۱۲ سریال جلوی دوربین داریم/ حق پخش بازی‌های المپیک خریداری شد

۱۲ سریال جلوی دوربین داریم/ حق پخش بازی‌های المپیک خریداری شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیمان جبلی رئیس صداوسیما امروز چهارشنبه سوم مرداد در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال «طوبی» در شهرک غزالی در جمع خبرنگاران قرار گرفت و به پرسش‌های مختلفی پاسخ داد.

وی در ابتدا درباره اعزام گزارشگر به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ عنوان کرد: ما برای اعزام همکاران مان و حتی برای گرفتن سیگنال مسابقات مراحل سختی را پشت سر گذاشتیم. ما هم با کشور میزبان و هم کشور خدمات دهنده ژاپنی در ارتباط بودیم اما این یکی از سخت‌ترین المپیک‌هایی بود که پیگیری‌های مفصلی برای نهایی شدن آن داشتیم. سرانجام موفق شدیم قرارداد سیگنال رسانه‌ای را برای تمام بازی‌ها منعقد کنیم و حق پخش را خریداری کردیم. خوشبختانه تیم اعزامی کار هم دریافت ویزایش قطعی و نهایی شد.

به گزارش مهر، جبلی اضافه کرد: ما عمداً اینها را رسانه‌ای نکردیم چون سعی کردیم به مراحل نهایی کار نزدیک تر شویم و در حال حاضر تمام بازی‌ها را تقدیم مخاطبان خواهیم کرد. امیدواریم گروه هم بدون کمترین نقصی اعزام شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ساخت سریال درباره شهید نواب صفوی عنوان کرد: شخصیت‌ها و مفاخر تاریخی و فرهنگی و انقلابی در کشور ما بسیار هستند که شهید نواب صفوی یکی از آنهاست. امیدواریم قدرت مالی ما به اندازه‌ای باشد که بتوانیم چند کار نمایشی ارزشمند را همزمان در دست تولید داشته باشیم. سازمان تلاش کرده است که سهم بیشتری را از بودجه در برنامه هفتم توسعه برخوردار شود و امیدواریم این اتفاق خود را در آثار نمایشی در سال‌های آینده نشان دهد. ما دوست داریم هر شب برای مردم آثار جذاب نمایش دهیم، همکاران هم تلاش می‌کنند و حتماً بخشی از کارها باید درباره مفاخر و شخصیت‌های ملی باشد.

رئیس صداوسیما در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره آثار پربیننده و سریال‌های الف و فاخر عنوان کرد: تولیدات فاخر فقط مشروط به بودجه نیست بلکه به متن و عوامل تولید حرفه‌ای نیز مرتبط است. سریال «طوبی» یکی از آن کارهاست که همین مولفه ها را دارد و ما تلاش می‌کنیم که بهترین عوامل تولید در کنار خلاق‌ترین و بااستعدادترین عوامل حضور داشته باشند.

وی درباره آمار سریال‌های تولیدی بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ سریال جلوی دوربین داریم و تا سال ۱۴۰۴ کنداکتور نمایشی ما تقریباً تکمیل شده است. آثاری هم داریم که در پیش تولید و یا در مرحله نگارش فیلمنامه است. دوستان ما در دفتر فیلمنامه هم خیلی زحمت می کشند. مجموعه سیمافیلم هم با ساختار جدیدی که تولیدات در این مرکز متمرکز شده است تلاش بسیاری دارد. ما در حال حاضر برای بعد از ۱۴۰۴ فکر می‌کنیم.

جبلی در پاسخ به سوالی درباره سریال‌ها بیان کرد: تلاش داریم هم تنوع ساختاری و هم تنوع موضوعی در سریال‌ها داشته باشیم. در پذیرش آثار هم این تلاش را داریم تا آثار مختلفی داشته باشیم. همه سعی ما بر این است که در یک ساختار و یک طبقه موضوعی محصور نباشیم.

وی درباره ساخت سریال درباره شهید رئیسی گفت: کارهایی که قرار است درباره شخصیت‌های انقلاب ساخته شود حتماً باید کارهای قوی ای باشند. ما نمی‌خواهیم از روی رفع تکلیف کاری بسازیم. پرداختن به شخصیت‌ها هم به معنای پرداخت مستقیم نیست. در کارهایی که در سال‌های اخیر شاهد بودیم در کنار شخصیت اصلی داستان‌های فرعی دیگری تولید می‌شود و سایه شخصیت اصلی در اثر دیده می‌شود تا هم حساسیت‌ها کمتر شود و هم آثار با سرعت بیشتر و پیچیدگی کمتر به تولید برسد.

جبلی اضافه کرد: درباره شهید رئیسی و شهید امیرعبدالهیان حتماً سوژه‌ها، داستان‌ها و سرگذشت‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرد تا درام قوی استخراج شود. ساخت آثار در دستور کار است که امیدواریم به قالب جذابی برسیم.

رئیس رسانه ملی درباره برخی واکنش‌ها به حضور هنرمندان در تلویزیون گفت: اگر هجمه ای از بیرون برای نطق کشی از دوستانی که با ما کار می‌کنند، نباشد از داخل هجمه ای وجود ندارد.

وی با اشاره به مصاحبه مثبت طهماسب درباره تلویزیون عنوان کرد: آقای طهماسب جزو سرمایه‌های تلویزیون است. تلویزیون خانه اوست و ما هم در کنار او کمک می‌کنیم که کارهایی مثل «مهمانی» بهتر تولید شود. من در این چند سال گفته ام و غیر از این جمله از من نشنیده اید که در صداوسیما به روی همه هنرمندان باز است. اگر خودشان علاقه‌مند باشند کارهای فاخر و جذاب انجام دهند ما هم استقبال می‌کنیم.

جبلی در پایان بیان کرد: امیدواریم عزیزان از ظرفیت رسانه ملی به عنوان بزرگترین ابزار ارتباطی با جامعه، استقبال کنند.

۲۴۵۲۴۵

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل