چهره متفاوت باقر مظلوم و بی زبون، شوهر خاله رهی بیرون سریال سرزمین مادری+عکس و بیوگرافی

چهره متفاوت باقر مظلوم و بی زبون، شوهر خاله رهی بیرون سریال سرزمین مادری+عکس و بیوگرافی

رامین سیار دشتی باقر سرزمین مادری، متولد سال ۱۳۵۷ در تهران؛ بازیگر، طراح صحنه، کارگردان تئاتر و نویسنده است. او که فارغ التحصیل کارشناسی نمایش با گرایش طراحی‎ ‎صحنه از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد، تهران مرکز و کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش می باشد، یکی از بازیگران و کارگردانان با سابقه و قدیمی تئاتر است. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر در مجموعه فیلم و سریال مجله خبری چشمک با بیوگرافی رامین سیار دشتی باقر سرزمین مادری همراه باشید.

بیوگرافی رامین سیار دشتی باقر سرزمین مادری

این بازیگر فارغ التحصیل کارشناسی نمایش با گرایش طراحی‎ ‎صحنه از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد، تهران مرکز و کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش است. آقای سیار دشتی از دهه ۷۰ وارد عرصه بازیگری شده است و تاکنون در قامت بازیگر و کارگردان و نویسنده در عرصه تئاتر کار کرده است.

او علاوه بر اینکه در آثار زیادی بازی کرده، چندین نمایش را نیز به روی صحنه برده است‌. وی برای اولین بار با بازی در نمایش جنگ کور در سال ۷۳ و سپس نمایش یک افسانه هندی از دوران دانشجویی وارد عرصه بازیگری شد و در چهارمین جشنواره‌ی تئاتر عروسکی در سال ۱۳۷۹ ‏دیده شد.

از جمله نمایش هایی که رامین سیار دشتی در آنها به عنوان بازیگر و یا کارگردان و نویسنده حضور داشته میتوان به اسکوریال در سال ۱۳۸۳‏، جنگ کور در سال ۱۳۷۳ ‏ ، بازگشت لوکوموتیوران ‏، منصور حلاج ‏، زاویه ‏، بازی خیال ، قصه‌ی کارپویا ،‏ یک افسانه هندی‏ ، درخت بخشنده ، دون کیشوت ، پینوکیو ، و … اشاره کرد.

از زندگی شخصی و خصوصی و وضعیت ازدواجش و مجرد بودن این شخصیت اطلاعاتی در دست نیست. ایشان با بازی در سریال بدون شرح به کارگردانی (مهدی مظلومی) در سال ۱۳۸۱‏ وارد قاب تلویزیون شد. او در سریال بعد از آزادی، اژدها، از حالا، عصر یخبندان به ایفای نقش پرداخته است. علاوه بر بازیگری، طراحی و ساخت دکور برنامه جهان درسالی که گذشت برای شبکه‌ ۲ سیما؛ در سال ۱۳۸۲‏ را نیز بر عهده داست.

طراحی و ساخت ویدئو نمایش مده آ در ۱۳۸۳‏ از دیگر کارهای هنری پشت صحنه و فعالیت های این بازیگر با سابقه و هنرمند قدیمی تئاتر است‌.

جوایز و افتخارات

رامین سیار دشتی در مدت فعالیت خود در سال های متمادی موفق به دریافت جوایز جشنواره های مختلف شده است که از جمله دریافت جایزه سوم کارگردانی برای نمایش” برج” در سال ۱۳۷۹ و دریافت جایزه دوم طراحی و ساخت عروسک برای نمایش “برج” در سال ‌‏۱۳۸۱‏ ، دریافت تندیس و دیپلم افتخار برای نمایش “برج” به عنوان بهترین نمایش در سال ۱۳۸۲‏ و … می توان اشاره کرد.

او عضو ثابت گروه تئاتر دن کیشوت به سرپرستی علی اصغر دشتی از سال ۱۳۸۲ تاکنون بوده و سابقه تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک؛ ۸۶-۱۳۸۷‏ را در کارنامه هنری خود دارد. چاپ آثار در ماهنامه‌ی طنز و کاریکاتور، روزنامه‌ی جوان از دیگر فعالیت های اوست‌.

عکس های رامین سیار دشتی باقر سرزمین مادری

این بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره دوری چندساله‌اش از فعالیت‌های تئاتری گفت: من نزدیک به سه سال است که فعالیتی در تئاتر نداشته‌ام و آخرین کارم به نمایش «نامبرده» علی اصغر دشتی باز می‌گردد که در سال ۹۷ به صحنه رفت. در حال حاضر نیز برای امرار معاش مشغول شغلی بی ارتباط به هنر هستم و در این مدت تنها یکی دو سریال کار کردم که تصویربرداری یکی از آنها هنوز ادامه دارد.

 

 

 

حضور در سریال آکتور

آکتور مجموعهٔ نمایش خانگی ایرانی در ژانر درام به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی است. در این سریال نوید محمدزاده، احمد مهرانفر، هستی مهدوی‌فر، هانیه توسلی، گلاره عباسی، هومن برق‌نورد و مهراوه شریفی‌نیا به ایفای نقش پرداخته‌اند.[۱] پخش این سریال از ۶ بهمن ۱۴۰۱ در شبکه‌های فیلیمو و نماوا آغاز و در ١٨ خرداد ١۴٠٢ به پایان رسید.

آکتور در رقابت با سریال‌های بین‌المللی موفق به کسب جایزه بزرگ جشنوارهٔ سرزمانیا شد.[۲] و در ادامه جایزه بهترین فیلمنامه از جوایز جهانی درامای سئول در کره جنوبی را کسب کرد.[۳] شبکه تلوزیونی فرانسوی-آلمانی آرته سریال آکتور را برای پخش خرید و دوبله کرده است.آکتور به عنوان اولین سریال ایرانی با دوبله فرانسوی و آلمانی توسط پلتفرم و کانال آرته به صورت گسترده در اروپا پخش میشود.

داستان این سریال، درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از پیشنهادی که به آن‌ها می‌شود زندگی‌ شان درگیر ماجراهایی پیچیده می‌شود.

 

مصاحبه با رامین سیار دشتی باقر سرزمین مادری

این سریال (آکتور) چه حرفی برای گفتن داشت؟

به نظر من حرف اصلی سریال در همان نقل قول شکسپیر که در ابتدای هر قسمت در کپشن می آمد خلاصه شده بود، اینکه همه ما در زندگی بازیگریم و به فراخور موقعیتهای مختلف، نقشهای متفاوتی را هم بر عهده می گیریم و البته همین تاویل ساده خودش سوالهای دیگری هم به همراه دارد، اینکه اساسأ چرا و چطور شرایط محیطی انسانها را مجبور به نقش بازی کردن می کند و در این شرایط اگر کسی سعی کند خود واقعی اش باشد، آیا قادر به بقا است یا نه؟ اینها سوالاتی است که این سریال سعی کرده تلنگری به ذهن ما بزند تا به جواب برسیم.

حالا با پایان آکتور، استقبال از آن چگونه بود و این مجموعه چه ویژگی هایی داشت که مخاطب آن را تماشا می کرد؟

اساسأ سریال سازی مقوله پیچیده ای است و موفقیت یا عدم موفقیت یک سریال در اقبالش از طرف مخاطب به عوامل زیادی بستگی دارد، اما مسلمأ هر مجموعه ای که پلات (طرح) داستانی جذاب و بدیعی داشته باشد، قصه گویی را با وسواس و دقت انجام بدهد و کاراکترهای چندوجهی و موقعیتهای پر چالش خلق کند، حتمأ بیننده را با خودش همراه می کند که به نظر من تمام این ویژگیها در آکتور وجود داشت، من هم در فضای مجازی هم در برخورد با مخاطب عمدتأ نظرات مثبت دریافت کردم.

این نقش چگونه به شما پیشنهاد شد و چه المان هایی داشت که آن را پذیرفتید؟

نقش توسط نیما جاویدی و البته با معرفی دوست خوبم نوید محمد زاده به من پیشنهاد شد، از آنجایی که نوید سالها تجربیات مفیدی در بازیگری تئاتر داشته و از قضا قصه این سریال هم با تئاتر درهم تنیده بود، انتخاب بازیگران نقشهای فرعی از بین بچه های تئاتری اتفاق درست و هوشمندانه ای بود که بازخورد بسیار خوبی هم داشت، در مورد نقش دکتر هم باید بگویم معمولأ کاراکترهای ساکت و مرموز که بعضأ حامل شرارت های خاصی هستند، اگر در قصه درست اجرا بشوند هم برای بازیگر و هم مخاطب می توانند جذاب باشند که این ویژگیها در «دکتر» وجود داشت و من هم سعی کردم با هدایت و راهنمایی های نیما جاویدی و انتظاراتش از این کاراکتر، نقش را باور پذیر اجرا کنم.

شما یکی از بدمن های قصه بودید، با وجود کوتاهی نقش بازتاب ها و بازخوردها برای شخص شما خوب بوده است؟

«ترسناک» واژه ای بود که در نظرات تعدادی از مخاطبین در مورد دکتر شنیدم که دلگرم کننده بود! چون گاهی اوقات پیش آمده کاراکتری که قرار بوده ترسناک و مهیب باشد در اجرا تصنعی و مضحک شده است، اما وسواس و سختگیری به جای نیما در معرفی و پرداخت کاراکترها و البته انتظار اجرای دقیق آنها از جانب بازیگر، نتیجه کار را جذاب و باورپذیر می کند.

کار کردن با نیما جاویدی چگونه تجربه ای است؟

سخت، پر از وسواس و توجه ویژه به جزئی ترین جزئیات در هر پلان و البته لذت بخش! شاید به عنوان بازیگر، کار کردن با کارگردانی که حتی در جمله بندی و نحوه ادای دیالوگ ها هم به شما سخت می گیرد، در ابتدا کمی سخت و حتی عجیب به نظر بیاید، اما تماشای نتیجه کار نشان می دهد سخت گیری ها کاملأ به جا بوده است.

این مجموعه می تواند فصل دومی هم داشته باشد؟

خواسته بسیاری از مخاطبین این بوده و ما هم امیدواریم این اتفاق بیفتد.

سوال اول را در انتها می پرسم، چرا از اینهمه فعالیت هنری سمت بازیگری آمده اید؟

بازیگری برای من یعنی کشف و شناخت، شبیه به کاری که یک کارآگاه جنایی، تراپیست، پزشک یا جامعه شناس به اشکال دیگری انجام می دهد، تلاش برای کشف و شناخت دنیای اطرافمان، آدمهایی که بعضأ از خود واقعی ما فرسنگها دور هستند و سعی می کنیم به آنها نزدیک بشویم، آنها را بفهمیم و پوستین آنها را به تن خودمان بکنیم، بازیگری شغلی است سخت، پیچیده، بعضأ پر از عذاب، راههای نرفته و سوالهای بی جواب… اما نهایتأ لذت بخش!

 

توجه این مطلب از سایت چشمک برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این متن ندارد

خروج از نسخه موبایل