بازیگری که خانواده‌اش اجازه نداند با حمید لولایی و مریم امیرجلالی همبازی شود

بازیگری که خانواده‌اش اجازه نداند با حمید لولایی و مریم امیرجلالی همبازی شود

ماهرخ عباسپور: فیلم سینمایی «حبس مجرد» به کارگردانی محمدحسام حدادیان در گروه سینمایی «هنروتجربه» در حال اکران است و باتوجه به قرار گرفتن این فیلم در جمع هشت فیلم داستانی پرفروش تاریخ «هنروتجربه» با زهرا نامور یکی از بازیگران این فیلم مصاحبه‌ای داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

زهرا نامور درباره نحوه ورود خود به دنیای بازیگری گفت: «سوم دبیرستان بودم که وقتی از مدرسه برمی‌گشتم یک آگهی جذاب برای جذب بازیگر دیدم. خیلی دوست داشتم که بروم و از نزدیک این کار را تجربه کنم. رفتم و برای نقشی که به عنوان تن پوش یک عروسک بود، انتخاب شدم. تمرین‌ها را آغاز کردیم و از آنجا که خانواده من خیلی با این حرفه موافق نبودند، به صورت پنهان به تمرین‌ها می‌رفتم. بعد از مدتی بازیگر اصلی کار که اسم نمایش هم برمبنای آن بود، مریض شد و گفتند که من برای دورخوانی جای آن نقش باشم و کم کم آن نقش به من رسید و این شوق و جذابیت بازیگری برای من بیشتر شد.»

او ادامه داد: «اسم این نمایش «هاپو خان» بود که بعد از جایگزینی من به عنوان بازیگر اصلی به «هاپو خانوم» تغییر نام داد و این نمایش درباره تهاجم فرهنگی بود. بعد از این کار برای نقش منشی در سریال «چارخونه» (در این سریال جواد رضویان، مریم امیرجلالی و حمید لولایی ایفای نقش می‌کردند) به من پیشنهاد دادند که متاسفانه خانواده به من اجازه حضور در این سریال را ندادند. هر ترفندی که بلد بودم به کار بردم ولی نشد که نشد. در زمان پیش دانشگاهی در پروژه «مرگ چخوف» در فرهنگسرای نیاوران مشغول شدم. انقدر حضور در صحنه و بازیگری به من مزه کرده بود که بعد از آن نیز به جای حضور در کلاس های دانشگاه به سر تمرین می رفتم. در همان سال در کنار درس خواندن از دو جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد و تهران جایزه گرفتم.»

نامور درباره تئاترهای اخیر خود گفت: «تئاتر«آبی گونه» کاوه مهدوی اخیرا در تئاترشهر به پایان رسید و در حال حاضر نیز مشغول تمرین های «فصل خون» نوشته ایوب آقاخانی و کارگردانی اشکان اسکندری فر هستم که به زودی در تالار حافظ اجرا خواهد شد. یکی دیگر از کارهایی که مدتی پیش در آن حضور داشتم «کلنل» به کارگردانی امیر بشیری بود که در تالار وحدت به اجرا رسید و نازنین بیاتی، محمد معتمدی، سیامک صفری، الهه شه پرست، کاظم سیاحی و اتابک نادری ازجمله همبازی های من در آن تئاتر بودند.»

این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما درباره اولویت بندی خود مطرح کرد: «بعد از تجربه حضور در سریال «برف بی صدا می بارد» و هرچند تجربه کار با آقای آذربایجانی بسیار خوب بود، در انتخاب سریال سخت گیرتر شده ام. به دنبال کارهایی هستم که بیشتر برای خودم چالش داشته باشد. تجربه تصویر خودم را دوست داشتم ولی می دانم که همیشه دلم برای تئاتر و نفس حضور تماشاگر تنگ می شود.»

بازیگر فیلم سینمایی «حبس مجرد» درباره تجربه حضور در این فیلم سینمایی گفت: «به واسطه یکی از دوستان به آقای حدادیان معرفی شدم و نقش مونا را به من پیشنهاد دادند. روزهای بسیار خوب و تجربه دلنشینی را داشتم. البته در یکی دو روز اول تجربه تلخی داشتم چون برای دفعه اول بود که در مقابل دوربین فیلم سینمایی قرار می گرفتم و در همان برداشت اول کات دادند و اشتباه از سمت بود و گویا خیلی درشت و به اصطلاح اگزجره بازی کرده بودم.»

وی ادامه داد: «روز آخر که بازی من تمام شد، آقای مهدویان که تهیه کننده آن پروژه بودند، فیلمنامه ای برای من فرستادند و بعد از اینکه فیلمنامه را خواندم به آقای حدادیان گفتم من فکر می کردم که از بازی من راضی نیستید ولی ایشان گفتند نه اصلا اینطور نیست و خیلی سریع خودت را با گروه وفق دادی و این بسیار خوب است. همینجا بود که پروژه بعدی من با آقای مهدویان شکل گرفت.»

نامور درباره همبازی های خود در «حبس مجرد» مطرح کرد: «در این فیلم با آقایان سیاوش چراغی پور، علیرضا مویدی، مهرداد ضیایی، پیمان مقدمی و مهدی کوشکی بازی داشتم که تجربه بسیار خوبی برای من به همراه داشت.»

زهرا نامور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: «راه رفتن روی علف های خشک» به کارگردانی آقای مهدویان دیگر پروژه ای است که به همان ترتیبی که عرض کردم، به آن اضافه شدم. آناهیتا افشار و بانیپال شومون همبازی های من در این فیلم آقای مهران مهدویان بودند که در این فیلم بانیپال شومون نقش برادر من را بازی می کرد. این فیلم هنوز به اکران درنیامده است که امیدوارم زودتر این اتفاق هم بیفتد و در کنار هم بتوانیم این فیلم خوب را روی پرده های سینما ببینیم.»

او ادامه داد: «فیلم «بدون تبصره» به کارگردانی آقای مهدویان نیز یکی دیگر از کارهایی است که انجام دادم و این فیلم نیز هنوز به اکران نرسیده است و در لیست فیلم هایم که مترصد اکران و نمایش هستند، قرار می گیرد. فیلم «زاغچی» به کارگردانی سروش حسینجانی را دارم که این فیلم هم اکران نشده است. فیلم «جگرخون» به کارگردانی وحید نیک راد یکی دیگر از پروژه هایی است که بازی کرده ام که به زودی پخش و نمایش بین المللی خود را آغاز می کند.»

این بازیگر تئاتر و سینما درباره حضور در سریال «برف بی صدا می بارد» گفت: «بعد از بازی در «حبس مجرد» تجربه بازی در یک سریال را هم داشتم که در سریال آقای پوریا آذربایجانی به نام «برف بی صدا می بارد» که از شبکه سه پخش میشد، حضور داشتم.»

نامور درباره استادهایی که داشته است، بیان کرد: «حسن فتحی، رضا بهبودی، رضا کشاورز، آناهیتا اقبال نژاد، شهرام شاه حسینی، پریسا بینات و آرش آبسالان ازجمله استادانی است که افتخار کسب تجربه و شاگردی شان را داشته ام.»

زهرا نامور در پایان گفت: «برخی از دوستانم که فیلم سینمایی «حبس مجرد» را دیده بودند به من می گفتند که تو واقعا اینجوری نیستی و چرا در فیلم انقدر بدجنس بودی؟ این خیلی برای من خوشایند است که نقش را برای مخاطب باورپذیر بازی کرده ام. درنهایت امیدوارم «حبس مجرد» همچنان که تا الان موردتوجه و استقبال قرار گرفته است، در مسیر اکران خود ادامه بدهد و فیلم هایی که در صف اکران دارم هم به اکران برسند تا در کنار هم بتوانیم آن ها را بر روی پرده سینماهای کشور ببینیم.»

در فیلم سینمایی «حبس مجرد» به کارگردانی محمدحسام حدادیان که از ششم خردادماه در گروه سینمایی «هنروتجربه» در حال اکران است؛ مهدی کوشکی، سیاوش چراغی ‌پور، وحید نیک ‌راد، پیمان مقدمی، مهرداد ضیایی، یلدا عباسی، زهرا نامور، علیرضا مویدی، وحید میرزابیگی، زینب شعبانی، سید جواد یحیوی، ثریا قاسمی به همراه مرسانا حدادیان و ایلانا حدادیان بازی کرده‌اند.

۲۴۵۲۴۵

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل