اقتصاد

بازارهای نوظهور با وجود حق بیمه قابل توجه، از استیبل کوین استقبال می کنند

بازارهای نوظهور با وجود حق بیمه قابل توجه، از استیبل کوین استقبال می کنند

کسب و کارها و مصرف کنندگان در 17 بازار نوظهور به طور متوسط ​​4.7 درصد بیش از قیمت استاندارد دلار برای دسترسی به استیبل کوین ها پرداخت می کنند که این رقم در کشورهایی مانند آرژانتین به 30 درصد می رسد.

< داده ها در تجزیه و تحلیل اخیر انجام شده توسط مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی (CEBR) و BVNK جمع آوری شده است. گزارش حاصل پیش‌بینی می‌کند که این حق بیمه‌ها تا سال 2027 بالغ بر 25.4 میلیارد دلار خواهد بود.

براساس این گزارش، استیبل کوین‌ها در دهه گذشته نقش مهمی در امور مالی جهانی ایفا کرده‌اند و به دلیل توانایی‌هایشان جایگاه ویژه‌ای برای خود ایجاد کرده‌اند. “باز کردن سرمایه.”

با ارزش بازار تجمعی 165 میلیارد دلاری تا اواسط سال 2024، استیبل کوین ها سالانه تریلیون ها دلار تراکنش را تسهیل می کنند و جایگزینی پایدار برای ارزهای دیجیتال بی ثبات مانند بیت کوین.

از 30 ژوئن، دو بزرگترین استیبل کوین تتر هستند (USDT) و USD Coin (USDC)، با ارزش بازار تقریباً بر اساس داده‌های CryptoSlate به ترتیب 83 و 28 میلیارد دلار.

Stablecoins سرمایه را باز می‌کند

طبق گزارش، استیبل کوین‌ها برای تراکنش‌های مالی ضروری شده‌اند. به‌ویژه در مناطقی که ارزهای محلی ناپایدار باقی می‌مانند یا دسترسی به دلارهای سنتی آمریکا محدود است.

این گزارش تخمین می‌زند که از سال 1992 تا 2022، نوسانات ارز منجر به کاهش متوسط ​​تولید ناخالص داخلی 9.4 درصدی در 17 کشور مورد مطالعه شده است. ، به مجموع ضرر 1.2 تریلیون دلاری. با این حال، استیبل کوین‌ها از زمان پیدایش به کاهش برخی از اثرات نامطلوب نوسانات ارز در بازارهای نوظهور کمک کرده‌اند.

در برزیل و اندونزی، جایی که نوسانات نرخ ارز ثبات اقتصادی را تهدید می‌کند، استیبل کوین‌ها به یک ذخیره ارزش قابل اعتماد تبدیل شده‌اند. حفاظت از کسب و کارها و مصرف کنندگان در برابر زیان های مالی.

این گزارش اضافه کرد که سیستم های سنتی پرداخت برون مرزی، اغلب کند و ناکارآمد، مقادیر قابل توجهی از سرمایه در گردش را در حین انتقال به دام می اندازند. این نشان داد که در هر لحظه، تقریباً 11.6 میلیارد دلار در این سیستم‌ها در چهار مسیر اصلی پرداخت B2B باقی می‌ماند.

استیبل کوین‌ها بسیاری از این سرمایه را با فعال کردن تسویه‌حساب‌های سریع‌تر و کارآمدتر باز کرده‌اند. این گزارش پیش بینی می کند که تا سال 2027، این افزایش بهره وری 2.9 میلیارد دلار بازده اقتصادی اضافی ایجاد می کند، نقدینگی را افزایش می دهد و هزینه های استقراض و تاخیرهای عملیاتی را کاهش می دهد.

رشد پذیرش استیبل کوین

بازارهای نوظهور مانند ترکیه، تایلند و برزیل در پذیرش استیبل کوین پیشرو هستند. در این مناطق، که کاهش ارزش پول ادامه دارد، استیبل کوین‌ها نقشی حیاتی در حفظ پس‌انداز و انجام تجارت بین‌المللی ایفا می‌کنند.

این گزارش همچنین اشاره کرد که کسب‌وکارها در این کشورها به‌طور فزاینده‌ای به استیبل کوین‌ها برای محافظت از ترازنامه‌های خود و تضمین ثبات خود متکی هستند. قیمت گذاری در قراردادهای بلندمدت.

با نگاهی به آینده، این گزارش پیش بینی کرد که حجم پرداخت استیبل کوین تا سال 2030 به 15 تریلیون دلار خواهد رسید و ارزش بازار به طور بالقوه از 1 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.

این رشد باعث خواهد شد از پذیرش مستمر استیبل کوین ها در بازارهای نوظهور و توسعه یافته، و همچنین معرفی استیبل کوین های جدید بهره مند که تأثیر اقتصادی آنها را بیشتر می کند، ناشی می شود.

در این مقاله ذکر شد
پست شده در: آفریقا، آرژانتین، آسیا ، برزیل، السالوادور، اندونزی، خاورمیانه، تایلند، ترکیه، پذیرش، تحلیل، ویژه، Stablecoins

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا