معرفی فیلم زیر پاریس- Under Paris ‌

معرفی فیلم زیر پاریس- Under Paris ‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم : زیر پاریس- Under Paris ‌

ژانر : اکشن، ترسناک، درام

انتشار : 2024

کارگردان : Xavier Gens

محصول کشور : فرانسه

زبان : فرانسوی

امتیاز (IMDB): 5.2 از 10

 

بازیگران : برنیس بژو، نسیم لیز، آنائیس پارلو، ایناکی لارتیگ و لئا لویانت و…

 

 

خلاصه فیلم

حمله وحشیانه کوسه قاتل به رودخانه سِن در پاریس!
در پاریس، یک ابرکوسه مرگبار در رود سِن وجود دارد و یک مسابقه بین‌المللی سه‌گانه دریایی نیز در شرف برگزاری است. آیا یک دانشمند می‌تواند قبل از اینکه این موجود دریایی جهش یافته تعدادی از بهترین ورزشکاران جهان را برای خوردن انتخاب کند، این قتل عام خونین را متوقف کند؟ 

 

درباره فیلم 

پاریس برای اولین بار میزبان مسابقات قهرمانی سه گانه استقامت در رودخانه سن شده است. خانم دانشمندی متوجه می‌شود کوسه عظیم الجثه‌ای در اعماق رودخانه شنا می‌کند و باید با کمک پلیس رودخانه، جلوی این حمام خون را بگیرد. فیلم «زیر پاریس» به کارگردانی ژاویر ژنس در سال ۲۰۲۴ ساخته شده و این روزها در لیست برتر آثار نتفلیکس است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر اکشن، ترسناک و درام می‌باشد.

فیلم Under Paris خودش را از دیگر فیلم‌های کوسه متمایز می‌کند و پیش‌فرض منحصربه‌فردی دارد، اما در نهایت حمام خون آن شبیه دیگر فیلم‌های ترسناک مرتبط با کوسه است که طرفداران قابل توجهی دارند. 

سباستین آشر و یانیک داهان، فیلمنامه نویسان فیلم «زیر پاریس»، یک پایه محیط زیستی را به عنوان واسطه ایده دیوانه‌کننده خود انتخاب کرده‌اند که در آن یک کوسه بزرگ بر اساس آلودگی‌های اقیانوس دگرگون شده و اکنون می‌تواند در آب‌های شیرین نیز به سادگی زندگی کند، توجیه اولیه‌ای که منجر به قسمت جدیدی از وحشت حیوانات در مقیاس بزرگ می‌شود.

پیام محیط‌زیستی فیلم خیلی موعظه‌آمیز نیست، اما بیانیه‌ای کلاسیک در این ژانر درباره آلودگی و تأثیر آن بر زندگی دریایی به جای می‌گذارد که به نظر می‌رسد لحظاتی از فیلم The Host(میزبان) ساخته بونگ جون هو را تداعی می‌کند. به طور کلی فیلم Under Paris از نظر اجرا یکی از موارد قابل قبول این زیرژانر در سال‌های اخیر است که نشان می‌دهد فیلمسازانی که آن را تولید کرده‌اند به محصولی که خلق شده اهمیت می‌دهند.

به نظر من کلید کسل‌کننده نبودن فیلم سرعت آن است. ژاویر ژنس به عنوان کارگردان اجازه نمی‌دهد که فیلم آنقدر کند شود که مخاطب وقت داشته باشد پیرامون حفره‌های داستان سؤال بپرسد. در واقع ترکیب اکشن و تعلیق به همره درام پیرامون شخصیت‌‌ها به گونه‌ای مدیریت شده که مخاطب بتواند سرگرم شود.

 

 

حواشی 

در دنیای حقیقی خارج سینما، از زمان اعلام انجام بازی‌های المپیک در پاریس بحث تست آبزیان خطرناک در شهر و اطراف پاریس حرف و حدیث‌هایی را در رسانه‌ها ایجاد کرده است. ما حتی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را دیده‌ایم که بارها جلوی خبرنگاران تأیید کرده است که آب‌های پاریس مناسب انجام مسابقات هستند، در حالی که کثیفی رودخانه سِن باعث می‌شود پس از سرمایه‌گذاری 1.4 میلیاردی برای امکان‌پذیر کردن آن، بالاخره مسابقات آب‌های آزاد و بخشی از مسابقات سه‌گانه دریایی در آن برگزار شود.

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل