اقتصاد

هوش مصنوعی گوگل می تواند بیماری ها را در سرفه بشنود

هوش مصنوعی گوگل می تواند بیماری ها را در سرفه بشنود

Bijie.com گزارش داد:

سرفه نشانه ای است که نشان می دهد ممکن است مشکلی برای سلامتی شما وجود داشته باشد، اما چقدر اطلاعات می توانید از صدای آن به دست آورید؟ بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط Google Research در روز سه شنبه، یک تیم تحقیقاتی در هند از یک مدل هوش مصنوعی توسعه یافته توسط گوگل برای “شنیدن” بیماری های تنفسی خاص، از جمله سل (TB) و بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) استفاده می کنند.

Google مدل پایه زیست آکوستیک خود، Health Acoustic Representation (HeAR) را در ماه مارس راه اندازی کرد.

این تیم خاطرنشان کرد: “تیم تحقیقاتی Google HeAR را بر روی 300 میلیون قطعه داده صوتی از یک مجموعه داده متنوع و غیرشناسایی آموزش داد، که ما به طور خاص از آنها استفاده کردیم. مدل سرفه آموزش داده شد. در حدود 100 میلیون صدای سرفه.”

نحوه صحبت کردن فرد – از جمله لحن، زیر و بمی و سرعت – را می توان از طریق مدل های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تشخیص مشکلات بالقوه سلامتی مانند زوال عقل تجزیه و تحلیل کرد.

HeAR یاد گرفت که الگوهای صداهای مرتبط با سلامت را تشخیص دهد و پایه محکمی برای تجزیه و تحلیل صوتی پزشکی ایجاد کرد.” “ما دریافتیم که به طور متوسط، HeAR بالاتر از مدل‌های دیگر در طیف گسترده‌ای از وظایف و در میان تعمیم‌های میکروفون قرار می‌گیرد، که نشان دهنده توانایی برتر آن در ثبت الگوهای معنی‌دار در داده‌های صوتی مرتبط با سلامتی است.”

همانطور که شتی توضیح داد، شرکت مراقبت های تنفسی Salcit Technologies مستقر در هند از HeAR به عنوان بخشی از برنامه Swaasa خود برای تجزیه و تحلیل صداهای سرفه و تشخیص سل استفاده می کند.

شتی می‌نویسد: «سل یک بیماری قابل درمان است، اما سالانه میلیون‌ها مورد تشخیص داده نمی‌شوند، اغلب به این دلیل که مردم دسترسی آسانی به آن ندارند. خدمات پزشکی». “بهبود تشخیص برای ریشه کنی سل بسیار مهم است و هوش مصنوعی می تواند نقش مهمی در بهبود تشخیص و در دسترس تر کردن و مقرون به صرفه تر کردن مراقبت برای مردم در سراسر جهان ایفا کند.”

Google بلافاصله به درخواست Decrypt برای اظهار نظر پاسخ نداد.

“راه‌حل‌هایی مانند HeAR، آنالیز صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تا زمینه جدیدی را در غربالگری و تشخیص سل ایجاد کند، و یک گزینه درمانی بالقوه کم‌هزینه را برای کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند، ارائه می‌کند. ژیژن کین، کارشناس سلامت دیجیتال در Stop TB Partnership، در بیانیه ای گفت: ابزارهای تاثیرگذار و آسان برای استفاده.

در حالی که دیپ فیک های تولید شده توسط هوش مصنوعی بر بسیاری از بحث ها در مورد هوش مصنوعی مسلط شده است، وعده تشخیص زودهنگام بیماری های تهدید کننده زندگی همچنان به تحقیقات در این فناوری ادامه می دهد.

در ژوئن سال جاری، محققان دانشگاه کمبریج در بریتانیا یک مدل هوش مصنوعی به نام EMEthNET توسعه دادند که مشخص شد این پتانسیل را دارد که زودهنگام آن را تشخیص دهد. برای درمان، تشخیص و تعیین درمان های سرطان حیاتی است.

دکتر گابریل زادا، جراح مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی کک، قبلاً به Declassified گفته بود: “آیا تومورها باید به طور کامل برداشته شوند یا فقط بیوپسی شوند؟ تکنیک های دیگر در حین جراحی؟ “درک نوع تومور و نوع فرعی تومور در طول جراحی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.”

سایر شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی برای تشخیص زودهنگام سرطان استفاده می‌کنند شامل شرکت پزشکی ازرا مستقر در نیویورک می‌شود که از تصویربرداری پیشرفته و هوش مصنوعی برای اسکن نواحی مهم بدن از جمله مغز، ریه‌ها استفاده می‌کند. کبد و پروستات

مشاور پزشکی ازرا، دکتر دانیل توردیکسسون، قبلاً به مجله Declassified گفته بود: “(تشخیص زودهنگام) تاثیر زیادی بر هر بیمار و مراقبت های پزشکی دارد. تفاوت نیز.» “تحقیقات نشان می دهد که اگر زود تشخیص داده شود، میزان بقای پنج ساله سرطان به طور متوسط ​​از 20٪ به 80٪ افزایش می یابد، بنابراین اگر اعداد را زیر و رو کنید، تقریباً یک میلیارد زندگی نجات می یابد.”

ویرایش شده توسط رایان اوزاوا.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا