اقتصاد

مزایای کوتاه مدت اقتصاد و بازار ایالات متحده ممکن است به خطرات بلندمدت تبدیل شود

مزایای کوتاه مدت اقتصاد و بازار ایالات متحده ممکن است به خطرات بلندمدت تبدیل شود

منبع: چینی بارون

شرایط اقتصادی و بازار کنونی ایالات متحده واقعاً در حال بهبود است، اما هزینه آن، بلندمدت اقتصادی است. و عواقب بازار

هفته گذشته بهترین هفته برای سهام ایالات متحده تا کنون در سال جاری بود. تیم تحقیقاتی خاطرنشان کرد که فعالیت های تامین مالی مجدد وام مسکن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

کاهش بازده اوراق قرضه دلیل بازگشت “ارواح حیوانی” در نظر گرفته می‌شود. در پایان سال گذشته، نزدیک به 5٪ نرخ وام مسکن به پایین ترین حد در 16 ماه گذشته رسید. با این حال، تیم تحقیقاتی بانک آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که کاهش هزینه‌های استقراض هنوز به افزایش خرید خانه یا افزایش مخارج سرمایه‌ای کسب‌وکارهای کوچک تبدیل نشده است. خوب، از آنجایی که اوضاع نمی تواند بدتر شود، شاید اوضاع بهتر شود.

آخرین نظرسنجی منتشر شده توسط دانشگاه میشیگان در روز جمعه (16 اوت) نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد احساسات مصرف‌کننده در ایالات متحده در حال بهبود است. پس از اینکه کامالا هریس جایگزین بایدن به عنوان نامزد دموکرات ریاست جمهوری شد، بهبود احساسات مصرف کننده در میان رای دهندگان و رای دهندگان مستقلی که توسط حزب دموکرات تشویق می شدند بسیار مهم بود. (با این حال، احساسات مصرف کنندگان به نفع جمهوری خواهان کاهش یافته است.)

یک هفته پیش، یک نظرسنجی از مصرف کنندگان که توسط AlphaWis برای مورگان استنلی انجام شد، نتایج مشابهی با نظرسنجی دانشگاه میشیگان نشان داد بیشترین بهبود را در میان مصرف کنندگان خودخوانده «میانه راه» داشته است، نسبت پاسخ دهندگانی که معتقدند اقتصاد ایالات متحده بدتر خواهد شد از 47 درصد در ماه گذشته به 36 درصد کاهش یافته است. اقتصاد بهبود خواهد یافت از 28 درصد به 37 درصد افزایش یافت.

آمریکایی‌های دموکرات بالاخره می‌توانند با اطمینان به سؤال معروف رونالد ریگان در زمان نامزدی او و جیمی کارتر برای ریاست‌جمهوری در سال 1980 پاسخ دهند: آیا شما بهتر از چهار سال پیش بودید؟

جرمی هورپدال، مدیر مرکز تحقیقات اقتصاد آرکانزاس، در مقاله‌ای اشاره کرد که تا جولای امسال، CPI رشد دستمزد واقعی را 0.3 درصد تنظیم کرده بود. قبل از اینکه دموکرات‌ها جشن بگیرند، باید توجه داشته باشند که افزایش دستمزدهای واقعی در دوره ترامپ 6.6 درصد بود، طبق تحقیقات هوپدال.

از نظر سرمایه‌گذاری، آلیسیا لوین، رئیس تجارت سرمایه‌گذاری BNY Wealth، پس از آشفتگی بازار در اوایل ماه اوت، خوش‌بینانه بود و همچنین در سپتامبر به عملکرد بازار خوش‌بین بود S&P 500 “هیچگاه ماه آرامی” برای بازارها نیست، اما با توجه به اینکه فدرال رزرو احتمالاً نرخ های بهره را 25 واحد کاهش می دهد و در عین حال به نظر می رسد اقتصاد ایالات متحده در حال دستیابی به چیزی است که بسیاری آن را “فرود نرم” می نامند. انتظار می رود که سال را با 5700 به پایان برساند که 2.6 درصد نسبت به بسته شدن هفته گذشته افزایش یافته و کمی بالاتر از اوج شاخص 5669.67 در اواسط جولای است.

لوین بر این باور است که سرمایه‌گذارانی که به سرمایه‌گذاری در معادل‌های نقدی با بازدهی بالای 5 درصد ادامه می‌دهند، با خطر کاهش بازده مواجه هستند (مقیاس مدیریت دارایی صندوق‌های بازار پول در هفته اخیر به رکورد جدید 6.15 تریلیون دلار رسیده است). وی از سرمایه گذاران خواست تا به اوراق قرضه شهری معاف از مالیات با سررسید 5 تا 7 ساله روی بیاورند، جایی که بازده اوراق قرضه شهرداری کمتر از اوراق قرضه بلندمدت خزانه داری ایالات متحده کاهش یافته است.

علاوه بر این، با توجه به اینکه سهام ایالات متحده معمولاً در سال های انتخابات ریاست جمهوری به شدت افزایش می یابد، جیسون دسنا ترنرت، مدیر شرکت Strategas معتقد است که در انتخابات 5 نوامبر، دارایی های ریسک کوتاه مدت قبل از یکشنبه می تواند خطرناک باشد. این یک رویه متداول دو حزبی است که یک رئیس جمهور در حال حاضر برخی اقدامات را برای ارتقای رشد اقتصادی انجام دهد تا بتواند مجدداً در انتخابات انتخاب شود، اما “اقدامات انجام شده توسط این دولت به سطحی می رسد که در تاریخ اقتصادی ایالات متحده بی سابقه است.”

سرویس درآمد داخلی (IRS) پرداخت اعتبار حفظ کارمندان را که قبلاً 232 میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده تزریق می کرد، مجدداً آغاز کرده است، اما Trennert گفت که مملو از تقلب است. تیم تحقیقاتی استراتگاس در واشنگتن تخمین می زند که اولین بخش از این برنامه، مجموعاً 5 میلیارد دلار، در اوایل سپتامبر پرداخت خواهد شد و 20 میلیارد دلار دیگر نیز تا پایان سال پرداخت می شود.

از سوی دیگر، ترنر اشاره کرد که ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده به پایین ترین سطح خود در 41 سال گذشته رسیده است کاهش هزینه بنزین آمریکایی ها در عین حال، وزارت خزانه داری ایالات متحده در حال فروش اوراق خزانه کوتاه مدت برای پایین نگه داشتن نرخ های بهره بلند مدت است، یک استراتژی کوتاه مدت که برای پنهان کردن پیامدهای اقتصادی بلندمدت کسری بودجه پایدار تا 7 درصد تولید ناخالص داخلی طراحی شده است. ترنرت گفت.

دیر یا زود روزی خواهد رسید که برای این مازاد مالی پرداخت شود، اما در کوتاه مدت، ترکیبی از کسری های مالی بزرگ، انتشار اوراق قرضه بلندمدت را کاهش می دهد. ترنرت گفت: کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و فدرال رزرو احتمالاً عملکرد دارایی های مالی را تقویت می کند.

در حال حاضر، وضعیت در اقتصاد و بازار ایالات متحده واقعاً در حال بهبود است، اما این ممکن است به قیمت وخامت اقتصاد و بازار در دراز مدت باشد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا