وزیر ارشاد: حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوع الکار انجام شده / جایی که هنرمندان خطا کردند، هم حمایت کردیم

وزیر ارشاد: حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوع الکار انجام شده / جایی که هنرمندان خطا کردند، هم حمایت کردیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر ارشاد تاکید کرد: ما خود را مکلف می‌دانستیم که از حقوق هنرمندان دفاع کنیم. حتی در جایی که هنرمندانی دچار اشتباه و خطا شده بودند، شخصا در وزارت فرهنگ، وظیفه‌ام حمایت بوده است. حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوع الکار انجام شده. خوشحالیم که در این دوره این توفیق را داشتیم که بسیاری از مشکلات را با گفت وگو و صحبت، چه با هنرمندان و چه با مراکز خارج از وزارت فرهنگ حل کردیم.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد، در گفت وگو با جماران در خصوص اقدامات نیمه تمامی که در حوزه فرهنگ و ارشاد باقی مانده در این دولت، خاطرنشان کرد: با اتفاقی که با شهادت رئیس جمهور عزیزمان رخ داد، دولت ما بیش از یک سال به پایانش مانده بود اما اکنون در حال پایان یافتن است. کارها و برنامه‌ریزی‌های دولت در بازه زمان چهار ساله تنظیم شده بود تا پس از پایان ۴ سال تکمیل شود. با این حال طرح‌ها بدون وقفه در حال انجام شدن است. چندین پروژه بسیار خوب عمرانی و زیرساختی در دست انجام است؛ از جمله پروژه مجتمع فرهنگی هنری یزد که از اسفند ماه آماده بود. قرار بود با آقای رئیس جمهور افتتاح شود. این مجتمع زیباترین مجتمع فرهنگی هنری تاریخ کشور است.

وی با بیان اینکه ۴۰ کتابخانه برای بهره برداری آماده است و تدریج در روزهای آینده بهره‌برداری می‌شوند، گفت: به دلیل گرمای اخیر و تعطیلی مراکز استان‌ها سفرهایمان لغو شد. قرار بود تا قبل از تاسوعا و عاشورا بخش عمومی آنها افتتاح شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد ادامه داد: در کنار آن بسیاری از موارد تقنینی هم پیگیری می‌شود. مصوبات خوبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در دولت و شوراهای اقماری شورای عالی در حال پایان یافتن است؛ از جمله «سند سینما» و «سند هنرهای تجسمی» برای تصویب در شورای هنر آماده شده‌اند. «سند ملی تئاتر و هنرهای نمایشی» هم در شورای هنر تصویب شده و برای تصویب نهایی در شورای عالی ارسال شده است. این اتفاق مهمی است یکی از دستاوردهای تصویب این سند تاسیس «بنیاد ملی تئاتر ایران» خواهد بود.

اسماعیلی در ارتباط با اقداماتی که برای کمک به هنرمندان ممنوع الکار در دولت صورت گرفته است، توضیح داد: ما خود را مکلف می‌دانستیم که از حقوق هنرمندان دفاع کنیم. حتی در جایی که هنرمندانی دچار اشتباه و خطا شده بودند، شخصا در وزارت فرهنگ، وظیفه‌ام حمایت بوده است. حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوع الکار انجام شده. خوشحالیم که در این دوره این توفیق را داشتیم که بسیاری از مشکلات را با گفت وگو و صحبت، چه با هنرمندان و چه با مراکز خارج از وزارت فرهنگ حل کردیم.

وی درباره مسئولیتی که بعد از وزارت ارشاد بر عهده خواهد داشت نیز گفت: من معلم دانشگاه تهران هستم و در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران کارم را ادامه خواهم داد.

۲۴۵۲۴۵

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل