اقتصاد

ریچارد تنگ، مدیرعامل بایننس چه جور آدمی است؟ چرا بایننس یک دفتر مرکزی راه اندازی می کند؟

ریچارد تنگ، مدیرعامل بایننس چه جور آدمی است؟ چرا بایننس یک دفتر مرکزی راه اندازی می کند؟

نویسنده: بن شیلر، کوین دسک گردآورنده: دنگ تانگ،

دیروز، کوین دسک این فرصت را داشت تا با مدیر عامل جدید شرکت مصاحبه کند. بایننس ریچارد تنگ. در اینجا ملاقات ما با مردی است که مدیریت بزرگترین شرکت ارزهای دیجیتال جهان را در یک دوره جذاب به او واگذار کرده است. ریچارد تنگ یک تنظیم کننده سابق است که سال گذشته پس از توافق بایننس 4.3 میلیارد دلار با مقامات ایالات متحده به دلیل نقض تحریم ها و مقررات مبارزه با پولشویی منصوب شد. او جایگزین بنیانگذار افسانه ای بایننس CZ می شود، که در حال حاضر در حال گذراندن حکم چهار ماهه زندان در کالیفرنیا است.

همکار من Cheyenne Ligon دیروز این مصاحبه را نوشت (برای جزئیات، لطفاً روی “مصاحبه با مدیرعامل Binance Richard Teng: Binance Global Ambition, IPO, CZ” کلیک کنید). در اینجا چند نکته کلیدی دیگر و همچنین برخی برداشت های شخصی وجود دارد.

تنگ چانگپنگ ژائو نیست

چانگ پنگ ژائو همیشه این تصور را به مردم می دهد که در قدرت هستند و رهبر عملیاتی و معنوی بایننس است. تنگ یک مدیر عامل متفاوت است. تنگ با ارجاع سوالاتی در مورد فناوری و برنامه های آینده به سایر مدیران، تاکید کرد که بایننس اکنون یک شرکت غیرمتمرکزتر است. تنگ به ما گفت: «سازمان امروزی با سازمانی که توسط Changpeng Zhao رهبری می‌شد بسیار متفاوت است، و Changpeng Zhao آن را مدیریت می‌کرد این یک سازمان تحت رهبری هیئت مدیره است. تنظیم کننده مالی در زادگاهش سنگاپور و امارات متحده عربی. او به دلیل شناختی که از مقررات و سازمان های نظارتی داشت، به عنوان مدیرعامل منصوب شد. چالش بایننس این است که مقامات را متقاعد کند که در مورد پولشویی و سایر مسائل حساس قابل اعتماد است. سرمایه گذاری زیادی در انطباق انجام می دهد. تنگ، با رفتار ظریف و متانت خود، مناسب برای لحظه است.

دفتر مرکزی هنوز ایجاد نشده است

CZ زمانی گفت که Binance یک “شرکت جهانی” است ملت خاصی این مسیر از زمانی که بایننس درگیر یک مناقشه قانونی شد، تغییر کرد: Binance اکنون به دنبال یک دفتر مرکزی است. اما Teng گفت که هنوز تصمیمی برای ایجاد دفتر مرکزی خود در کجا ندارد.

ما در مورد مقر جهانی تصمیم نگرفته ایم که بسیار مهم و پیچیده است. به نظر می رسد پیامدهای نظارتی و مالیاتی مهمترین موضوعات در این مذاکرات باشد.

در پاسخ به این سوال که چرا Binance می‌خواهد اکنون یک دفتر مرکزی راه‌اندازی کند: «من فکر می‌کنم که دفتر مرکزی جهانی در واقع برای اطمینان از شکل و جهت این شرکت است هیئت مدیره ”

اجرای یک تجارت جهانی ارزهای دیجیتال پیچیده است

شرکت‌های ارز دیجیتال ایالات متحده اغلب از عدم قطعیت انجام تجارت در ایالات متحده شکایت دارند. طبیعتاً، به دلیل فقدان قانون و تأخیر در راهنمایی روشن از سوی رگولاتورهایی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا در مورد موارد مجاز و غیرمجاز با دارایی های دیجیتال. تصور کنید یک کسب و کار را در سراسر جهان اداره کنید در حالی که بسیاری از حوزه های قضایی فاقد این وضوح هستند. بایننس دارای 19 مجوز در سطح جهانی است که اخیراً در تایلند، هند و برزیل تأیید شده است. پیچیدگی های فرهنگی و حقوقی زیادی در آن دخیل است.

نیجریه را به عنوان مثال در نظر بگیرید، جایی که تیگران گامبریان، کارمند آمریکایی Binance، در حال حاضر در بازداشت است. نیجریه بدون مدرک ادعا کرده است که ارزهای دیجیتال مسئول کاهش ارزش نایرا بوده اند و مجریان قانون در آنجا گمباریان را به پولشویی و فرار مالیاتی متهم کرده اند. به گزارش بی بی سی، نیجریه در ازای آزادی او 10 میلیارد دلار طلب می کند که رک و پوست کنده به نظر بسیار شبیه به باج خواهی است.

تنگ به ما گفت: «تیگران نزدیک به نیم سال است که به ناحق زندانی شده است. او باید تحت درمان قرار گیرد وگرنه وضعیتش بدتر خواهد شد.»

هیچ لیستی برنامه ریزی نشده است

چرخه ارزهای دیجیتال فعلی در شش ماه گذشته با تصویب ETF و نصف شدن بیت کوین شکل گرفته است. شکل گرفته است، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه چندین شرکت بزرگ ارزهای دیجیتال به دنبال عرضه عمومی خواهند بود. اما Teng گفتدر حالی که غول هایی مانند Circle در حال آماده شدن هستند، Binance از ساختار مالکیت فعلی خود راضی است.

«وضعیت مالی ما بسیار قوی است، بنابراین در حال حاضر نیازی به در نظر گرفتن هیچ گونه تامین مالی یا عرضه اولیه عمومی بایننس نیست ماه بهره برداری از (2017) سودآور بوده و در هزینه های خود بسیار محتاطانه عمل کرده است، بنابراین (IPO) موضوعی نیست که مطرح شده باشد “

هنوز به ایالات متحده باز نمی گردیم

ما نمی دانیم که آیا بایننس به ایالات متحده بازگردد (جایی که در حال حاضر مجوز ندارد). شاید پیروزی دونالد ترامپ، که بسیاری معتقدند محیط مطلوب تری برای ارزهای دیجیتال ایجاد می کند، بتواند محرکی باشد؟ تنگ گفت در حال حاضر هیچ برنامه ای وجود ندارد. تنگ گفت: «کسب و کار ما در خارج از ایالات متحده است، بنابراین ما با هیجان آنچه را که در ایالات متحده اتفاق می افتد تماشا می کنیم، اما هیچ تاثیری بر تجارت ما ندارد، ایالات متحده همچنان یک “بازار مهم” است، اما به نظر می رسد بایننس با توجه به تمام مشکلاتی که در چند سال گذشته با تنظیم کننده های ایالات متحده داشته است، عجله ای برای بازگشت ندارد. اما خوشبختانه، تنگ همچنان می‌خواهد به اینجا سفر کند تا ما و دیگران بتوانیم با او درباره بایننس و آینده ارزهای دیجیتال صحبت کنیم.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا