اقتصاد

متولی و طلبکاران ایالات متحده مخالف طرح سازماندهی مجدد FTX هستند

متولی و طلبکاران ایالات متحده مخالف طرح سازماندهی مجدد FTX هستند

Bijie.com گزارش داد:

اندرو وارا، متولی ایالات متحده در پرونده ورشکستگی FTX، با طرح سازماندهی مجدد FTX مخالفت کرد و گفت که ده نقص دارد. بزرگترین نگرانی او این است که مدیران تصفیه می خواهند که طلبکاران هزینه نقض داده های سال گذشته با ارائه دهنده خدمات FTX Kroll و رفتار نابرابر با طلبکاران را متقبل شوند.

مخالفت ممکن است طرح تجدید ساختار را بیشتر به تعویق بیاندازد، که همچنین با چالش های قانونی از سوی برخی طلبکاران مواجه است. اگرچه مدیران تصفیه FTX ادعا می کنند که اکثر طلبکاران این طرح را تایید کرده اند، باید دید که آیا این نگرانی های جدید برای جلوگیری از تایید دادگاه کافی است یا خیر.

وارا 10 نقص در طرح FTX را بیان می کند

طبق اسناد ارائه شده توسط امین ایالات متحده، ده دلیل جداگانه و مستقل وجود دارد که چرا دادگاه ممکن است طرح سازماندهی مجدد را تأیید نکند. اینها شامل این بود که این طرح قانون ورشکستگی و چندین قانون دیگر را نقض می‌کرد، بدهکاران را از همه بدهی‌ها خلاص می‌کرد، و برانگی‌های شخص ثالث را بدون توافق بر چندین نهاد تحمیل می‌کرد.

علاوه بر این، متولی مصونیت (مصونیت) گسترده FTX، انحلال دهندگان و مشاوران رویداد که در این مورد متولی نبودند، تحت این طرح به چالش کشید. او ادعا کرد که معافیت گسترده قوانین ورشکستگی موجود را نقض می کند و مهمتر از آن، هیچ مصونیتی برای سهل انگاری فاحش و سایر تخلفات ایجاد نمی کند.

او نوشت:

این مصونیت بسیار فراتر از حمایت هایی است که متخصصان املاک و مستغلات دریافت می کنند در مواردی که استخدام و غرامت آنها [طبق قوانین مربوطه] منوط به تأیید و نظارت دادگاه باشد.»

Vara به طور خاص از دادگاه می‌خواهد که هرگونه ادعای مربوط به نقض داده‌های Kroll را از بند تبرئه حذف کند. وی خاطرنشان کرد: حتی اگر دادگاه تصمیم بگیرد که طرح را با سایر مقرراتی که معافیت ها و معافیت ها را مجاز می کند تأیید کند، باید در طرح مقرره ای وجود داشته باشد که طلبکاران می توانند به هرگونه حق الزحمه حرفه ای مربوط به نکول اعتراض کنند.

او گفت:

“متخصصان املاک و مستغلات به دنبال میلیون ها غرامت برای پاسخ به نقض داده های کرول … املاک بدهکاران نباید این هزینه را متحمل شوند. بازرسان هزینه موافق هستند.”

در همان زمان، وارا همچنین به آنچه که به عنوان رفتار ناعادلانه با طلبکاران تسهیلات می‌دانست، اعتراض کرد. این گروه از طلبکاران به دلیل اینکه مطالبات کمتری دارند، 119 درصد وجوه را به جای 143 درصد دریافتی دیگران دریافت می کنند. او استدلال کرد که املاک پول کافی برای پرداخت برابر با سایر مشتریان دارد و طبق قانون هیچ تمایزی بین آن طبقه و سایر مشتریان وجود ندارد.

طلبکاران به توزیع غیر نقدی تقاضا دارند

گروه دیگری از طلبکاران نیز با دلایل و شکایات خود با طرح ورشکستگی مخالفت کردند. این گروه، به نمایندگی از طلبکار فعال سونیل کاوری و دو نفر دیگر، اکنون به نمایندگی از طلبکاران خرد شکایت کرده اند.

با این حال، اعتراض اصلی آنها این است که دارایی ورشکستگی FTX ابزاری برای دریافت غرامت غیرنقدی به طلبکاران ارائه نمی دهد. این بدان معناست که ارزهای رمزنگاری شده باید به جای دلار، گزینه ای برای بازپرداخت باشند. یک دلیل کلیدی برای انجام این کار، اجتناب از مالیات بر بازپرداخت ها است.

بستان‌کار خرده‌فروش استدلال کرد:

واضح است که طرح پیشنهادی بدهکاران با تحمیل عوارض، مشقت بیشتری را بر مشتریان تحمیل می‌کند که می‌توان با توزیع غیرنقدی از آن جلوگیری کرد…اگر بدهکاری انتخاب شود که مایل است مایل بیشتری را برای این کار انجام دهد. معتمدین فصل 7 غیرنقدی، بستانکاران خاص بدون شک بازیابی های بزرگتری پس از مالیات دریافت خواهند کرد.

بیشتر اعتراضات دیگر آنها مشابه اعتراضات امین ایالات متحده بود. اینها شامل این بود که این طرح قانون ورشکستگی را نقض می کند و مصونیت برای برخی از طرفین بسیار گسترده است. آنها همچنین استدلال کردند که طلبکارانی که از رای دادن به این طرح خودداری کردند، با آزادی موافقت نکردند.

برای اطمینان از بازپرداخت غیرنقدی، طلبکاران خرده‌فروش پیشنهاد کرده‌اند که املاک ورشکستگی با صرافی ارزهای دیجیتال دیگری، مشابه بازسازی BlockFi در Coinbase، شریک شوند. جلسه تأیید برای 7 اکتبر برنامه ریزی شده است که در آن دادگاه ممکن است اعتراضات را بررسی کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا