اقتصاد

جاستین سان، WBTC دومین خطر بزرگ ارزهای دیجیتال است: برداشت ۱۲ هزار تومانی نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند

جاستین سان، WBTC دومین خطر بزرگ ارزهای دیجیتال است: برداشت ۱۲ هزار تومانی نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند

Bijie.com گزارش داد:

    جاستین سان نگرانی ها در مورد ریسک USD/USD را پس از برداشت 12000 بیت کوین به عنوان وثیقه کم اهمیت می داند. با وجود این اطمینان، یکی از تحلیلگران معتقد است که خورشید می تواند یک عامل خطر در فضا باشد.

جاستین سان، بنیانگذار ترون [TRX]، این هفته پس از برداشت بیت کوین [BTC]، که در ابتدا به عنوان وثیقه برای دلار غیرمتمرکز استیبل کوین مبتنی بر ترون [USDD] تعیین شده بود، خبرساز شد.

بدون هیچ گونه تاییدی از Tron DAO، او 12 هزار بیت کوین به ارزش بیش از 700 میلیون دلار بر اساس قیمت های بازار در زمان انتشار خبر را برداشت.

این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد انحلال ایجاد کرده است، زیرا جامعه می‌ترسد که وضعیتی شبیه به Terra Luna ایجاد کند.

سان از خود دفاع کرد

با این حال سان نگرانی‌ها را کم اهمیت جلوه داد و از اقدام یکجانبه خود دفاع کرد و آن را «DeFi 101» نامید. بخشی از بیانیه او در X (توئیتر سابق) به شرح زیر است:,

زمانی که وثیقه شما از مقدار مشخص شده توسط سیستم بیشتر شود (معمولاً بین 120 تا 150 درصد، بسته به خزانه)، هر دارنده وثیقه آزاد است که هر مبلغی را بدون تأیید کسی برداشت کند.

سان اضافه کرد که ریسک انحلال تنها زمانی ایجاد می‌شود که وثیقه به زیر 110 درصد برسد، زیرا وثیقه باید دوباره پر شود.

اگر وثیقه کمتر از یک سطح معین (معمولاً زیر 110٪) باشد، باید اضافه شود، در غیر این صورت، وثیقه ممکن است باعث انحلال شود.

بنابراین، طبق گفته Sun، با توجه به اینکه نسبت وثیقه USDD به 300٪ می رسد، اقدامات او نیازی به تایید نداشت و خطر انحلال در این حرکت وجود نداشت.

ترس باقی می ماند

به‌رغم اطمینان‌های مکرر Sun، برخی از کاربران متقاعد نشدند. در واقع، مارتی پارتی، مفسر برجسته بازار، او را به عنوان یک عامل خطر بزرگ برای صنعت ارزهای دیجیتال معرفی کرد.

من همچنین گزارش می دهم که Sun و WBTC دومین خطر بزرگ برای ارزهای دیجیتال هستند.

برای زمینه، هفته گذشته پس از اینکه جاستین سان درگیر عملیات آن بود، نگرانی‌هایی در مورد تغییر در نگهداری BTC Wrapped (WBTC) مطرح شد.

از زمان اعلام تغییر حضانت، WBTC 90 میلیون دلار بازخرید کرده است. نیمی از این مبلغ (45 میلیون دلار) در 24 ساعت گذشته بازخرید شد، زیرا یکی از تحلیلگران پیش بینی کرد که سرمایه گذاران ممکن است به دنبال “جایگزین های معتبر” باشند

از زمان اعلام Bitgo، 90 میلیون دلار در WBTC بازخرید شده است، جامعه و صنعت به دنبال جایگزین قابل اعتمادتری در سطح سازمانی هستند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا