اقتصاد

بافین با خودپردازهای ارزهای دیجیتال برخورد کرد: 25 میلیون یورو پول نقد توقیف شد

بافین با خودپردازهای ارزهای دیجیتال برخورد کرد: 25 میلیون یورو پول نقد توقیف شد

Bijie.com گزارش داد:

سازمان نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) حدود 25 میلیون یورو (28 میلیون یورو) را در سرکوب دستگاه‌های باجه خودکار ارزهای دیجیتال (ATM) ضبط کرده است. میلیون) به صورت نقدی.

بر اساس بیانیه رسمی که دیروز (سه شنبه) منتشر شد، رگولاتورهای آلمانی به 35 مکان در سراسر کشور یورش بردند و 13 دستگاه خودپرداز را توقیف کردند. این آژانس تاکید کرد که دستگاه های خودپرداز “به طور غیرقانونی نصب شده اند” و طبق بند 32 قانون بانکداری ثبت نشده اند.

تنظیم‌کننده ناظر بر بازارهای مالی آلمان همچنین خاطرنشان کرد که مبادله یورو و ارزهای دیجیتال از طریق این دستگاه‌های خودپرداز، قانون بانکداری فعلی این کشور را نقض می‌کند. علاوه بر این، نگرانی هایی را در مورد خطرات پولشویی ایجاد می کند.

یک شبکه ATM عظیم ارزهای دیجیتال

طبق داده های Coin ATM Radar، آلمان 176 دستگاه خودپرداز بیت کوین در چندین شهر نصب شده است. بیشتر این ماشین ها در دوسلدورف و پس از آن برلین پایتخت و سپس اشتوتگارت قرار دارند.

در سطح جهانی، با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، تقاضا برای دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال در سال 2021 به اوج خود رسید. اگرچه بسیاری از این مکان ها در سال گذشته بسته شدند، اما صنعت در حال بهبود است و از ابتدای ماه اوت 266 دستگاه خودپرداز در سراسر جهان نصب شده است.

این ماشین‌ها به افراد اجازه می‌دهند به راحتی ارزهای دیجیتال را در ازای پول نقد خریداری و بفروشند. بیت کوین ها را می توان از این ماشین ها به کیف پول هایی که توسط کاربران نگهداری می شود، منتقل کرد. با این حال، کارمزد تراکنش در این خودپردازها معمولاً در مقایسه با صرافی های آنلاین بالاتر است.

مدیر عملیات انبار بیت کوین، اسکات بوکانن، تاکید کرد که بازار جهانی خودپرداز ارزهای دیجیتال در سال 2023 182.1 میلیون دلار تخمین زده می شود و انتظار می رود از 2024 تا 2030. رشد در CAGR 63.4٪. تنها در سال 2024، بیش از 2500 دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال جدید در سطح جهان نصب شد که نشان دهنده روند صعودی قوی در بازار پس از کاهش در سال 2022 است.

تنظیم‌کننده آلمان همچنین اعلام کرد که اگر اپراتورها نتوانند بر روی تراکنش‌های بیش از 10000، بررسی‌های مناسبی از مشتری شما (KYC) انجام دهند، دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. یورو می تواند به بستری برای فعالیت های مجرمانه تبدیل شود. مقررات بازار آتی اتحادیه اروپا در دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) KYC و گزارش تمام تراکنش های رمزنگاری را الزامی می کند.

در عین حال، آلمان اولین کشوری نیست که دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال را سرکوب می کند. اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) 26 دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال را در سال 2023 به طور غیرقانونی تعطیل کرد. مانند همتایان آلمانی خود، رگولاتورهای بریتانیایی نگرانی خود را نسبت به استفاده از دستگاه های خودپرداز برای شستشوی عواید ناشی از جرم ابراز کرده اند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا