اقتصاد

توان تولید نیروگاه‌های کشور پاسخگوی رشد مصرف برق نیست

توان تولید نیروگاه‌های کشور پاسخگوی رشد مصرف برق نیست

به گزارش خبرگزاری برنا، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به تداوم موج گرما، افزایش بی‌رویه مصرف برق و ناترازی شدید بین تولید و مصرف برق، ادامه‌داد: افزایش نامتعارف مصرف برق با رشد ۱۵ درصدی روز گذشته نسبت به‌روز مشابه سال قبل جز با مشارکت مردم و مشترکان بزرگ قابل پاسخگویی نیست و نیروگاه‌های کشور توان پاسخگویی این میزان مصرف برق را ندارند.

وی خاطرنشان‌کرد: با وجود در مدار بودن همه نیروگاه‌های کشور و آمادگی نیروهای عملیاتی صنعت برق که به‌صورت ۲۴ ساعته درحال‌خدمت رسانی به هم‌وطنان هستند، امکان تامین برق پایدار با این روند مصرف برق دشوار شده است.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه در این شرایط ضروری است همه مشترکان به‌منظور پیشگیری از بروز خاموشی گسترده نسبت به‌صرفه جویی در مصرف برق به میزان حداقل ۲۰ درصد اقدام کنند، گفت: برق مشترکان پرمصرف در صورت عدم رعایت الگو و کاهش مصرف، قطع خواهد شد.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه مشترکان با مصارف بیش از الگو و بالای 2.5 و چهار برابر الگو در صورت عدم کاهش سریع مصرف برق در اولویت قطع برق خواهند گرفت، اضافه‌کرد: لازم است مشترکان با مصارف بیش از الگو، از هم‌اکنون برای تامین برق پایدار خود نسبت به به‌کارگیری سامانه‌های خورشیدی، بهینه‌سازی مصرف یا ذخیره‌ساز اقدام کنند.

وی افزود: حل مشکل ناترازی تولید و مصرف برق در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و ضروری است مشترکان با کاهش مصرف برق تا حد الگو و یا به‌کارگیری سامانه خورشیدی، امکان تامین برق پایدار را برای خود و سایر هم‌وطنان فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا