حاشیه

معرفی فیلم بیلی الیوت- Billy Elliot

معرفی فیلم بیلی الیوت- Billy Elliot

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معرفی فیلم بیلی الیوت- Billy Elliot

  • نام فیلم: بیلی الیوت- Billy Elliot
  • کارگردان: استیون دالدری
  • ژانر: درام، خانوادگی
  • نویسنده: لی هال
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Billy Elliot در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

 

بازیگران: جولی والترز، گاری لوئیس، جیمی دریون، جین هیوود، جیمی بل، آدام کوپر، استوارت ولز و مایک الیوت

 

 

خلاصه فیلم

داستان فیلم در سال ۱۹۸۴ روایت می‌شود و درباره داستان پسری ۱۱ ساله به نام بیلی الیوت جریان دارد که عاشق رقص است و آرزو دارد به یک رقصنده حرفه‌ای در رشته رقص باله تبدیل شود. او همراه‌با پدر و برادر بزرگ‌تر خودش در یک شهر کوچک زندگی می‌کند که هر دوی آن‌ها از کارگردان معدن هستند و طرز فکر کاملا متفاوتی نسبت‌به بیلی دارند. به‌همین‌دلیل بزرگ‌ترین مشکل بیلی الیوت در راه رسیدن به آرزوی خودش همین موضوع و مخالف خانواده‌اش به‌شمار می‌رود که در سنین پایین باید با آن‌ها روبه‌رو شود. مشکلی که بدون شک بسیاری از نوجوان‌های دنیا و حتی خود ما هم آن را تجربه کرده‌ایم.

درباره فیلم

این فیلم به زیبایی هرچه تمام‌تر داستانی را به‌تصویر می‌کشد که احتمالا بسیاری از نوجوانان جهان با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند و نمی‌توانند علایق خودشان را به هر دلیلی دنبال کنند. فیلم Billy Elliot در سال ۲۰۰۰ با بودجه‌ای ۵ میلیون دلاری تولید شد و فروشی فوق‌العاده معادل‌با ۱۱۰ میلیون دلار را پشت‌سر گذاشت. این فیلم همچنین در ۱۳ بخش مختلف نامزد کسب جایزه بفتا شد و جیمی بل لقب جوان‌ترین برنده این جایزه در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در تاریخ این جایزه را به خودش اختصاص داد.

سخن نهایی

فیلم بیلی الیوت از آن دسته فیلم‌هایی به‌شمار می‌رود که پس از تماشا کردن آن برای مدت‌ها داستانش را در ذهنتان مرور خواهید کرد.

بیلی الیوت داستانی الهام‌بخش و تأثیرگذار دربارهٔ دنبال کردن رویاها و غلبه بر موانع است. این فیلم با بازی‌های برجسته، کارگردانی هنرمندانه و تعادل مناسب بین طنز و ملودرام، تماشاگر را درگیر و به تفکر وا‌می‌دارد. همچنین، نمایش بی‌نظیر جیمی بل در نقش بیلی و پیام‌های قوی فیلم دربارهٔ شجاعت و پیگیری علاقه‌های شخصی، دلایلی قوی برای تماشای این فیلم به شمار می‌آیند.

 

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا