اقتصاد

McRugged: هکرها اینستاگرام مک دونالد را تسخیر کردند و با توکن های جعلی گریمیس 700000 دلار درآمد کسب کردند.

McRugged: هکرها اینستاگرام مک دونالد را تسخیر کردند و با توکن های جعلی گریمیس 700000 دلار درآمد کسب کردند.

Bijie.com گزارش داد:

به نظر می رسد یکی از کارمندان ارشد مک دونالد روز چهارشنبه در شبکه های اجتماعی هک شده است و به زودی هکر در حال تبلیغ حساب های عمومی این غول فست فود A Solana با مضمون گریماس بود. کلاهبرداری memecoin راه اندازی شد.

پست ها در صفحه اینستاگرام مک دونالد (که حدود 5 میلیون دنبال کننده دارد) و حساب شخصی توییتر مدیر ارشد بازاریابی Guillaume Huin اواخر صبح چهارشنبه با ستایش توکن جدید GRIMACE آغاز شد. سکه میم سولانا از لانچر محبوب Pump.fun سرچشمه گرفته است – شاید یک انتخاب غیرعادی برای شرکتی با ارزش بازار 207 میلیارد دلار.

در توییتر Huin، این پست قول داد که دارندگان GRIMACE با حساب های اینستاگرام لیست شده به زودی توسط مک دونالد دنبال خواهند شد.

“ما همه حمایت های گریمز را دوست داریم و از آنها قدردانی می کنیم” در یکی از پست ها به همراه عکسی مبهم از شخصیت بنفش و رونا با ماسک محافظ عکس نوشته د مکدونالد

اسکرین شات یکی از مدیران ارشد مک دونالد که ظاهراً هک شده بود، بعداً حذف شد. تصویر: رمزگشایی شده

همانطور که اغلب در این کلاهبرداری‌های میم کوین مربوط به حساب‌های هک شده برند یا افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، قیمت GRIMACE پس از تقویت سکه توسط توسعه‌دهندگان افزایش می‌یابد. نقدینگی 195000 درصد در سال افزایش یافت. چند دقیقه قبل، فوراً ارزش توکن را به صفر کاهش داد.

اگر این زنجیره رویدادها جایی برای ابهام باقی می گذاشت، هکرها سپس به حساب اینستاگرام مک دونالد بازگشتند و در آنجا بیوگرافی شرکت را تغییر دادند و نوشتند “تو فقط پاره شدی.” افزود: “از شما برای 700000 دلار در سولانا متشکرم.”

استارتاپ بصری سازی داده های بلاک چین Bubblemaps در توییتر نوشت که هکرها ظاهراً از تعدادی آدرس برای خرید اکثریت قریب به اتفاق توکن ها در Pump.fun قبل از افزایش قیمت استفاده کرده اند. سکه – کدام حساب برای حدود 75٪ از عرضه – سپس آنها را در حدود 100 کیف پول توزیع کنید قبل از اینکه همه آنها را به قیمت حدود 700000 دلار بفروشید.

به نظر می‌رسد این گروه گانگسترهای دیجیتال خود را «India X Kr3w» نامیده‌اند و همچنین به یک گروه تلگرامی در پروفایل اینستاگرام خود پیوند دارند. از زمان نگارش این مقاله، آنها تا کنون از گروه فقط برای انتشار موزیک ویدیوی 2016 برای آهنگ Juicy J به نام “Blue Bentley” استفاده کرده اند، که در آن این هنرمند بارها و بارها “Just Cashed Out” را جشن می گیرد

شایان ذکر است که اگرچه ممکن است این یک پرچم قرمز سلامت در نظر گرفته شود، توکن GRIMACE بیش از 20 میلیون در کمتر از دو ساعت حجم معاملات دلاری جمع آوری کرد.

گاهی اوقات این اتفاق می افتد که معامله گران ارزهای دیجیتال کاملاً از کلاهبرداری یک سکه آگاه هستند و سعی می کنند قبل از سقوط سکه وارد بازار شوند و پول نقد کنند. این یک استراتژی بسیار خطرناک است که اغلب نتیجه معکوس می دهد.

به نظر می رسد مک دونالد بالاخره کنترل حساب اینستاگرام خود را پس از گذشت بیش از یک ساعت از اولین انتشار توکن های GRIMACE توسط هکرها به دست گرفت. این شرکت تمام پست های مربوط به میم کوین را حذف کرد اما بلافاصله به درخواست Decrypt برای اظهار نظر در مورد این موضوع پاسخ نداد.

این حماسه مختصر اما واضح نشان می‌دهد که چگونه هکرها می‌توانند به راحتی به حساب‌های شبکه‌های اجتماعی شرکتی که حتی از نزدیک محافظت می‌شوند با شناسایی ضعف در امنیت آنلاین یک کارمند، به راحتی دسترسی داشته باشند و به آنها دسترسی پیدا کنند.

هکرها در ماه‌های اخیر از تاکتیک‌های مشابهی استفاده کرده‌اند تا سکه‌های جعلی را از حساب‌های افراد مشهوری مانند سیدنی سوینی، دوجا کت و 50 سنت خارج کنند.

جالب است که مک دونالد در سال های اخیر چندین ابتکار رسمی را در دنیای ارزهای دیجیتال راه اندازی کرده است، از جمله کلکسیون های McRib NFT، NFT های Grimace مربوط به دنیای Metaverse، و اتریوم “McNuggets Land” در سال های اخیر. بازی “Sandbox”.

ویرایش شده توسط اندرو هیوارد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا