اقتصاد

Chainalysis می‌گوید کلاهبرداران رمزارز طرح‌های Ponzi را برای کلاهبرداری‌های هیجانی دستکاری می‌کنند.

Chainalysis می‌گوید کلاهبرداران رمزارز طرح‌های Ponzi را برای کلاهبرداری‌های هیجانی دستکاری می‌کنند.

کلاهبرداران رمزارز در حال تغییر از طرح‌های پونزی در مقیاس بزرگ به استراتژی‌های متمرکزتری مانند قصابی خوک‌ها، کلاهبرداری‌های کاری از خانه، تخلیه‌کننده‌ها و مسمومیت آدرس، شرکت تحلیلی بلاک چین هستند Chainalysis در گزارش

طبق گفته این شرکت، هر دو فعالیت درون زنجیره ای و خارج از زنجیره نشان می دهد که کلاهبرداران در حال اصلاح تاکتیک های خود برای انجام کمپین های کوتاه تر و سودآورتر هستند. کاربران کریپتو.

قصابی خوک

Chainalysis یک افزایش کلاهبرداری های قصابی خوک در سال جاری با دور شدن کلاهبرداران از طرح های پونزی برای این حملات هدفمندتر.

کلاهبرداری های قصابی خوک به این دلیل نامگذاری شده است که چگونه مجرمان قربانیان خود را چاق می کنند تا ارزشی را که استخراج می کنند به حداکثر برسانند. به طور معمول، کلاهبرداران از طریق پیام‌های متنی یا برنامه‌های دوستیابی با قربانی رابطه عاشقانه برقرار می‌کنند و به تدریج آنها را متقاعد می‌کنند که در یک فرصت جعلی سرمایه‌گذاری کنند.

این نوع کلاهبرداری امسال شهرت بیشتری پیدا کرده است و مقامات به طور گسترده هشدار داده‌اند. در مورد آنها با این حال، Chainalysis اشاره کرد که افراد پشت این کلاهبرداری‌ها اغلب خودشان قربانی می‌شوند، زیرا به آسیای جنوب شرقی قاچاق می‌شوند و مجبور می‌شوند در اردوگاه‌های کار در مجتمع‌های بزرگ برای اجرای این طرح‌ها کار کنند.

شرکت تحلیلی بلاک چین اشاره کرد که یک کیف پول مرتبط با مجتمع بدنام قصابی خوک در میانمار، KK Park، امسال بیش از 100 میلیون دلار جمع آوری کرده است. Chainalysis نشان می‌دهد که این وجوه می‌تواند از قربانیان کلاهبرداری و باج‌هایی باشد که توسط خانواده‌هایی که تلاش می‌کنند تا بستگان قاچاق شده خود را نجات دهند.

پول‌شویی

در همین حال، Chainalysis بر نقش مهم آن تاکید کرد ضمانت Huione، یک بازار آنلاین که توسط یک کنگلومرای کامبوج در کمک به کلاهبرداران برای شستن وجوه غیرقانونی خود بازی می کند.

طبق گفته این شرکت، این بازار 49 میلیارد دلار تراکنش های رمزنگاری را پردازش کرده است که مقدار قابل توجهی از آن از کلاهبرداری های قصابی خوک نشات گرفته است. در این بیانیه آمده است:

“به نظر می رسد گارانتی Huione به شدت برای فعالیت های غیرقانونی مبتنی بر رمزنگاری، از جمله قصابی خوک، کلاهبرداری از سرمایه گذاری، و پولشویی استفاده می شود.”

بازار مدعی بی‌طرفی نسبت به اقدامات کاربران خود شده است و می‌گوید که فقط به عنوان تسهیل‌کننده عمل می‌کند. با این حال، این پلتفرم به کاربران خود اجازه می‌دهد تا تقریباً هر چیزی، از جمله دارایی‌های دیجیتال، را بدون تنظیم تراکنش‌هایشان یا بررسی دقیق منابع وجوه، بخرند یا بفروشند.

ذکر شده در این مقاله
آخرین آلفا گزارش بازار

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا