اقتصاد

متعادل کردن پذیرش انبوه و حاکمیت شخصی در ETFهای رمزنگاری

متعادل کردن پذیرش انبوه و حاکمیت شخصی در ETFهای رمزنگاری

موارد زیر یک پست مهمان توسط جاناتان یارک است.

معرفی بیت کوین و اتر نقطه عطف حیاتی برای دارایی دیجیتال هستند. صنعت، نشان دهنده به رسمیت شناختن کریپتو به عنوان یک طبقه دارایی مشروع توسط بازارهای سنتی است. این ETF ها شکاف بین ساختارهای سنتی بازار و زمانی «غرب وحشی» رمزنگاری را پر کرده اند و نقدینگی بسیار مورد نیاز را به ارمغان می آورند و پویایی بازار سالم تر را تقویت می کنند. همانطور که بیت‌کوین، اتر و ETF‌های دارایی‌های دیجیتال آتی جذب می‌شوند، ما آماده رشد تحول‌آفرین در این بخش هستیم.

قانون تعادل

< در حالی که آگاهی بیشتر به دلیل تایید ETF مثبت است، ETF ها چالش هایی را برای اصول اصلی رمزنگاری مانند خود حاکمیت، تمرکززدایی، و سیستم های اثبات مبتنی بر بلاک چین ایجاد می کنند. به عنوان مثال، در حالی که ETF ها دسترسی و نقدینگی را ارائه می دهند، آنها همچنین کنترل دارایی ها را متمرکز می کنند و به طور بالقوه اخلاق غیرمتمرکز را که زیربنای ارزهای دیجیتال است تضعیف می کند.

این تغییر سؤالات مهمی را در مورد آینده ارزهای دیجیتال ایجاد می کند. حاکمیت و تعادل بین دسترسی و عدم تمرکز. بسیار حیاتی است که راه میانی پیدا کنیم که اساس بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال را از بین نبرد.

با این حال، پذیرش انبوه همیشه به دلیل پیچیدگی ها و خطرات درک شده مانع شده است. تعامل مستقیم با پلتفرم های رمزنگاری داده‌ها نشان می‌دهد که افراد مبتنی بر سنتی، با وجود هزینه‌های بالاتر و سلب حضانت شخصی، راحتی استفاده از حساب‌های کارگزاری موجود خود را برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین یا اتر ترجیح می‌دهند. برای مثال، اتر نیازمند پیمایش راه‌حل‌های ورود و دریافت هزینه‌های گاز است، که شرکت‌هایی مانند کوین‌بیس در تلاش هستند تا با تراکنش‌های «بدون گاز» آن را ساده‌سازی کنند.

این کنار هم قرار گرفتن بازارهای سنتی، که دارای آن هستند. تنظیم دقیق فرآیندهای داخلی، در مقابل بازارهای رمزنگاری، یک نقطه مهم را برجسته می کند. بازارهای سنتی با موفقیت فرآیند ورود را ساده کرده اند و مشارکت را برای سرمایه گذاران آسان و راحت کرده اند. در مقابل، بازارهای کریپتو هنوز در این زمینه در حال تحول هستند و با چالش هایی مانند رویه های پیچیده ورود و کارمزد تراکنش های بالا مواجه هستند. فرصت منحصر به فرد ما باید از این لحظه برای غواصی استفاده کنیم و پذیرش انبوه را در اولویت قرار دهیم و در عین حال به اصولی که ما را تا اینجا رسانده وفادار بمانیم. درک اینکه اصل تمرکززدایی به عنوان پوششی برای حاکمیت در کنار نوآوری های بلاک چین، دلیل اصلی گسترش شدید بازارهای سنتی در این فضا است.

پیدا کردن یک زمینه میانی برای پذیرش

در بررسی این چالش‌ها، رویکردی که شامل توسعه سیاست، وضوح مقررات و آموزش سرمایه‌گذاران در میان یکپارچه‌سازی و نوآوری رمزنگاری بومی باشد، نه تنها مطلوب، بلکه ضروری است.

برای بازیکنان سنتی

اجرای مقرراتی که گزینه‌های خودسرپرستی را برای سرمایه‌گذاران ETF الزامی می‌کند، تضمین می‌کند که آنها می‌توانند دارایی خود را به در صورت تمایل کیف پول شخصی این رویکرد به اخلاق تمرکززدایی احترام می‌گذارد و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا کنترل دارایی‌های خود را حفظ کنند و در عین حال از نقدشوندگی و دسترسی به ETF‌ها سود ببرند. بدون چنین اقداماتی، اساس چیزی که کریپتو را منحصربه‌فرد می‌کند در معرض خطر فرسایش مکانیزم‌های مالی سنتی قرار دارد.

ایجاد دستورالعمل‌های واضح برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) می‌تواند نوآوری را بیشتر تشویق کند. ضمن حمایت از سرمایه گذاران با تشریح الزامات انطباق خاص برای پروژه‌های DeFi، تنظیم‌کننده‌ها می‌توانند محیط امن‌تر و قابل پیش‌بینی‌تری برای نوآوری ایجاد کنند.

این تعادل بین مقررات و تمرکززدایی، اکوسیستم سالم‌تری را برای هر دو نوع جدید و با تجربه ایجاد می‌کند. شرکت کنندگان نهادهای نظارتی باید هم با دقت و هم با دید عمل کنند و درک کنند که نظارت بیش از حد می‌تواند نوآوری را خفه کند، همان‌طور که عدم نظارت می‌تواند منجر به هرج و مرج و تقلب شود.

آموزش سرمایه گذاران در مورد مزایا و خطرات هر دو ETF و خود حضانت نیز بسیار مهم است. کمپین های آگاهی و برنامه های آموزشی می توانند به سرمایه گذاران در تصمیم گیری آگاهانه کمک کنند. فراهم کردن منابع و ابزار برای خود سرپرستی، همراه با اطلاعات شفاف در مورد ماهیت سرمایه گذاری ETF، سرمایه گذاران را قادر می سازد تا بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنند. این رویکرد اعتماد و تعامل سرمایه گذار را افزایش می دهد و بازاری آگاه تر و انعطاف پذیرتر را ترویج می کند. صنعت باید اقدامات پیشگیرانه ای را برای رفع ابهام از فرآیند خودسرپرستی و نشان دادن مزایای بلندمدت آن نسبت به واگذاری کنترل به اشخاص ثالث انجام دهد.

برای بومیان کریپتو

توسعه راه‌حل‌هایی که انتقال آسان بین سرمایه‌گذاری ETF و نگهداری شخصی را تسهیل می‌کند، می‌تواند به حفظ تعادل کمک کند. پلتفرم هایی که امکان جابجایی یکپارچه دارایی ها را بین صرافی های متمرکز، ETF ها و کیف پول های غیرمتمرکز فراهم می کنند، انعطاف پذیری و کنترل را برای سرمایه گذاران فراهم می کنند. این ادغام تکنولوژیکی از اکوسیستم پویاتر و کاربرپسندتر پشتیبانی می‌کند، و سرمایه‌گذاران را آسان‌تر می‌کند تا در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال حرکت کنند.

برای بهبود بیشتر پذیرش کریپتو بومی، ساده کردن تعامل کاربر با فناوری بلاک چین بسیار مهم است. راه‌حل‌هایی مانند تراکنش‌های USDC Coinbase در Base بدون کارمزد گاز و هویت‌های کیف پول کاربرپسند Near منحنی یادگیری را کاهش می‌دهند و ارزهای دیجیتال را در دسترس‌تر می‌کنند. معماری کیف پول Near که از web2 تقلید می کند، با هویت های کیف پول ساده مانند “acheron.near” به جای رشته های هگزادسیمال 40 کاراکتری، تجربه و دسترسی کاربر را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. جامعه کریپتو باید برای رابط‌های بصری‌تری که با انتظارات کاربر از سیستم‌های مالی سنتی هماهنگ باشد، تلاش کند.

شفافیت، در پی حوادثی مانند سقوط FTX، بسیار مهم شده است. ابزارهایی مانند Arkham، Nansen و Bubble Maps شفافیت را ارتقا می دهند و محیط امن تری را برای کاربران تضمین می کنند. افزایش شفافیت باعث ایجاد اعتماد می شود که برای پذیرش گسترده ضروری است. این ابزارها با ارائه اطلاعات واضح و قابل اعتماد در مورد تراکنش ها و سلامت پروژه ها، کاربران را توانمند کرده و از آنها در برابر خطرات احتمالی محافظت می کند. باید استانداردی در سطح صنعت برای شفافیت وجود داشته باشد که پروژه‌ها به آن پایبند باشند و احتمال سقوط و تقلب در آینده را کاهش دهد.

توکن‌های کاربردی باید مزایای ملموسی مانند حاکمیت، پرداخت‌ها، یا ارائه دهند. عملکردهای دیگری که باعث ایجاد تعامل می شود. اقتصادهای رمزی با تفکر طراحی شده می توانند شرکت کنندگان را جذب و حفظ کنند و اکوسیستم کلی را تقویت کنند. برای مثال، توکن‌های ابزاری که حق رای در سازمان‌های غیرمتمرکز را فراهم می‌کنند یا پاداش‌هایی را برای مشارکت در شبکه ارائه می‌دهند، می‌توانند انگیزه تعامل کاربر و پرورش یک جامعه پر جنب و جوش را ایجاد کنند. طراحی این اقتصادهای رمزی باید قوی و متفکرانه ساخته شود تا از ارائه ارزش واقعی و پایداری اطمینان حاصل شود.

Future Frontier 

مقررات تمایل دارد سرعت نوآوری را دنبال کند و رمزارز نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، نکته کلیدی این است که سازمان‌های نظارتی نباید نسبت به همه رشد‌ها، که متأسفانه در بیش از چهار سال گذشته برای صنعت واقعیت داشته است، سختگیرانه و محدودکننده باشند.

خوشبختانه، تعداد انگشت شماری از احکام مساعد، از جمله دکترین سؤالات اصلی، احتمالاً به SEC کمتر تهاجمی منجر می شود و به قانونگذاری سالم اجازه می دهد تا به درستی صنعت را تنظیم کند. ما همچنین به رهبری سناتور لومیس در کنار پرزیدنت ترامپ در ایجاد یک چارچوب نظارتی توجه کرده ایم که ممکن است ایالات متحده را به روی ارزهای دیجیتال و یک ذخیره استراتژیک بیت کوین باز کند. هر دو باید برای صنعت بسیار صعودی در نظر گرفته شوند. 

امید زیادی وجود دارد که صنعت کریپتو چه در ایالات متحده و چه در سطح جهانی در آینده می تواند باشد. بسیاری از فشارهای تاریخی وارد بر صنعت، مانند بازیگران غارتگر، شفافیت ضعیف، و عدم قطعیت نظارتی، به آرامی از معادله حذف می‌شوند.

در حالی که ما پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته‌ایم. در چند سال گذشته، بسیاری از گام‌های ضروری برای مشارکت در موج بعدی پذیرش کریپتو باقی مانده است. تأییدیه های ETF گامی چشمگیر به جلو در این هدف است زیرا صنعت را به روی بازارهای سنتی باز می کند.

تداوم تمرکز بر شفافیت، انتزاع زنجیره ای و سودمندی کمک بیشتری خواهد کرد. از سال 2024 به بعد، ما انتظار داریم که ETF های مبتنی بر رمزنگاری برای سکه ها و پروژه هایی که پذیرش و تمرکززدایی مثال زدنی دارند، گسترش بیشتری پیدا کند. این فرآیند مداوم به هدایت سرمایه جدید و تنوع بخشیدن به ریسک سنتی، بهبود نقدینگی و پویایی بازار به طور کلی کمک می کند.

ذکر شده در این مقاله

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا