اقتصاد

آیا کریپتو je ne sais quoi فرانسه دیگر وجود ندارد؟

آیا کریپتو je ne sais quoi فرانسه دیگر وجود ندارد؟

در طول دهه گذشته، فرانسه خود را به عنوان پایگاه ایده‌آل برای بزرگترین کسب‌وکارهای رمزنگاری جهان تثبیت کرده است. Binance، Crypto.com< /a> و صادرکننده stablecoin Circle همگی پاریس را مقر اروپایی خود قرار داده اند. اما پس از انتخابات فرانسه، همراه با افزایش رقابت از داخل اروپا، موقعیت فرانسه به عنوان یک هاب رمزنگاری دیگر مانند گذشته امن نیست. 

چرا فرانسه گزینه جذابی برای کسب‌وکارهای رمزنگاری شده است

فرانسه نرخ‌های مالیاتی نسبتاً مطلوبی را حفظ کرده است، دارای استخر عالی است. استعدادها از سراسر اروپا، و حس قوی نوآوری را در فضای Web3 پرورش می دهد. اما مهم‌تر از همه، فرانسه به سرعت مجموعه‌ای از مقررات روشن را برای بخش کریپتو تصویب کرد، که آن را به مکانی جذاب برای کسب‌وکارها برای راه‌اندازی فروشگاه‌ها در مقایسه با سایر حوزه‌های قضایی، هم در اروپا و هم در سراسر جهان تبدیل کرد. حتی قبل از ظهور مقررات بازارهای دارایی‌های رمزنگاری اتحادیه اروپا (MiCA)، که مجموعه قوانین واضحی را برای بخش کریپتو ارائه می‌کند، فرانسه قبلاً مقررات مشابه MiCA را داشت. این امر آن را به مکانی آسان برای شرکت های رمزنگاری برای انجام تجارت و متعاقبا سازگاری با MiCA تبدیل کرد. 

در مقابل، سایر حوزه های قضایی اصلی مانند ایالات متحده و بریتانیا مقررات نسبتاً نامشخصی داشتند. ایالات متحده یک رویکرد «تنظیم از طریق اجرا» را اتخاذ می کند، که در آن قوانین اغلب از روی هوی و هوس وضع می شوند، به جای اینکه در قوانین روشن فکر شوند. مقررات نامشخص به این معنی است که کسب و کارها قادر به اتخاذ تصمیمات استراتژیک قوی و بلند مدت نیستند. 

چگونه انتخابات کلیدی را در کارها قرار داده است

انتخابات فرانسه شاهد افزایش حمایت از مردمی جدید بود. ائتلاف جبهه (NFP)، که از آن زمان به عنوان بخشی از بازنگری های گسترده تر خود در مالیات بر ثروت این کشور، تغییراتی را در نحوه مالیات کریپتو در فرانسه ارائه کرده است. 

عواید سرمایه ناشی از فروش دارایی‌های کریپتو مشمول مالیات‌های افزایش یافته تحت یک دولت NPF خواهد بود که قول داده بود براکت‌های مالیاتی بیشتری اضافه کند. نرخ‌ها در حال حاضر 0% تا 45% هستند، اما NFP پیشنهاد می‌کند با ایجاد براکت‌های اضافی، پیشرفت را با نرخ‌ها تا 90% افزایش دهد. علاوه بر این، NPF همچنین پیشنهاد می‌کند که کریپتو در مالیات بر ثروت بالقوه گنجانده شود، با افزایش نرخ بسته به ارزش دارایی‌ها. اما آنچه به طور بالقوه رادیکال ترین است، درج مالیات خروج برای ارزهای دیجیتال است. این امر می‌تواند منجر به این شود که افراد مجبور به پرداخت مالیات بر سودهای غیرقابل تحقق ارز دیجیتال خود شوند، در صورتی که تصمیم به خروج از کشور بگیرند. 

البته این حق اساسی یک کشور است که تعیین کند کدام مالیات برای ارائه بالاترین کیفیت زندگی برای شهروندانش مناسب است. با این حال، واقعیت تجاری این است که اگر این پیشنهادات مالیاتی جدید در قانون اجرا شود، شرکت‌های رمزنگاری احتمالاً سایر حوزه‌های قضایی فرانسه را در نظر خواهند گرفت. 

آیا این واقعا مهم است؟ 

با وجود محبوبیت NPF، آنها اکثریت را در پارلمان به دست نیاوردند، به این معنی که لوایح را نمی توان به طور قاطع تصویب کرد. درگیری های درون حزبی گزارش شده در مورد مسائل متعدد به این امر کمکی نمی کند. 

به دلیل فقدان جهت گیری سیاسی در پارلمان فرانسه، نگرانی فوری در مورد اینکه چگونه پیشنهادات مالیاتی فوق بر صنعت کریپتو تاثیر می گذارد وجود ندارد. در حالی که مالیات ها به طور بالقوه می تواند از طریق اعتبارات تحقیق و توسعه جبران شود، این یک بار اداری اضافی است. 

با این حال، ناهماهنگی سیاسی فرانسه پیامدهای بلندمدتی دارد. بازارهای سراسر اروپا در حال اجرای آخرین به روز رسانی MiCA در قوانین ملی هستند. در حالی که فرانسه در حال حاضر از بیشتر آنها جلوتر است، اگر درگیری های داخلی اجرای MiCA را متوقف کند، سایر حوزه های قضایی ممکن است جذاب تر شوند. 

نگاه به آینده: آنچه که کسب‌وکارهای رمزنگاری واقعاً به آن نیاز دارند

اگر درخواست‌ها برای افزایش مالیات در کشور افزایش یابد، فرانسه ممکن است دیگر نتواند بهترین مکان برای کسب‌وکارهای رمزنگاری برای پایه‌گذاری خود باشند. دقیقاً به همین دلیل است که برخی از مشاغل اخیراً فرانسه را ترک کرده و به بهشت ​​های مالیاتی مانند هلند یا ایرلند نقل مکان کرده اند. 

جدا از ملاحظات مالیاتی، کسب‌وکارهای رمزنگاری خواهان اطمینان و وضوح نظارتی هستند، به‌ویژه مواردی که حفاظت از مصرف‌کننده را با نوآوری متعادل می‌کند. در حال حاضر، به نظر می رسد فرانسه این را دارد. اما با شکاف عمیق بین چپ و راست، این احساس ثبات کمتر قطعی است. 

کسب‌وکارهای رمزنگاری، مانند سایر سازمان‌ها، بر اساس عوامل متعددی تصمیم‌گیری می‌کنند. قوانین مالیاتی، شرایط نظارتی، و استخرهای استعداد، هر یک از اصول مهمی هستند که باید به آنها توجه شود. تا به حال، فرانسه در هر یک از این دسته بندی ها برتر بوده است. با این حال، اگر بخواهد جایگاه خود را به عنوان یک رهبر در فضای رمزنگاری حفظ کند، باید این عمل متعادل کننده ظریف را حفظ کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا