بیوگرافی کامل سیروس کهوری نژاد، زندگی شخصی، همسر زیبا و پسران جوانش+عکس

بیوگرافی کامل سیروس کهوری نژاد، زندگی شخصی، همسر زیبا و پسران جوانش+عکس

سیروس کهوری نژاد (متولد ۲ مرداد ۱۳۴۲ در بندرعباس) بازیگر سینما و تلویزیون است.او زمانی در شهرستان رامشیر زندگی میکرد. کهوری‌نژاد داری مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس تهران است. همچنین در برخی از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هنر کشور تدریس می‌کند. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر در مجموعه فیلم و سریال مجله خبری چشمک با بیوگرافی سیروس کهوری نژاد و جدیدترین عکس های او خانواده اش همراه باشید.

بیشتر بخوانید: سیروس میمنت از بازیگری در سریال نون خ تا ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری+عکس

بیوگرافی سیروس کهوری نژاد

سیروس کهوری‌ نژاد متولد ۲ مرداد ۱۳۴۲ در هرمزگان است. او فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس تهران است، بجز هنر بازیگری در عرصه کارگردانی تئاتر و سینما نیز فعال است، در دانشگاه های هنر تدریس می کند و گاهی نیز عکاسی ….

احتمالا بپسندید: عکس قدی بهاره رهنما با ظاهری تکیده و لاغر و بدون آرایش!+ عکس

مادرش پروین خدا پناه و پدرش علی نام دارد که او را در 12 سالگی از دست داده و در خانواده ای شهیدپرور بزرگ شده و برادرش مسعود از شهداست و یک خواهر به نام هدی نیز دارد که در دکوراسیون و هنرهای عروسکی فعال است.

از سال ۱۳۵۹ با نمایش متوری به کارگردانی شهره لرستانی در دانشکدهٔ هنرهای زیبای تهران کار بازیگری را آغاز نمود. نگارش و کارگردانی کردن فیلم کوتاه داستانی دنیای من و بازیگری در سینمیایی آن سوی غروب از کار های آغازین او بود.

او در نمایش‌های بابور، شهرزاد، جهاز جادو، عروسی چاه، تاجر ونیزی، الکترا، با دریا، رعنا، باران، رویاهای خلیج فارس، اذان صبح و وهم سرخ، دزداب و چند تئاتر دیگر بازیگری کرده‌است. همچنین نمایش نامه‌های باد بادک‌ها، داغ پوست، بازنویسی ماه و پلنگ، فیلمنامه سینمایی رها و انیمیشن زرد و سرخ را نوشته است. وی نمایش‌های بوی خون، زمان سکوت برای زندگان، شرف نامه یحیی تیره بخت، سفر دور و دراز سلطان، دلوا (دل کوچک)، دیو بندان، مرغ‌هایی که از تخم مرغ پخته بدست می‌آیند، روزگار نازنین، طلعت مهربان، شاباش خان و باد اسب و چند نمایش دیگر را کارگردانی کرده‌است.

شروع فعالیت هنری سیروس کهوری نژاد

همان طور که اشاره شد کهوری‌ نژاد بازیگری را از سال ۱۳۵۹ با تئاتر متوری به کارگردانی شهره لرستانی در دانشکده هنرهای زیبای تهران آغاز کرد، نگارش و کارگردانی فیلم کوتاه داستانی بنام دنیای من را نیز از سال ۱۳۶۴ در انجمن سینمای جوان بندرس عباس از نخستین کارهای هنری جدی اش در استان است.

از سال ۱۳۶۵ فیلم بی بی را ساخت، نخست کار سینمایی وی بنام بازی در آنسوی غروب در سال ۱۳۶۷ بود، او در نویسندگی و نگارش فیلمنامه نیز دستی بر قلم دارد. بازی در سینما را از حدود سال 67 آغاز کرد و علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی ، عکاسی و تدریس بازیگری نیز فعال است.

سیروس کهوری نژاد در فیلم های سینمایی چون بیا با من ، زخمی ، روزی که زن شدم ، دختری به نام تندر ، اخراجی ها ، مروارید ، پری دریایی ، فیلسوف های احمق و… ایفای نقش کرده است. اغلب مخاطبان تلویزیون سیروس کهوری نژاد را با بازی در سریال های تاریخی و نقش آفرینی در این سریال ها مانند مختارنامه ، یوسف پیامبر ، شیخ مفید، ولایت عشق می شناسند.

از جمله سریال هایی که سیروس کهوری نژاد در آنها به ایفای نقش پرداخت میتوان به فروغ بی پایان ، ردپای دوست ، شیخ مفید ، ماه مهربان ، دومین انفجار ، ولایت عشق ، شیرینی زندگی، خانه آرزوها ، تازه چه خبر همسایه ، عروج ، مسافر سحر ، وفا ، یوسف پیامبر ، مختارنامه ، رخصت ، آسمان من ، سه شنبه شب و ستایش اشاره کرد.

شهرت و کارهای شاخص

سیروس کهوری‌ نژاد را بیشتر در نقش های تاریخی دیده ایم، نقش وی در فیلم روز واقعه، ولایت عشق و بازی زیبای وی در فیلم های اخراجی ها را بیاد داریم، اما شاخص ترین بازی در سریال یوسف پیامبر و مختارنامه در نقش غلام حرمله بود.

سریال یوسف پیامبر

سیروس کهوری نژاد بازیگر نقش ممیسابو در سریال یوسف پیامبر است. وی همبازی مصطفی زمانی در این سریال بود که سال ۱۳۸۷ از شبکه یک سیما پخش شد. سیروس کهوری‌نژاد در سریال‌های تاریخی دیگری چون ولایت عشق و مختارنامه هم بازی کرده است. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی سیروس کهوری‌نژاد را ببینید.

 

ازدواج

سیروس کهوری‌ نژاد با آذر طهماسب نظامی در سال ۱۳۷۲ ازدواج کرده است. این زوج دارای سه فرزند پسر به نام روزبه، عرفان و مسعود می باشند، خانوم طهماسب از بازیگران قدیمی می باشد.

کهوری نژاد و همسرش

 

فرزندان کهوری نژاد

وی از چهره های متفاوت هنر کشور به شمار میرود، دوست دار محیط زیست، طبیعت و دریاست و میانه بسیار خوبی با گل و گیاه، آکواریوم، پرندگان، اسب سواری و بوکس و موسیقی سمفونی کلاسیک و پاپ و جاز دارد. وی درباره شغل دوم خودش می گوید:

شخصا بازیگری هستم که علاقه ای ندارم به بازی در هر اثری رضایت دهم و برای همین است که سراغ آتلیه عکاسی ام آمده ام، در وادی عکاسی بخشی اش بیزنس و وجه صنعتی کار است و دیگری وجه هنری آن،شخصا سعی میکنم وجه هنری را در کنار وجه صنعتی آن ادامه دهم و البته که این امتداد باعث میشود هم از عکاسی لذت ببرم و هم ارتزاق کنم. آتلیه خانه عکس ۴۴ توسط وی و خانواده اش اداره می شود.

فیلم‌شناسی

در ادامه فیلم شناسی و آثاری که این هنرمند بااخلاق و پرکار در آن ها حضور داشته و ایفای نقش کرده است را معرفی می کنیم. احتمالا نام بسیاری از این آثار را شنیده اید و یا حتی آن ها را مشاهده کرده اید.

سینمایی

پری دریایی (۱۳۹۴)
فیلسوف‌های احمق (۱۳۹۴)
مروارید (۱۳۹۱)
اخراجی‌ها ۳ (۱۳۸۹)
اخراجی‌ها ۲(۱۳۸۷)
تهران ۱۵۰۰ (۱۳۸۷)
اخراجی‌ها (۱۳۸۵)
دختری به نام تندر (۱۳۷۹)
روزی که زن شدم (۱۳۷۹)
زخمی (۱۳۷۶)
شیخ مفید (فیلم) (۱۳۷۴)
روز واقعه (۱۳۷۳)
بیا با من (۱۳۷۱)

تلویزیونی

فروغ بی‌پایان (اسماعیل پور رضا) (۱۳۷۰)
ردپای دوست (عباس رنجبر) (۱۳۷۳)
شیخ مفید (فریبرز صالح) (۱۳۷۴)
ماه مهربان (بهروز بقایی) (۱۳۷۴)
دومین انفجار (نادر مقدس) (۱۳۷۵)
شیرینی زندگی (ترانه عطا) (۱۳۷۸)
ولایت عشق (مهدی فخیم زاده) (۱۳۷۹)
خانه آرزوها (حسین سهیلی زاده) (۱۳۸۰)
تازه چه خبر همسایه (بهروز بقایی) (۱۳۸۰)
گروه هفت (فریال بهزاد) (۱۳۸۰)
عروج (سیروس مقدم) (۱۳۸۱)
مسافر سحر (فرزین مهدی پور) (۱۳۸۴)
وفا (محمدحسین لطیفی) (۱۳۸۵)
خط باریک (شفیع آقامحمدیان) (۱۳۸۶)
یوسف پیامبر (۱۳۸۶(فرج الله سلحشور)[۲]
مختارنامه (داوود میرباقری) (۱۳۸۹)[۳]
رخصت (قدرت‌الله صلح میرزایی) (۱۳۹۳)
آسمان من (محمدرضا آهنج) (۱۳۹۴)
سه‌شنبه شب (صادق پروین آشتیانی) (۱۳۹۶)
ستایش (سعید سلطانی) (۱۳۹۸)

 

توجه این مطلب از سایت چشمک برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این متن ندارد

خروج از نسخه موبایل