اعضای کانون مجریان با اعضای شورای راهبری رصتا دیدار کردند/ بررسی راه‌های هم‌افزایی هر چه بیشتر و تسهیل در امور

اعضای کانون مجریان با اعضای شورای راهبری رصتا دیدار کردند/ بررسی راه‌های هم‌افزایی هر چه بیشتر و تسهیل در امور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی مجمع رصتا، نشست اعضای کانون مجریان رسانه‌های دیداری با رئیس و اعضای شورای راهبری رصتا که در راستای ایجاد تعامل و همکاری میان کانون و شورا صورت پذیرفت، اهداف شکل‌گیری مجمع رصتا و کانون مجریان برای طرفین تشریح و در خصوص نکات مشترک بحث و گفت‌وگو شد.

در این نشست که با حضور جمعی از اعضا و مدیران کانون مجریان رسانه‌های دیداری از جمله مهدی سلوکی، نیما کرمی و ستاره بهداروند و با حضور اعضای مجمع رصتا از جمله حسین زارعی، سامان مرادحسینی، مهران ده‌نمکی، سید رامین موسوی و سیدمحمد قاسمیان برگزار شد، به بیان ظرفیت‌های صنعت رسانه‌های دیداری شنیداری، فرصت‌های جدی برنامه‌سازی در صنعت رسانه‌های نوین و در نهایت راهکارهای همکاری در این حوزه پرداخته شد.

نیما کرمی مدیرعامل کانون مجریان ضمن ابراز خرسندی از دیدار رئیس و اعضای شورای راهبری مجمع رصتا گفت: جریان‌سازی فرهنگی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و نیز پشتیبانی و حمایت از حقوق حرفه‌ای، مادی و معنوی مجریان از اصلی‌ترین اهداف شکل‌گیری کانون مجریان رسانه‌های دیداری است که امید داریم با ایجاد تعامل و هم‌افزایی با «مجمع رصتا» به عنوان نماینده صنعت رسانه‌های صوت و تصویری بتوانیم گام‌های موثری در این رابطه برداریم.

وی ادامه داد: برای مشارکت و تنظیم‌گری در راستای تولید برنامه‌های ترکیبی سکوها، مشاوره و تسهیل‌گری امور مربوط قطعا می‌توان در قالب همکاری‌های طرفین به این مهم نظام منسجم‌تری بخشید.

محمد سلوکی رئیس شورای مرکزی کانون مجریان، تداوم و موجودیت کانون مجریان را یک موفقیت دانست و خاطرنشان کرد که با همکاری مجمع رصتا به عنوان نماینده صنعت رسانه‌های صوت و تصویر (VOD‌) می‌توان کانون مجریان را به یک فرصت خوب تبدیل کرد.

همچنین سامان مرادحسینی رئیس شورای راهبری مجمع رصتا گفت: شورای راهبری «رصتا» نهاد مشورتی مهمی است که از سال گذشته با برگزاری انتخابات رسمی و قانونی توسط رسانه‌ها و ساترا تشکیل شده است و قصد دارد تا ایجاد فضای تعاملی مناسب با دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها، کانون‌ها، انجمن ها و اتحادیه‌ها، اقدامات تاثیرگذار مشورتی و اجرایی را در حوزه صنعت رسانه‌های صوت و تصویری اجرایی کند.

وی با تاکید بر ایجاد تعاملات اجرایی میان مجمع رصتا و کانون مجریان رسانه‌های دیداری بیان کرد: از آنجایی که ایجاد مشارکت رسانه‌های پرمخاطب با نگاه صنفی و رعایت منافع کاربران و حاکمیت، تسهیل‌گری در حمایت از رسانه‌های نوپا صوت و تصویر فراگیر، بهره‌گیری از تجربیات و ظرفیت‌ها، پیشکسوتان این حوزه، کانون‌ها و اتحادیه‌های مرتبط، بخشی از برنامه‌های این دوره شورای راهبری رصتا است، افزود: در نظر داریم با افزایش سلسله نشست‌های عملیاتی و اجرایی و ایجاد هم‌افزایی میان حوزه‌های مختلف این صنعت مهم در فضای مجازی بتوانیم خدماتی موثر، به رسانه‌ها و سکوهای دارای مجوز از ساترا ارائه کنیم.

حسین زارعی مدیرکل صدور مجوزهای ساترا و عضو اصلی شورای راهبری رصتا ضمن ابراز امیدواری نسبت به برگزاری این نشست‌های مجمع رصتا در راستای هم‌افزایی هر چه بیشتر و تسهیل در امورات مجمع رصتا گفت: مجمع «رصتا» به‌عنوان نهادی مشورتی با رویکرد خودتنظیم‌گری مشارکتی در حوزه صوت و تصویر فراگیر از سال گذشته با هدف مشارکت موثر فعالان صنعت در فرایندهای تنظیم‌گری و سامان‌دهی امور مربوط به خدمات رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی تشکیل شده است و تمام رسانه‌های دارای مجوز از ساترا به‌صورت پیش‌فرض عضو این مجمع هستند.

وی ادامه داد: این مجمع در تحقق منافع عمومی جامعه در حوزه حاکمیتی و کاربران نقش عمده‌ای خواهد داشت و نمایندگان رسمی به شوراهای تصمیم‌گیر ساترا معرفی می‌کند.

مهران ده‌نمکی عضو اصلی شورای راهبری رصتا از برگزاری نمایشگاه و جشنواره تخصصی VOD خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کانون مجریان ظرفیت مناسب و تخصصی را در حوزه برنامه‌های ترکیبی دارند و از آنجایی که بیشتر برنامه‌سازی‌های سکوها به این حوزه اختصاص دارد، می‌توان با شناخت بیشتر طرفین از ظرفیت‌های کانون مجریان و اعضای آن برای برنامه‌سازی‌های سکوها هدفمند بهره برد.
وی افزود: ایجاد فضای امن برای فعالان رسانه‌ای، ارائه برنامه‌های مدون با چشم‌انداز روشن، احقاق حقوق کاربران و مخاطبان، تولید برنامه‌های مشترک با رویکردهای فرهنگی هنری آموزشی از آثار و برکات این نشست است و امید داریم مثمر ثمر واقع شود.

ده‌نمکی همچنین در خصوص برگزاری جشنواره رصتا از کانون مجریان برای برگزاری شایسته‌تر و تخصصی‌تر این بخش دعوت کرد.

رامین موسوی عضو اصلی شورای راهبری رصتا گفت: در هفت سال گذشته که برنامه‌هایی به شکل تاک‌شو، گیم‌شو و نظیر آن در شبکه نمایش خانگی ساخته شده‌اند، در ابتدا به این برنامه‌ها با رویکرد تشویق مخاطب به تمدید اشتراک و به نوعی تشویق مخاطب در کنار سریال‌های اصلی پلتفرم‌ها نگاه می‌شد، اما در حال حاضر برخی از این برنامه‌ها حتی از سریال‌های پلتفرم‌ها هم بیشتر دیده می‌شوند و به همین دلیل به کنداکتور اصلی پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلایل مختلفی مانند عدم ریسک‌پذیری پلتفرم‌ها و تکرار الگوهای موفق، از مجریان محدودی در این سال‌ها استفاده شده است. با توجه به اینکه در اکثر این موارد، مجریان بودند که طرح‌های برنامه‌ها را ارائه داده‌اند، به نظر می‌رسد که می‌توان در این زمینه نیز با کانون مجریان همکاری داشت.

موسوی افزود: در صورت داشتن طرح برنامه، این طرح‌ها می‌توانند به رصتا و ساترا معرفی شوند و پس از طی مراحل مجوز و جذب سرمایه، به تولید برسند و این محدود بودن فضای برنامه‌های پلتفرم‌ها که در سال‌های آینده به ناچار باید متنوع و خلاق باشند، جبران شود.

وی اظهار کرد: همچنین سریال‌های شبکه خانگی در گذشته مراسم افتتاحیه داشته‌اند که به دلیل کرونا این افتتاحیه‌ها کم‌رونق شده است، اما می‌توان با ارائه طرح‌هایی و معرفی مجری، مجدداً این افتتاحیه‌ها را با کمک کانون مجریان شکل داد.

در پایان سامان مرادحسینی رئیس شورای راهبری رصتا ضمن تشکر از حضور مدیرعامل و رئیس شورای مرکزی کانون مجریان از اجرایی شدن برخی از مباحث مطرح شده در این نشست از جمله کمک کانون مجریان به عنوان بازوی مشورتی این مجمع و همچنین همکاری در برگزاری جشنواره و نمایشگاه خبر داد.

در این نشست مقرر شد دبیرخانه مجمع رصتا در راستای عملیاتی‌سازی گفت‌وگوهای انجام شده، تفاهم‌نامه‌ای را میان شورای راهبری مجمع رصتا و کانون مجریان رسانه‌های دیداری تنظیم کند.

۲۴۵۲۲۰

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل