اقتصاد

هکرها از اینستاگرام مک دونالد برای سرقت 700 هزار دلار در سولانا سوء استفاده کردند.

هکرها از اینستاگرام مک دونالد برای سرقت 700 هزار دلار در سولانا سوء استفاده کردند.

Bijie.com گزارش داد:

هکرها ترفند دیگری را انجام می دهند و این بار مک دونالد هدف ناگوار است. حساب رسمی اینستاگرام غول فست فود برای تبلیغ یک سکه میم جعلی به نام “GRIMACE” در شبکه Solana ربوده شد.

در عرض 30 دقیقه، ارزش توکن جعلی افزایش یافت و به 25 میلیون دلار رسید و به همان سرعت سقوط کرد. آسیب؟ سرقت 700000 دلار از قربانیان ناآگاه.

Image

مدیر بازاریابی مک دونالد، گیوم هوین، در امان نبود. او در مورد GRIMACE در X (توئیتر سابق) پست گذاشت و به نظر می رسید که با هک همکاری می کند.

بزودی پست‌های او و پست‌های اینستاگرام ناپدید شدند، اما آسیب وارد شده بود.

Image

در سال 2024، کلاهبرداری‌های میم کوین در بازار ارزهای دیجیتال بیداد کرده است. آنها به زمین بازی برای کلاهبردارانی که به دنبال سود بردن از تبلیغات تبلیغاتی هستند، تبدیل شده اند.

چقدر بد است؟ در تجزیه و تحلیل 1000 توکن راه اندازی شده در شبکه Base Layer 2 در یک هفته، از هر شش یک مورد کلاهبرداری آشکار بود.

آسیب‌پذیری‌های امنیتی در این ارزهای دیجیتال نیز برجسته هستند. 91٪ از memecoin های جدید در Base حداقل یک نقص جدی دارند که می تواند باعث سرقت پول شما شود.

این آسیب‌پذیری‌ها اغلب در قراردادهای هوشمند با کدگذاری ضعیف پنهان می‌شوند، و به کلاهبرداران این امکان را می‌دهد که وجوه افراد احمق را برای سرمایه‌گذاری بدون انجام تکالیف خود آسان کنند.

چه چیزی باعث این همه می شود؟ هایپ ساده و واضح. کلاهبرداران از هر روندی مانند المپیک 2024 برای فریب قربانیان استفاده می کنند. آنها پیشنهادات اولیه سکه های جعلی (ICO) را دور می اندازند و از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنند تا وب سایت های خود را قانونی جلوه دهند.

پس از این کلاهبرداری ها چه چیزی باقی می ماند؟ خشم زیاد و پول زیادی از دست رفته. آن دروغگوها چطور؟ آنها تا بانک یا بهتر است بگوییم تا صرافی ارزهای دیجیتال خندیدند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا