اقتصاد

ETF های بیت کوین در طول سه ماهه دوم علیرغم رکود شاهد رشد 14 درصدی در بهره سازمانی هستند

ETF های بیت کوین در طول سه ماهه دوم علیرغم رکود شاهد رشد 14 درصدی در بهره سازمانی هستند

Bitwise مت هوگان، مدیر ارشد فناوری اطلاعات، افزایش قابل توجه سرمایه گذاری های سازمانی در بیت کوین صندوق های قابل معامله در مبادلات (ETF) در طول سه ماهه دوم علیرغم کاهش 12 درصدی ارزش بیت کوین در طی سه ماه.

هوگان تاکید کرد. علاقه فزاینده به جدیدترین او در 20 اوت یادداشت به سرمایه گذاران، جایی که وی بیان کرد:

“قیمت بیت کوین در سه ماهه دوم 2024 12 درصد کاهش یافت و بسیاری از آنها فکر کردند که آیا موسسات خارج از بازار پاسخ یک “نه” قاطع بود.

نرخ پذیرش تاریخی

هوگان تاکید کرد که پذیرش نهادی ETF های بیت کوین با سرعت بی سابقه ای انجام می شود.

به گفته وی، تعداد سرمایه گذاران نهادی دارای ETF بیت کوین 14 درصد نسبت به سه ماهه نسبت به سه ماهه رشد کرد و از 965 به 1100 رسید. این سرمایه گذاران اکنون 21.15 درصد از کل دارایی های تحت مدیریت (AUM) در ETF بیت کوین را کنترل می کنند که از 18.74 درصد افزایش یافته است. در پایان سه‌ماهه دوم، دارایی‌های نهادی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین به ۱۱ میلیارد دلار رسید.

علی‌رغم خروج ۱۱۲ سرمایه‌گذار از موقعیت ETF بیت‌کوین خود در طول سه‌ماهه دوم، ۲۴۷ شرکت جدید وارد بازار شدند که منجر به اضافه شدن خالص ۱۳۵ سرمایه‌گذار نهادی شد.

Bitcoin ETFs
هولدینگ نهادی بیت کوین ETF منبع Bitwise

هوگان اشاره کرد که سطح پذیرش ETF های بیت کوین با رشد اولیه ETF QQQ Invesco که در مارس 1999 راه اندازی شد قابل مقایسه است. قابل توجه است که ETF های بیت کوین تنها در دو سه ماهه سه برابر خریداران نهادی جذب کرده اند.

هوگان به نگرانی های مربوط به مقایسه پرداخته است. ETF های بیت کوین به عنوان یک گروه به ETF های فردی، بیان می کند که ETF های بیت کوین فردی هنوز غالب هستند. برای مثال، ETF بیت‌کوین Bitwise – که در پایان ژوئن توسط AUM در رتبه چهارم قرار گرفت – صاحبان نهادی بیشتری داشت (139 ) از GLD ETF SPDR (118) در همان مرحله توسعه آن.

با توجه به این اعداد، هوگان نتیجه گرفت:

“ما نباید این کار را انجام دهیم. اجازه دهید پذیرش تاریخی ETF های بیت کوین توسط سرمایه گذاران خرد این واقعیت را مبهم کند که آنها نیز سریعتر از هر ETF دیگری در تاریخ به جذب نهادی می رسند.”

گسترش پورتفولیو

Bitwise CIO پیش‌بینی کرد که قرار گرفتن در معرض نهادی با دارایی دیجیتال پرچم‌دار در طول سال‌ها افزایش می‌یابد.

به گفته وی، در حالی که متوسط ​​سرمایه‌گذار نهادی در حال حاضر تنها 0.47 درصد از پرتفوی خود را به بیت‌کوین اختصاص می‌دهد، این رقم می‌تواند از 1 درصد فراتر رود. ظرف یک سال او توضیح داد که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای تمایل دارند به تدریج میزان قرار گرفتن در معرض کریپتوهای خود را افزایش دهند، که اغلب با 1٪ یا کمتر شروع می‌شود، اما در نهایت آن را به 2.5٪ یا حتی 5٪ در طول زمان افزایش می‌دهند.

Hougan افزود:

“سال 1 می تواند یک چالش باشد، اما شتاب به سال های 2، 3، 4، و 5 تبدیل می شود. من انتظار دارم که همین اتفاق در اینجا بیفتد.”

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا