معرفی فیلم برادران لیلا

معرفی فیلم برادران لیلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  • نام فیلم : برادران لیلا
  • تاریخ انتشار: ۱۴۰۱
  • مدت زمان: ۱۶۵ دقیقه
  • ژانر: درام، خانوادگی
  • کارگردان و نویسنده: سعید روستایی

 

بازیگران: سعید پورصمیمی، ترانه علی‌دوستی، پیمان معادی، نوید محمدزاده و…

 

 

خلاصه فیلم 

فیلم داستان دختری به نام لیلاست که با پدر و مادر و برادرانش زندگی می‌کند و همگی به نوعی درگیر مشکلات اقتصادی هستند تا اینکه لیلا برای بهتر شدن اوضاع خانواده پیشنهاد پیش خرید مغازه در پاساژی که خودش در آنجا کار می‌کند را می‌دهد…

 

 

درباره فیلم

فیلم برادران لیلا یکی از بهترین فیلم های جدید ایرانی محسوب می‌شود که فرصت اکران در ایران را پیدا نکرده است. این فیلم که یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های جدید است، به گفته برخی از افراد اهدافی سیاسی را دنبال می‌کند؛ علاوه‌بر این موضوع، بسیاری معتقدند در فیلم برادران لیلا به قداست والدین خدشه وارد شده است. با این وجود فیلم برادران لیلا فیلمی با کیفیت ساخت بالاست و از نظر بسیاری از بینندگان به‌عنوان بهترین فیلم سینمایی ایرانی ۱۴۰۱ به شمار می‌رود.

جنجالی‌ترین بخش فیلم برادران لیلا آنجاست که لیلا به صورت پدرش سیلی می‌زند؛ سکانسی که سر و صدای زیادی را در جامعه سنتی ما بر پا کرده است. در این سکانس لیلا جسورانه و در مقابل چشم مادر و برادرانش به صورت پدر سیلی می‌زند؛ پدری که فارغ از هرچه هست، در فرهنگ و دین ما از احترام بالایی برخوردار است.

 

سخن نهایی

برادران لیلا قطعا فیلم سرگرم کننده‌ای است که مخاطبین را در مدت زمان طولانی پخش آن خسته نمی‌کند. روستایی در این فیلم هم مانند سایر ساخته‌هایش به خوبی توانسته است کشش ایجاد کند و مخاطب فارغ از اینکه به دنبال چرایی و چگونگی داستان باشد، مشتاقانه پیش می‌رود تا ببیند در انتها سرنوشت این خانواده شلوغ به کجا ختم خواهد شد.

 

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل