی استارک قرار است چگونه باشد یا مردم زمین چگونه قرار است چه واکنشی به نسخه شیطانی قهرمان سابق خود داشته باشند.

در هر حال اینکه نسخه دکتر دووم قرار است نسخه کلاسیک یا آنتونی استارک باشد اکنون مشخص نیست و تا زمان اکران باید صبر کنیم و ببینیم آیا این نظریه درست است یا اینکه مارول از ابتدا با طرفدارانش صادق بوده است. اما در بخش دیگر ماجرا بازگشت رابرت داونی جونیور باعث افزایش شایعات بازگشت دیگر بازیگران قدیمی MCU شده است. پیش از این هم شایعاتی مبنی‌بر بازگشت کریس ایوانز، بازیگر نقش کاپیتان آمریکا و اسکارلت جوهانسون، بازیگر نقش بلک ویدو منتشر شده بود.

در آن زمان تصور می‌کردیم آن‌ها قرار است برای متغیر خود بازگردند، اما نحوه بازگشت RDJ می‌تواند این معادلات را کاملا عوض کند. اگرچه این اخبار فعلا شایعه هستند، اما نظریه قدرتمندی شکل گرفته است که می‌توانیم در فیلم Avengers: Doomsday و فیلم Avengers: Secret Wars منتظر بازگشت نسخه شیطانی برخی از شخصیت‌ها باشیم. حتی در دنیای کمیک هم چنین موضوعی وجود دارد و خیلی عجیب است که مارول نخواهد از این پتانسیل استفاده کند.

تنها لحظه‌ای را تصور کنید که کریس ایوانز نقش کاپیتان هایدرا را قرار است در این دو فیلم یا یک قسمت آن بازی کند، تصور آن واقعا جذاب است و می‌توانیم عملا نسخه مقابل کاپیتان آمریکا را مشاهده کنیم. یا حتی در مورد بلک ویدو شیطانی یا هر شخصیت دیگر MCU هم این موضوع می‌تواند صدق کند. اگرچه شخصا تصور می‌کردم مارول روزی بخواهد به سراغ کاپیتان هایدرا برود و خط داستانی مثل کمیک آن را دنبال کند، اما در هر حال استفاده از ایده آن در فیلم‌های مولتی‌ورس محیا و آماده است.

پس اگر دکتر دووم بخواهد یک تیم اونجرز شیطانی متشکل از کاپیتان هایدرا و نسخه شیطانی بلک ویدو تشکیل دهد، می‌تواند ایده جذابی و نسبتا متفاوتی باشد. درهرصورت بازگشت شخصیت‌های قدیمی MCU با یک راه و روش متفاوت می‌تواند ایده جالب و جذابی باشد و باعث شود فیلم‌های آینده اونجرز به آثاری موردانتظار تبدیل شوند. در هر حال مارول درس‌های زیادی طی این مدت در مورد استفاده از حضورهای افتخاری و کوتاه گرفته است و بسیاری اعتقاد دارند در فیلم ددپول و ولورین این استودیو استفاده صحیح و درستی از این موضوع کرده است.

با اینکه شایعات حضور و بازگشت شخصیت‌هایی مثل ددپول، ولورین و غیره هم شنیده می‌شود، اما حضور نسخه شرور شخصیت‌هایی مثل کاپیتان هایدرا می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد. حتی شخصیتی مثل مرد عنکبوتی هم ممکن است دارای چنین نسخه‌ای باشد و ایده بازگشت به‌طور مثال اندرو گارفیلد برای اسپایدرمن صرفا همان نسخه قبلی نباشد. در هر حال زمان مشخص خواهد کرد که گستردگی دو فیلم آینده اونجرز صرفا در تعداد شخصیت‌ها خواهد بود یا اینکه ما قرار است جنگ بین دنیاهای مختلف را تماشا کنیم که دنیاهای مختلف به تسخیر شخصیت‌های شرور درآمده است!

فیلم Avengers: Doomsday برای اکران در تاریخ ۱ می ۲۰۲۶ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵) و فیلم Avengers: Secret Wars برای اکران در تاریخ ۷ می ۲۰۲۷ (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۶) ‌برنامه‌ریزی شده‌اند.

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا