حاشیه

ماجرای رفتار نژاد پرستانه این کارگردان چیست؟

ماجرای رفتار نژاد پرستانه این کارگردان چیست؟

ماهرخ عباسپور: فعال راست‌گرای افراطی تامی رابینسون به دلیل نمایش یک مستند ضد دادگاه عالی در تظاهرات روز شنبه در مرکز لندن، ممکن است با حبس مواجه شود. این ادعا از سوی گروه ضد نژادپرستی «امید، نه نفرت» مطرح شده است.

در این فیلم با عنوان «ساکت شده»، ادعاهای دروغین رابینسون درباره یک پناهجوی سوری مطرح شده که منجر به باخت او در یک پرونده افترا در سال ۲۰۲۱ شد. رابینسون قرار است امروز (دوشنبه) در دادگاه عالی حاضر شود و به اتهام بی‌احترامی به دادگاه به دلیل ساخت این مستند پاسخگو باشد.

نیک لوولز از گروه «امید، نه نفرت» در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تامی رابینسون در حال حاضر فیلم «ساکت شده» را در میدان ترافالگار به نمایش گذاشته است، تنها ۴۸ ساعت قبل از اینکه در دادگاه عالی به اتهام نقض حکم دادگاه مبنی بر منع انتشار این فیلم حاضر شود. او راهی زندان است. چنین بی‌توجهی آشکار به قانون می‌تواند منجر به حداکثر دو سال حبس برای او شود. خودش مقصر است.»

پلیس متروپولیتن گفت: «ما نمی‌دانستیم چه فیلم‌هایی در این رویداد نمایش داده می‌شود. برگزارکنندگان اعتراضات ملزم به اشتراک‌گذاری جزئیات پیش از نمایش نیستند. ما هیچ قدرتی برای وادار کردن آن‌ها به این کار نداریم. درواقع افسران حاضر در این رویداد نمی‌توانستند به طور معقول از دادرسی‌های مدنی در رابطه با یک فیلم خاص آگاه باشند، اما اکنون که مطلع شده‌ایم، تحقیقات بیشتری برای تعیین اقدامات لازم انجام می‌دهیم.»

هزاران نفر روز شنبه در مرکز لندن به عنوان بخشی از اعتراضی که بخاطر نمایش فیلم نژادپرستانه تامی رابینسون سازماندهی شده بود، شرکت کردند.

پلیس متروپولیتن پیش از این اعلام کرده بود که حدود هزار افسر در سراسر پایتخت برای «برقراری آرامش» و حفظ جدایی دو گروه مستقر خواهند شد.

پلیس اعلام کرد که هشت نفر دستگیر شده‌اند و چندین کارمند اورژانس مورد حمله قرار گرفته‌اند، اما هیچ‌کدام به شدت مجروح نشده‌اند.

شرکت‌کنندگان شعارهایی مانند «بریتانیا حکومت کن»، «انگلیس تا ابد» و «ما می‌خواهیم کشورمان را پس بگیریم» سر دادند. پلیس همچنین گفت که در حال بررسی ویدیوهایی است که در آن شعارهای «نژادپرستانه و ضد مسلمان» شنیده می‌شود.

تظاهرات ضد اعتراض که توسط گروه «ایستادگی در برابر نژادپرستی» و پروژه صلح و عدالت جرمی کوربین سازماندهی شده بود، از میدان راسل آغاز شد و به وایت‌هال رسید. معترضان پلاکاردهایی با مضمون «همه ما مهاجر هستیم» و «توقف اسلام‌هراسی» و همچنین تابلوهایی با درخواست پایان جنگ در غزه حمل کردند.

همچنین شعارهایی مانند «تامی رابینسون ما تو را می‌شناسیم، تو یک نازی هستی» شنیده شد.

سخنرانان در این تجمع شامل کوربین و ادی دمپسی، معاون دبیرکل اتحادیه RMT بودند.

چهار نفر دیگر به ظن حمله به کارکنان اورژانس پس از ضرب و شتم چهار افسر پلیس در خارج از یک پاب در وایت‌هال دستگیر شدند.

یک مرد دیگر به اتهام تخریب اموال و یک جرم عمومی توهین‌آمیز نژادی پس از شکستن قطب پرچم فلسطین و اظهار نظر توهین‌آمیز نژادی دستگیر شد.

منبع: گاردین

۲۴۵۲۴۵

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا