کتابفروشی امیر کبیر در چهار راه استانبول با ۲۳ میلیون تومان به صرافی تبدیل شد/ عکس

کتابفروشی امیر کبیر در چهار راه استانبول با ۲۳ میلیون تومان به صرافی تبدیل شد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تعطیلی کتابفروشی‌ها غم‌انگیز است. حتما لازم نیست خوره کتاب باشید تا از دیدن تعطیلی یک کتابفروشی غمگین شوید. کسی که مزه چرخ زدن و گشتن لابه‌لای قفسه‌های کتابفروشی‌ها را چشیده باشد، خوب می‌داند که کتابفروشی‌ها معمولا از جهان بیرون مجزا و متمایزند؛ آستانه ورود به عوالم دیگرند و در این آستانه، حس مبهم جداافتادگی لذتبخشی را می‌توانید تجربه کنید که تسکین‌دهنده اضطراب‌های جهان مادی و تشویش‌ها و دغدغه‌های مختص به آن است.

به گزارش همشهری آنلاین، حالا وقتی می‌بینید طومار چنین جهانی درهم پیچیده می‌شود و فرصت بودن و تجربه کردنش از دست می‌رود، حرمان و حسرتی به سراغ آدم می‌آید که در گذشته‌های دور گریبان پیشینیان ما را می‌گرفته وقتی ویرانی پناهگاه‌شان را به چشم خود می‌دیدند.

روزنامه کیهان به تاریخ دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۶۹ در متنی کوتاه با یک عکس از تعطیلی کتابفروشی امیرکبیر و تبدیل آن به یک صرافی خبر داده. در توضیح عکسی که کیهان منتشر کرده آمده: «اینجا کتابفروشی امیرکبیر در چهارراه استانبول تهران است کتابفروشی باقدمتی بسیار و موقعیتی ممتاز و مناسب که همواره چشم مشتاقان به کتاب را به خود می‌گرفت. حالا چند روزی است، کتابفروشی رخت بربسته است. کتاب، قلم و اندیشه، احساس و خرد جای خود را به دلار، مارک و پوند داده است. کتابفروشی امیرکبیر به صرافی تبدیل شده است. گفته می‌شود این جابجایی ۲۳ میلیون تومان تمام شده است. حساب کنید سود و سرمایه کتاب و خرد و اندیشه، دلال، دلار و بقیه قضایا را. مبارک است!»

۲۴۵۴۵۲

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل