اقتصاد

آیا به همین دلیل بیت کوین (BTC) در 24 ساعت 5000 دلار افزایش یافت؟

آیا به همین دلیل بیت کوین (BTC) در 24 ساعت 5000 دلار افزایش یافت؟

Bijie.com گزارش داد:

پس از چند روز معاملات جانبی نسبتا ضعیف، قیمت بیت کوین در جمعه شب و صبح شنبه شروع به افزایش کرد و برای اولین بار از اوایل آگوست به 65000 دلار رسید.

به نظر می رسد برخی از محتمل ترین دلایل افزایش روزانه 5000 دلار به بانک مرکزی ایالات متحده و انتخابات آتی این کشور مربوط باشد.

اول، فدرال رزرو

ارتباط بیت کوین با سیاست اقتصادی فدرال رزرو در چند سال گذشته بارها نشان داده شده است، به ویژه در طول بحران COVID-19 که واحد پولی نگرش خود را تغییر داد. افزایش تورم متعاقب آن منجر به افزایش بی سابقه نرخ بهره شد.

دهه‌ها اوج نرخ‌های بهره منجر به تخصیص سرمایه کمتر به ریسک در دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین شده است و بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است که در صورت تصمیم فدرال رزرو برای انحراف از استراتژی خود، انتظار افزایش قیمت‌ها را داشته باشند. به عبارت دیگر، انتظار می رود فدرال رزرو از بانک مرکزی اروپا، بانک انگلستان و بانک کانادا پیروی کند و نرخ های بهره کلیدی را کاهش دهد.

پس از چندین تاخیر، سرانجام روز جمعه، رئیس جروم پاول، اعلام کرد که زمان انجام چنین اقدامی فرا رسیده است. در سخنرانی در سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول 2024، او تاریخ دقیقی را برای کاهش نرخ ارائه نکرد، اما به طور گسترده انتظار می‌رود که این کاهش در ماه سپتامبر باشد.

سپس، RFK

علاوه بر اقدامات فدرال رزرو، قیمت بیت کوین ارتباط نزدیکی با چرخه انتخابات ریاست جمهوری فعلی ایالات متحده دارد. از این گذشته، دموکرات‌ها و رئیس‌جمهور کنونی جو بایدن به هیچ وجه با صنعت ارزهای دیجیتال (به طور ناموفق) که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) رهبری می‌شود، دوست نیستند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، موضع خود را در مورد صنعت تغییر داده است و قول می دهد که اتفاقات خوبی برای بیت کوین، ماینرها و هر چیز دیگری بیفتد. بله، او حتی گفت که گری جنسلر، رئیس SEC را برکنار خواهد کرد. اوه بله، در اولین روز ریاست جمهوری اش.

کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی 2024 و جایگزینی متعاقب آن با معاون رئیس جمهور فعلی کامالا هریس، روایت انتخابات امسال را تغییر داد. با این حال، اخبار امیدوارکننده تری برای ترامپ و ظاهراً برای صنعت ارزهای دیجیتال نیز شب گذشته منتشر شد.

این بار، رابرت اف کندی، صریح ترین حامی بیت کوین در بین همه نامزدها، کمپین مستقل خود را برای حمایت از ترامپ به حالت تعلیق درآورد. این یک تحول مثبت برای ترامپ و بنابراین برای بازار ارزهای دیجیتال است.

افزایش از 60,000 دلار به 65,000 دلار در 24 ساعت ممکن است به دو دلیل بالا نسبت داده شود. بنابراین، توجه به انتخابات آتی، تغییرات سیاست های فدرال رزرو و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال جالب خواهد بود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا