رفع ابهامات اجرایی با سند موسیقی/ تدوین سند سینما اقدام مهمی است

رفع ابهامات اجرایی با سند موسیقی/ تدوین سند سینما اقدام مهمی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه شورای هنر به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اعضای شورای هنر، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما و محمد خراسانی زاده مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی امروز دوشنبه ۸ مرداد ماه برگزار شد.

وزیر ارشاد در این جلسه گفت: از مهمترین توفیقات دولت شهید رئیسی در حوزه فرهنگ، تدوین و ابلاغ اسناد بالادستی بود. به طور مثال سند موسیقی توانست بخش مهمی از ابهامات اجرا را برطرف کند که گامی بلند در مسائل اجرایی محسوب می شود.

وی با اشاره به بررسی سند هنرهای تجسمی، افزود: در سند هنرهای تجسمی به دنبال تقویت سازوکارهای پرورش جوانان هنرمند و اقتصاد هنرهای تجسمی هستیم.

اسماعیلی ضمن اشاره به سند هنرهای نمایشی، بیان کرد: در سند هنرهای نمایشی تاسیس بنیاد ملی تئاتر ایران تصویب شد.

وزیر ارشاد در مورد ساختار تدوین سند، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ساختار شکلی مشخصی برای تدوین اسناد دارد که دوستان در ویرایش اسناد پیش رو به آن توجه و برای جلسات آینده در آن چارچوب عمل کنند.

وی ادامه داد: خانه سینما نیز در جلساتی که برای ویرایش سند سینما برگزار می شود نقش آفرینی بیشتری کند تا در نهایت این سند آماده تصویب شود.

اسماعیلی در پایان گفت: ان شاء الله در شیراز ۱۷ سینما افتتاح خواهیم کرد.

علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما نیز در این جلسه گفت: از وزیر فرهنگ که بعد از سال های سال به این مسأله مهم مبنی بر اینکه بنیادهای فرهنگی و هنری کشور نیاز به اسنادی دارد که در حافظه تاریخی و ملی ما ثبت شود، توجه کردند تشکر می کنم.

وی با تشکر از کسانی که در تدوین سند سینما دخیل بودند، افزود: این سند، سند وزین و قدرتمندی است؛ اهمیت کلمه به کلمه این سند بسیار ویژه است و این اقدام کار مهم و با ارزشی به‌شمار می رود.

در این جلسه سند هنرهای تجسمی و سند سینما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۴۵۲۴۵

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل