اقتصاد

Vitalik به دلیل کم اهمیت جلوه دادن نقش DeFi در رشد اتریوم با واکنش شدید روبرو می شود

Vitalik به دلیل کم اهمیت جلوه دادن نقش DeFi در رشد اتریوم با واکنش شدید روبرو می شود

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران

اتریوم به دلیل نظراتش در مورد کریپتو مورد انتقاد قرار گرفته است. امور مالی غیرمتمرکز (DeFi).

در پستی در 25 اوت در X، بوترین در مورد DeFi ابراز تردید کرد. پتانسیل رشد قابل توجهی در بخش کریپتو. او بیان کرد:

“وجود مداوم بازار دفی پایین دست وجود بازار ETH است، به این معنی که اگرچه defi ممکن است عالی باشد، اساساً محدود است و نمی تواند _چیزی باشد که کریپتو را به 10 تا 100 برابر افزایش پذیرش دیگر می آورد.”

واکنش جامعه

اظهارات بوترین واکنش‌های شدیدی را از سوی جامعه دی‌فای، با چهره‌های با نفوذی مانند DeFiance Capital برانگیخت. > بنیانگذار آرتور چئونگ آشکارا نظرات خود را به چالش می‌کشد.

چئونگ به مشارکت DeFi در کمک به رانندگی اشاره کرد. مقدار اتریوم به ارتفاع فعلی آن، بیان:

“[ Buterin] واقعاً کاربرد و بخش هایی را که ارزش را به ETH می رساند و ارزش آن را 330 میلیارد دلار می کند، نمی داند. people/sam-kazemian/”>سام کاظمیان، بنیانگذار Frax Finance، پیشنهاد کرد که بوترین با پویایی فعلی DeFi و استیبل کوین ها ارتباطی ندارد. او گفت که استدلال‌های بنیان‌گذار اتریوم بر فرضیات منسوخ تکیه دارد.

رت شیپ، بنیان‌گذار پروتکل Gravita، همچنین استدلال کرد. که DeFi برای رشد ETH بسیار مهم بود. به گفته وی، این بخش بیشترین هزینه استفاده و گاز اتریوم را به خود اختصاص می دهد و به افزایش ارزش اتریوم کمک می کند زیرا به شدت به عنوان وثیقه در DeFi استفاده می شود.

شیپ همچنین با انتقاد بوترین از بازده بالا ناپایدار در DeFi مقابله کرد. ، با اشاره به اینکه یارانه های اولیه یک استراتژی معتبر برای تشویق پذیرش است.

شیپ بیانیه خود را با این جمله به پایان رساند:

“DeFi را از ETH و ارزش آن حذف کنید. 80 درصد کمتر خواهد بود.”

دیدگاه های بوترین در مورد DeFi

با وجود واکنش های منفی، بوترین مدافع سرسخت برنامه های غیرمتمرکز رمزنگاری است.

او اذعان کرد که در حالی که بسیاری از برنامه‌ها، مانند برنامه‌های رونق کشاورزی نقدینگی در سال 2021، موقتی و فاقد پایداری بودند، از برنامه‌هایی که هم پایدار و هم کاملاً غیرمتمرکز هستند، طرفداری می‌کند.

Buterin صرافی‌های غیرمتمرکز، استیبل کوین‌های غیرمتمرکز مانند RAI و پیش‌بینی بازارهایی مانند Polymarkets به عنوان نمونه‌هایی از برنامه‌هایی که او پشتیبانی می‌کند.

به‌علاوه، Buterin همچنین caled= برای گسترش تمرکززدایی فراتر از امور مالی به سایر حوزه های فناوری. وی خاطرنشان کرد که تمرکز یک تهدید مهم است که بر پلتفرم‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده، سانسور رسانه‌های اجتماعی و سیستم‌های هویت متمرکز تأثیر می‌گذارد.

او تاکید کرد که تلاقی مالی غیرمتمرکز با سایر فناوری‌های غیرمتمرکز برای صنعت کریپتو بسیار مهم خواهد بود. برای حفظ ارزش‌های اصلی خود، از جمله حریم خصوصی.

Buterin نتیجه‌گیری کرد:

“من فکر می‌کنم تلاقی بین امور مالی غیرمتمرکز و سایر فناوری‌های غیرمتمرکز بسیار خواهد بود. مهم است.”

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا