اقتصاد

Uniswap و Across استاندارد جدید توکن اتریوم را برای مقابله با تجزیه نقدینگی پیشنهاد می کنند

Uniswap و Across استاندارد جدید توکن اتریوم را برای مقابله با تجزیه نقدینگی پیشنهاد می کنند

Uniswap Labs و ارائه‌دهنده قابلیت همکاری متقابل زنجیره‌ای در سراسر پروتکل دارای پیشنهاد یک استاندارد رمز جدید اتریوم برای زنجیره متقابل قصد دارد چالش‌های تقسیم نقدینگی را برطرف کند.

استاندارد جدید تحت درخواست اتریوم برای اظهار نظر 7683 (ERC-7683) است و هدف آن ایجاد یک چارچوب یکپارچه برای مشخص کردن اقدامات زنجیره‌ای متقابل در سیستم‌های مبتنی بر هدف است. Intent ها تعاملات خودکار زنجیره بلوکی بر اساس نتیجه مورد نظر کاربر هستند، بدون نیاز به دانش خاص.

به عنوان مثال، Intent ها می توانند یک مبادله توکن زنجیره ای را از طریق یک مسیر بهینه بدون نیاز به تلاش اضافی از سوی کاربر، خودکار کنند. مانند دانستن کارآمدترین پل ها و مبادلات.

ERC-7683

استاندارد ERC-7683 حول یک جریان هدف متقابل زنجیره ای مشترک طراحی شده است و در عین حال امکان انعطاف پذیری در جزئیات پیاده سازی را فراهم می کند. این جریان با امضای مبادله کننده یک پیام خارج از زنجیره شروع می شود و به دنبال آن سفارش او به یک پرکننده در زنجیره مبدا منتشر می شود. سپس سفارش در زنجیره مقصد پر می‌شود.

به‌خصوص، Uniswap Labs برگزیده شده‌اند که اجرا خواهند کرد. این استاندارد در نسخه زنجیره‌ای متقاطع UniswapX، اما استاندارد ERC-7683 در حال حاضر برای هر برنامه غیرمتمرکز برای پیاده‌سازی در دسترس است .

به‌علاوه، این استاندارد امکان سفارشی‌سازی جنبه‌های مختلف، مانند روش‌های حل قیمت، محدودیت‌های تحقق، و روش‌های تسویه را فراهم می‌کند. این پیشنهاد برای بحث و بررسی به کارگروه CAKE ارائه شده است.

سیستم‌های مبتنی بر هدف به عنوان راه‌حلی پیشرو برای تعامل زنجیره‌ای متقابل کاربر نهایی پدیدار شده‌اند که پیچیدگی و محدودیت‌های زمانی مرتبط با سنتی را ساده می‌کند. پل‌ها.

با این حال، این سیستم‌ها در دسترسی به نقدینگی کافی و حفظ شبکه‌های پرکننده فعال در سراسر زنجیره‌ها با چالش‌هایی مواجه هستند، مسائلی که ممکن است با افزایش تعداد زنجیره‌های متمایز تشدید شوند.

مسئله تجزیه نقدینگی< /h2>

بلاک چین های لایه ۲ اتریوم به مشکلات مقیاس پذیری می پردازند که صنعت سال ها با آن دست و پنجه نرم کرده است. با این حال، آن‌ها چالش جدیدی را ارائه می‌کنند: تقسیم وجوهی که به اکوسیستم‌های مختلف کوچک‌تر سرازیر می‌شوند.

به‌علاوه، این مسئله به سطح فنی نیز می‌رود، زیرا هر لایه 2 بلاک چین تراکنش‌ها را در بلوک‌های موجود در آن پردازش می‌کند و سفارش می‌دهد. به گفته ماکس شانون، تحلیلگر CoinShares، یک روش متمرکز.

شانون توضیح داد که هر بلاک چین دفتر کل و مجموعه قراردادهای هوشمند خود را نگه می‌دارد و در نتیجه یک وضعیت جهانی پراکنده از تراکنش‌ها ایجاد می‌شود که بر کارایی نقدینگی تأثیر منفی می‌گذارد. او اضافه کرد:

“بررسی تقسیم‌بندی نوید نقدینگی مشترک، بهره‌وری گاز، پل‌سازی بدون پل، ارتقای یکپارچه برنامه‌ها، و راه‌اندازی و توسعه آسان‌تر L2 را می‌دهد.”

/blockquote>

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا