بیوگرافی صادق نوجوکی آهنگساز و همسرش + فرزندان

بیوگرافی صادق نوجوکی آهنگساز و همسرش + فرزندان

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل صادق نوجوکی آهنگساز و خواننده به همراه عکس های خانوادگی و شخصی صادق نوجوکی با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه صادق نوجوکی و همسرش(Sadegh Nojouki)

  • نام اصلی : صادق نوجوکی
  • متولد : 22 بهمن 1329 متولد تهران
  • زمینه فعالیت : موسیقی
  • پیشه : آهنگساز و خواننده
  • مدرک تحصیلی : لیسانس خبرنگاری و دوره آزاد موسیقی
  • سالهای فعالیت : 1346 تاکنون
  • قد صادق نوجوکی : 175 سانتیمتر

بیوگرافی کامل صادق نوجوکی

صادق نوجوکی متولد 22 بهمن 1329 متولد در تهران موسیقی دان ، آهنگساز ، تنظیم کننده و نوازنده پیانوی موسیقی کلاسیک و پاپ ایرانی است.

صادق نوجوکی – Sadegh Nojouki

صادق نوجوکی لیسانس خبرنگاری دارد و فارغ التحصیل فوق لیسانس دوره آزاد موسیقی است و آهنگساز پیشگام و نوآور در استفاده از ارکستر زهی و پیانو در موسیقی پاپ ایران است. او هم اکنون مقیم لس آنجلس آمریکا است.

خانواده و اصالت

صادق نوجوکی متولد تهران اما اصالتا اهل نائین در استان اصفهان است . خانواده وی با موسیقی بیگانه نبودند. مادر او تار می نواخت و همچنین فعالیت های پسر دایی او سیروس آرمین (در نوازندگی سنتور) و پسرخاله او هوشنگ مهاجری (در نوازندگی ویولن) ، سبب جذب وی به موسیقی شد.

شروع فعالیت

وی در ابتدا فراگیری موسیقی را نزد محمد احمدزاده آغاز کرد و مدتی بعد ، منوچهر جهانبگلو استاد او شد و به واسطه این استاد موسیقی ، با علی تجویدی آشنا شد و نکاتی را از وی فرا گرفت.

شهرت

او در 17 سالگی در زمانی که به دبیرستان می رفت در گروه هایی که با همسالان خود تشکیل می داد ، به عنوان نوازنده کیبورد و آکاردئون فعالیت می کرد. خوانندگان گروه ، سُلی ، مرتضی برجسته و عباس وفایی (وفا) بودند.

در این زمان او برای این گروه ها آهنگ هایی می ساخت که دو تای از آن ها با نام های «معما» و «خوب من» با صدای عباس وفایی پخش شدند. کارهای رسمی ای که از او معروف شدند و آغاز کار حرفه ای او نیز بودند ، دو آهنگ با نام های «رودخونه ها» با صدای رامش و «سَرسپرده» با صدای ستار بودند.

مهاجرت به آمریکا

صادق نوجوکی پس از سفر به آمریکا ، دوره آزاد موسیقی دانشگاه بین المللی سن دیگو را گذراند. وی چند موسیقی تبلیغاتی نیز برای شرکت های خارجی ساخته است و چون در زمینه موسیقیِ متن از همان اوایل فعالیت حرفه ای خود (یعنی سال 57) از ایران خارج شد ، زمینه مناسبی برای ارتباط وی با فیلم سازان خارجی مهیا نشد.

عکس های اینستاگرام صادق نوجوکی

دیدگاه ها

وی دلیل متنوع بودن ساخته های خود را علاقه ، صرف زمان ، تفکر و احساس می داند. او دلیل دیگر تنوع آثار خود را متفاوت بودنِ تحصیلات خود از موسیقی و نیز تعامل با انسان های مختلف می داند. همچنین او استفاده از دانش ریاضی را در کار آهنگسازی خود مهم می داند. وی زمان لازم برای تولد یک اثر موسیقایی را یک ثانیه می داند.

همکاری با سایر هنرمندان

از خوانندگان سرشناسی که با صادق نوجوکی همکاری داشته اند می توان به معین ، ویگن ، ستار ، مهستی ، حمیرا ، هایده ، داریوش ، لیلا فروهر ، امید ، مارتیک ، شهره و مرتضی اشاره کرد. از ترانه سرایان سرشناسی که با وی همکاری کرده اند می توان به هدیه ، مسعود فردمنش ، بیژن سمندر ، ایرج رزمجو ، هما میرافشار و مینا جلالی اشاره کرد.

از نوازندگان مطرحی که با او همکاری کرده اند می توان به آرمیک ، بیژن مرتضوی ، فرید فرجاد ، اردشیر فرح ، کاظم رزازان و علی توللی اشاره کرد. او از مجتبی میرزاده که از دوستان نزدیک وی نیز بود به عنوان نوآورترین نوازنده ای که در طول عمر خود دیده است یاد می کند.

صادق نوجوکی و ابراهیم حامدی

سبک موسیقی

ساخته های صادق نوجوکی در اصل به دو بخش ارکسترال که ارکستر زهی ساز غالب آن است (مانند آثار با صدای هایده ، داریوش ، ستار و حمیرا) و نیمه ارکسترال که سینتی سایزر ساز غالب است (مانند آثار با صدای مارتیک) تقسیم بندی می شوند. زهی هایی که صادق نوجوکی برای ارکسترهای زهیِ آرشه ای می نویسد و تنظیم می کند منحصربه فرد هستند و تنظیم های او بیش از آنکه به موسیقی خاورمیانه ای و عربی شباهت داشته باشند ، به موسیقی اروپایی و همچنین آسیای شرقی شباهت دارند. او بر این باور است که مطالعه آثار بزرگان اروپا نقش به سزایی در کیفیت آثار وی دارند. از صادق نوجوکی به عنوان «سکویی برای پرش ستارگان پاپ» یاد شده است.

وضعیت ازدواج و همسر صادق نوجوکی

صادق نوجوکی ازدواج کرده است و صاحب فرزند است.

صادق نوجوکی و همسرش

نعمت عشق

آقا خوبه آقا جونه آقای گل آقا جون ، این کمینه رو همیشه زیردست خود بدون/آقای خوب و عزیزم عمر و عزتت زیاد ، الهی بدی و ذلت سر دشمنت بیاد

ترانه «نعمت عشق» معروف به «آقای خوب و عزیزم» یا «آقاجون» بود با صدای گوگوش ، ترانه عاشقانه ای است با شعر محمد صالح علا و آهنگسازی او که ماجرای آن داستان عاشقانه پدر و مادرش است که محمد صالح علا بعد از شنیدن آن این شعر را گفت و ترانه «نعمت عشق» ساخته شد.

صادق نوجوکی و همسرش

آهنگساز خواننده ساز

مسعود فردمنش ، در مصاحبه ای تصویری بیان کرد : «با آمدن بیژن مرتضوی محبوبیت معین کاهش چشمگیری یافت. تا آنکه ترانه های نَنِه و سکه با آهنگسازی و تنظیم صادق نوجوکی با صدای معین اجرا شد و این دو ترانه به معین کمک بسیاری کردند. به طوری که هر کس به فروشگاه های کاست فروشی می آمد ، می گفت : آلبوم ننه معین رو دارید؟»

خوانندگی

بخشی از آثار او ، آثاری هستند که خود او خواننده آن ها بوده است. از آن جمله ، برخی ترانه هایی که در نوارهایی همچون «خاطره» ، «کرشمه» و… منتشر شده است. آثار او به عنوان خواننده ، مشتمل بر سه آلبوم نامهربون ، عشق اول و صادق نوجوکی و دوستان است که از نمونه های موسیقی پاپ ایرانی به شمار می آیند.


منابع : نم نمک | صادق نوجوکی اینستاگرام/ صادق نوجوکی فیسبوک/ whnr k ، [ ، ;d/صفحه شخصی صادق نوجوکی/صادق نوجوکی ویکی پدیا/ صادق نوجوکی تلگرام

منبع : نم نمک

خروج از نسخه موبایل