وارنر برادرز ۱۰۰۰ کارمند را اخراج می‌کند/ ادامه موج کاهش‌ها

وارنر برادرز ۱۰۰۰ کارمند را اخراج می‌کند/ ادامه موج کاهش‌ها

به گزارش خبرآنلاین -دور جدیدی از اخراج‌ها به کمپانی «وارنر برادرز دیسکاروی» وارد شده، گرچه تعداد کارکنانی که تحت تاثیر این موج قرار گرفته‌اند، در مقایسه با کاهش‌های گسترده در زمان رهبری دیوید زاسلاو در سال گذشته کمتر است.

گفته شده در یک اقدام جدید برای کاهش هزینه در این کمپانی، بخش‌های امور مالی، امور تجاری، تولید و در استریمر مکس، نزدیک به ۱۰۰۰ کارمند خود را از دست می‌دهند. این منبع داخلی گفته بیشتر حذف در بخش مالی و اداری صورت می‌گیرد و در مجموع کمتر از ۱۰ کارمند مکس از کار برکنار می‌شوند.

کارکنانی که قرار است اخراج شوند هنوز از این تصمیم مطلع نشده‌اند.

این اقدام جدیدترین حرکت در جهت کوچک‌سازی در کمپانی «وارنر برادرز دیسکاوری» است. در ماه‌های پس از تعطیلی آوریل ۲۰۲۲ که وارنر میدیا و دیسکاوری با هم ادغام شدند و منجر به ایجاد شرکت جدید شد، هزاران کارمند اخراج شدند. اخراج‌ها به‌طور پراکنده در طول سال ۲۰۲۳ هم ادامه یافت و در بحبوحه فصل‌ سخت کسب‌وکار استریم هالیوود و همچنین اعتصاب‌های انجمن نویسندگان و بازیگران، که به‌ویژه اچ‌بی‌او و مکس را تحت تاثیر قرار داد، بیشتر هم شد.

سرویس جدید استریم این کمپانی که اکنون ترکیبی از مکس و اچ‌بی‌او است، در بهار ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد و این کمپانی با تغییر در استراتژی استریم خود، چندین سریال اصلی مکس را در آینده در برنامه دارد که شامل «پنگوئن» از دی‌سی، پیش درآمد فیلم سینمایی پرفروش «آن» با عنوان «به دری خوش آمدید» و اقتباس تلویزیونی «هری پاتر» از اچ‌بی‌او می‌شود.

هم زمان اعلام شد فاکس اینترتینمنت نیز حدود ۳۰ نفر و سی‌ان‌ان حدود ۱۰۰ نفر را اخراج می‌کنند.

به تازگی موج وسیعی از اخراج در کمپانی‌های مختلف صنعت سرگرمی ایجاد شده و در آغاز سال جدید بخش گینیمگ ماکروسافت ۱۹۰۰ نفر، گروه موسیقی یونیورسال صدها تن، گوگل و آمازون هر یک صدها تن از کارکنان خود را اخراج کردند.

کمپانی «وارنر میدیا» در دوران شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن حدود ۸۰۰ نفر از کارکنان استودیو فیلمسازی برادران وارنر و شبکه اچ‌بی‌او را تعدیل ‌کرده بود.

۲۴۵۲۲۰

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل