اقتصاد

چه چیزی Prometheum را منفورترین شرکت در جامعه ارزهای دیجیتال می کند؟

چه چیزی Prometheum را منفورترین شرکت در جامعه ارزهای دیجیتال می کند؟

Bijie.com گزارش داد:

Prometheum تقریباً همه افراد جامعه ارزهای دیجیتال را عصبانی کرده است. این واقعیت نیست که آنها وجود دارند، نحوه بازی آنهاست.

در حالی که اکثر شرکت‌های ارزهای دیجیتال در حال تلاش برای بیدار ماندن در میان قوانین سخت‌گیرانه هستند، به نظر می‌رسد که Prometheum با تنظیم‌کننده‌ها رابطه آرامی دارد و به این سو و آن سو می‌چرخد.

سفر شرم شرکت در ماه مه 2023 آغاز شد، زمانی که آنها اولین شرکتی بودند که مجوز کارگزاری-نمایندگی ویژه را از SEC و FINRA دریافت کردند.

What makes Prometheum the most hated company in the crypto community?

این مجوز به آن‌ها اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال را نگه دارند، چیزی که بازیکنان بزرگی مانند Coinbase و Robinhood سال‌ها در تلاش برای به دست آوردن آن بودند (و ناموفق بودند). جامعه این خبر را خوب نپذیرفت.

انجمن بلاک چین آن را یک “معامله دوست داشتنی” نامید، در حالی که برخی از رهبران جمهوری خواه در کنگره فراتر رفتند و خواستار تحقیقات وزارت دادگستری برای یافتن اینکه پرومتئوس چگونه کاری را انجام داد.

این که Coinbase و Robinhood قبلاً برای یک مجوز مبارزه می‌کنند، کمکی نمی‌کند، اما مکرراً رد می‌شوند. اما پرومتئوس آمد و به نظر می رسید که مرزها را بریده است.

What makes Prometheum the most hated company in the crypto community?

چگونه این کار را انجام دادند؟ Prometheum ادعا کرد که آنها فقط طبق قوانین بازی می کنند، اما هیچ کس آن را باور نمی کرد.

Prometheum به دریافت مجوزهای بحث برانگیز بسنده نکرد. نه، آنها یک قدم فراتر رفتند و تصمیم گرفتند برخی از بزرگترین توکن‌های موجود در بازار – Ethereum (ETH)، Uniswap’s UNI و Arbitrum’s ARB – را به عنوان اوراق بهادار در پلتفرم خود طبقه‌بندی کنند.

این باعث سروصدا شد. چرا؟ زیرا خود SEC حتی روشن نکرده است که آیا اتریوم یک امنیت است یا خیر. بنابراین هنگامی که Prometheum تصمیم گرفت به برچسب گذاری ETH، UNI و ARB به عنوان اوراق بهادار ادامه دهد، احساس می شد که آنها از یک خط عبور کرده اند.

منتقدان به سرعت به این تناقض اشاره کردند. آنها پرسیدند: «پرومته چگونه می تواند این توکن ها را اوراق بهادار بنامد، در حالی که SEC هنوز تصمیمی نگرفته است؟»

اما شرکت دو برابر شد. بن کاپلان، مدیر عامل Prometheum Capital، یک شرکت تابعه که دارای مجوز کارگزاری است، گفت:

“هدف ما ادغام یا ترکیب 50 دارایی دیجیتال برتر در پلتفرم خود است و دارایی های دیجیتال Uniswap و Arbitrum حدود 50 عدد است.”

در ماه می امسال، Prometheum یک سرویس نگهداری اتریوم را راه‌اندازی کرد، اقدامی که برخلاف اجماع عمومی در صنعت بود. بیشتر در صنعت ارزهای دیجیتال معتقدند که دارایی های دیجیتال به طور کامل تحت پوشش قوانین فعلی نیستند، اما به نظر می رسد که Prometheum اهمیتی نمی دهد.

آنها این خدمات را تحت نظارت دقیق SEC راه اندازی کردند که اتریوم را به عنوان یک امنیت در نظر می گیرد.

زمان بندی نیز عجیب است. درست همانطور که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال جنگ علیه چندین شرکت با دعوای حقوقی بر سر فروش اوراق بهادار ثبت نشده است، Prometheum به نوعی به این پیشنهاد چراغ سبز نشان داد. گفتند:

اگر رگولاتورها بعداً تصمیم بگیرند که چیزی که ما لیست کرده‌ایم امنیتی نیست، ما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.»

از زمانی که آرون کاپلان، مدیرعامل پرومتئوس در مقابل کنگره ظاهر شد، مشکلات تنها چند برابر شده است. مردم می‌خواهند در مورد حامیان مالی اولیه این شرکت، به‌ویژه یک شرکت ارزهای دیجیتال چینی، و اینکه آیا کل تجارت سودآور است، بدانند.

در پرونده‌ای در ژانویه در SEC، خود Prometheum به “زیان‌های قابل توجهی” اذعان کرد و افزود که آنها حتی شروع به تولید درآمد نکرده‌اند.

این دقیقاً یک تقویت کننده اعتماد به نفس نیست، درست است؟

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا