اقتصاد

آیا هریس می خواهد بر سودهای بیت کوین تحقق نیافته شما مالیات بگیرد؟ قضیه اینجوریه

آیا هریس می خواهد بر سودهای بیت کوین تحقق نیافته شما مالیات بگیرد؟ قضیه اینجوریه

Bijie.com گزارش داد:

شایعاتی در فضای آنلاین وجود دارد مبنی بر اینکه کامالا هریس می‌خواهد در صورت انتخاب رئیس‌جمهور، مالیات بر عایدی سرمایه غیرقابل تحققی را وضع کند، اقدامی که از نظر تئوری می‌تواند سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال را از سودشان محروم کند.

اما یک جزئیات کلیدی که در گفتگوی عمومی وجود ندارد این است که این مالیات برای اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاران اعمال نمی شود.

طرح مالیاتی کامالا هریس

همانطور که سمافور روز دوشنبه گزارش داد، کمیته بودجه فدرال مسئول (CRFB) گفت که کمپین کامالا هریس تعهد آشکاری برای “حمایت از همه افزایش مالیات بر افراد پردرآمد و شرکت ها در بودجه بایدن” داده است< /p>

مارک گلدوین، معاون ارشد CFRB، در مورد این موضوع گفت: “معلوم است که آنها به طور خاص در طرح هریس ذکر نشده اند.”

طبق پیشنهاد بودجه سال 2025 رئیس جمهور جو بایدن، این طرح “حداقل مالیات 25 درصدی بر درآمد ناخالص را توصیه می کند، که عموماً شامل سودهای سرمایه محقق نشده است.”

طرح مالیاتی در سکوی حزب دموکرات در سال 2024 منعکس شده است، که وعده می دهد 25 درصد مالیات بر درآمد را بر میلیاردرها اعمال می کند و “به رفتار ترجیحی با سود سرمایه میلیونرها پایان می دهد تا آنها همان “پیشنهاد” را پرداخت کنند قبل از کناره گیری بایدن از رقابت های ریاست جمهوری ایجاد شد، بنابراین لزوماً منعکس کننده برنامه دقیق هریس نیست.

شایان ذکر است که مالیات بر عایدی تحقق نیافته فقط برای ثروتمندترین آمریکایی ها اعمال می شود که مجموع درآمد یا ثروت آنها بیش از 100 میلیون دلار است. این مانع از وحشت اینفلوئنسرهای آنلاین کریپتو نشده است و هشدار می‌دهد که هریس می‌خواهد ۲۵ درصد مالیات بر سود سرمایه‌ای محقق نشده و ۴۵ درصد مالیات بر سود سرمایه بلندمدت اعمال کند.

آدام کوکران، شریک Cinneamhain Ventures در توییتر نوشت: «آنها در مورد وضع مالیات های جدید مانند مالیات بر سود محقق نشده (که احمقانه است) اظهار نظر نکرده اند. “بنابراین، نه، او از “مالیات بر عایدی عاید نشده” حمایت نمی‌کند، و حتی اگر حمایت می‌کند، درآمد شما برای ایجاد تفاوت برای شما کافی نیست.”

یک سابقه خطرناک

حتی با تفاوت‌های ظریف، بسیاری از نظر دهندگان بر این باورند که هر شکلی از مالیات بر عایدی محقق نشده آسیب‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

یوتیوب فرزاد مصباحی در توییتی نوشت: «وقتی اکثر بازارهای سهام تصمیم می‌گیرند تمام سهام خود را بفروشند، زیرا ایالات متحده قوانین مالیاتی دیوانه‌واری در مورد سودهای محقق نشده دارد، بچه‌های کوچکی مثل من و شما کاملاً خراب می‌شوند.»

جیمسون لوپ، یکی از بنیانگذاران کاسا نیز از این دفاع انتقاد کرد که این مالیات فقط برای افراد فوق ثروتمند اعمال می شود. او با اشاره به مالیات بر درآمد 1 درصدی که در سال 1913 معرفی شد، نوشت: «به نظر شما مالیات بر درآمد چگونه شروع شد؟»

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا